در ازدواج با افراد درونگرا به این نکات توجه کنید

منبع: مینویسم

191

1399/2/6

17:04


وقتی کلمه درونگرا را می شنوید، ممکن است به کسی فکر کنید که خجالتی یا ساکت است و ترجیح می دهد تنها باشد. در حالی که ممکن است این خصوصیات در مورد برخی از درونگراها صادق باشد، اما ویژگی های اخلاقی این نوع شخصیت، به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینکه آیا شما درونگرا هستید یا برون گرا، بستگی به نحوه پردازش شما از جهان اطراف دارد. در حالی که رابطه عاطفی و ازدواج یک چالش اساسی در زندگی هر فرد می باشد، آشنایی و ازدواج با افراد درونگرا می تواند این چالش را پیچیده تر کند. در این مطلب به ازدواج افراد درونگرا و تیپ های شخصیتی مناسب برای رابطه عاطفی با آنان می پردازیم.

ویژگی هایی که افراد درونگرا در ازدواج برایشان مهم است

اگر می خواهید رابطه دوستانه موفق با همسرتان برقرار کنید و بفهمید که افراد درونگرا با چه کسانی می توانند ازدواج کنند، شناخت خود و درک شریک زندگی خود می تواند بسیار مهم باشد. این امر به ویژه در صورتی که فردی برونگرا هستید، اما شریک زندگی شما فردی درونگراست بسیار مهم است.

بسیاری از درگیری ها و مشکلات در ازدواج می توانند به دلیل ویژگی ها و دیدگاههای مختلف رخ دهند. بنابراین مهم است که بدانید شما و شریک زندگی خود چه نوع شخصیتی دارید. اگر شریک زندگی شما درونگرا است، در زیر ۸ ویژگی مهم که برای شریک زندگی شما در ازدواج برجسته است، آورده شده است.

۱٫ افراد درونگرا نیاز به داشتن فضای شخصی دارند

افراد درونگرا ترجیح می دهند فضای شخصی داشته باشند، شواهد علمی نشان داده اند که افراد درونگرا نیاز دارند که در تنهایی وقت بگذرانند. اگر با یک فرد درونگرا آشنا شده اید، باید به این مورد توجه داشته باشید. در حقیقت، بسیاری از مطالعات نشان داده اند افرادی که دوست دارند وقت خود را در تنهایی سپری کنند از سطح خلاقیت و آرامش بالاتری برخوردار خواهند بود. بنابراین، دفعه بعدی که شریک زندگی تان بخاطر اینکه تنها باشد از شما درخواست فضا و زمان خصوصی می کند، به معنای این نیست که نسبت به شما احساس نفرت دارد، بلکه او نیاز دارد انرژی از دست رفته خود را در تنهایی بازیابی کند.

همچنین بخوانید :چگونه متوجه شویم که رابطه عاشقانه ما جدی است و منجر به ازدواج می شود؟

۲٫ افراد درونگرا خواستار گذراندن زمان باکیفیت باهم هستند

یک فرد درونگرا ترجیح می دهد زمانی باکیفیت را در کنار هم بگذرانید و این بدان معنا نیست که مجبور باشد تمام شب با گروهی از مردم در مهمانی به سر ببرد. برای افراد درونگرا، یک زمان با کیفیت می تواند زمانی باشد که در طبیعت می توانید پیاده روی کنید. برای یک فرد برون گرا، یک زمان با کیفیت می تواند به معنای یک چیز کاملاً متفاوت از قبیل یک مهمانی و گذراندن وقت در جمع باشد. بنابراین درک خصوصیات اخلاقی افراد درونگرا در ازدواج و رعایت اعتدال بسیار مهم است.

۳٫ یک فرد درونگرا یک شنونده خوب را برای ازدواج ترجیح می دهد

یکی دیگر از ویژگی های مهم افراد درونگرا که در شریک زندگی خود به دنبال آن خواهند بود، این است که درونگراها شنونده خوب را دوست دارند. بخاطر اینکه آنها بیشتر وقت خود را در تنهایی می گذرانند، دوست دارند افکار خود را با شریک زندگی خود در میان بگذارند.

درونگراها خیلی فکر می کنند و بیشتر اوقات افکار عمیق تری خواهند داشت. آنها دیدگاه های خاص خود را دارند که می خواهند با شریک زندگی خود به اشتراک بگذارند. اگر شنونده خوبی هستید، می توانید با یک فرد درونگرا رابطه خوبی برقرار کنید. مطالعات نشان داده اند افرادی که شنونده بهتری هستند رابطه بهتری در ازدواج با افراد درونگرا خواهند داشت زیرا این حس را هنگام بیان افکار، به همسر خود منتقل می کنند که از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

۴٫ اشخاص درونگرا عاشق سکوت هستند

درونگراها عاشق سکوت هستند. آنها از اینکه در یک مکان پر سروصدا قرار بگیرند نفرت دارند و ترجیح می دهند در یک مکان آرام مانند کافه باشند. بنابراین، هنگامی که شریک زندگی درونگرا شما تصمیم به نشستن در سکوت و غرق شدن در فکر و خیال خود دارد، احساس ناخوشایندی نکنید. افراد درونگرا ناظر و شنونده هستند و در هر لحظه نیازی به سر و صدا ندارند.

اگر می خواهید برای یک فرد درونگرا شریک ایده آل باشید، یاد بگیرید که قدرت سکوت را درک کنید. سکوت در بعضی مواقع می تواند خوب باشد، اما یک شریک درونگرا نیز ترجیح می دهد گاهی اوقات نظر خود را ابراز کند.

۵٫ یک فرد درونگرا در رابطه به آهستگی پیش می رود

اگر برونگراها خرگوش باشند، آن وقت درونگرا لاک پشت ها خواهند بود. درونگراها افرادی آهسته هستند و به زمان بیشتری برای گرم شدن در رابطه و ازدواج نسبت به برونگراها احتیاج دارند.

همچنین ممکن است درونگراها برای رسیدن به نقاط عطف رابطه کندتر عمل کنند، مثل بیان و گفتن “دوستت دارم” برای اولین بار یا پیشنهاد رسیدن به سطح بعدی در روابط. شما باید درک کنید که درونگراها کند و آهسته هستند و برای پیش رفتن در روابط به وقت بیشتری نیاز دارند. این امر به این دلیل است که یک فرد درونگرا بیشتر فکر می کند و قبل از حرکت همه چیز را از همه جنبه ها در نظر می گیرد. آنها نسبت به ابراز خود در مقایسه با برونگرایان که  فعال تر هستند، انفعال بیشتری نشان می دهند.

۶٫ احساس امنیت برای یک فرد درونگرا فاکتور مهمی است

همه افراد به خصوص خانمها و افراد درونگرا می خواهند در ازدواج و رابطه احساس امنیت کنند. شما باید برای ازدواج با یک افراد درونگرا به آنها احساس امنیت بدهید.

کمرویی در افراد درونگرا نشانگر ترس از مردم یا موقعیت های اجتماعی است. درونگراها احساس امنیت را در یک رابطه بیشتر از دیگران ارزیابی می کنند.

همچنین بخوانید: چه عواملی یک رابطه عاشقانه خوب را می‌سازد؟

۷٫ برای ازدواج با افراد درونگرا صبور باشید

یکی از خصوصیات بسیار مهمی که یک فرد درونگرا در مورد شریک زندگی به دنبال آن است، صبور بودن است. شما می دانید که درونگراها در یک رابطه آهسته تر هستند، عمیق تر صحبت می کنند و بیشتر اوقات را به تنهایی می گذرانند، از این رو ترجیح می دهند شریک زندگی با سطح صبر بالاتری داشته باشند.

۸٫خصوصیات اخلاقی افراد درونگرا برای ازدواج : درک متقابل

راز موفقیت در ازدواج درک متقابل است. بیشتر افراد کاملاً در یک دسته یا دسته دیگر قرار نمی گیرند و هیچ کس یک درونگرا کامل یا یک برون گرا خالص نیست. بعضی اوقات، برون گرا ها می خواهند برای خود آرامش داشته باشند تا ذهن خود را استراحت دهند و روح خود را دوباره شارژ کنند و بعضی اوقات درونگراها احساس تنهایی می کنند و می خواهند بیرون بروند یا مهمانی برگزار کنند.

آنچه برای یادگیری در ازدواج مهم است این است که شما باید شریک زندگی خود را درک کنید و با شخصیت او کنار بیایید. هنگامی که دو تفکر و شخصیت مختلف با هم ازدواج می کنند، باید برای استدلال ها، درگیری ها و سوء تفاهم ها آماده بود، اما این بدان معنی نیست که دو شخصیت متفاوت نمی توانند با هم هماهنگ باشند و در اعتدال و عشق با هم زندگی کنند.

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو