روزه گرفتن در سن بالا + 2 ویدیو حکم شرعی و نکات مهم

منبع: آسان طب

201

1399/2/6

19:03


روزه گرفتن در سن بالا شرایط ویژه ای دارد. روزه گرفتن در سن بالا مجاز است؟ این سوال بسیاری از خانواده هاست. در پاسخ این سوال باید بگوییم که اگر شخص سالم باشد و پزشک موافقت خود را اعلام کند روزه گرفتن در سن بالای 60 سال مانعی ندارد. ولی برای کسانی که دارو مصرف میکنند باید با پزشک مشورت شود.

به عنوان مثال کسانی که دیابت یا بیماری قند، تیروئید، بیماری اعصاب و روان و فشارخون دارند باید با مجوز پزشک روزه بگیرند. چون ممکن است روزه داری برای آنان خطرناک باشد. قبل از مطالعه ادامه مطلب، حتما 2 ویدیو را مشاهده کنید همچنین در این مورد با مرجع تقلید خود و در صورت بیماری، با پزشک مربوطه مشورت بفرمایید.

چگونگی روزه گرفتن افراد مسن

 

روزه گرفتن افراد سن بالا

 

روزه گرفتن در سن بالا

برای روزه گرفتن در سن بالا، باید به توصیه هایی توجه کرد. باید در وعده های بین افطار و سحر حداقل 8-10 لیوان آب نوشیده شود. سردرد یکی از علایم تشنه شدن روزه داران در سنین بالا است. همچنین مصرف میوه و سزیجات و لبنیات به آنان توصیه شده است. همچنین افراد مسنی که قصد روزه داری دارند باید از مصرف مواد چرب و قنددار خودداری کنند، چون ممکن است به کلیه و کبد آنها لطمه بزند.

روزه گرفتن در سن بالا

بیشتر بخوانید:

مصرف دارو و روزه داری دردسر ساز است؟ 2 ویدیو

برای روزه گرفتن در سن بالا، باید یکسری نکات را رعایت کرد. به عنوان مثال روزه دار باید میوه و سبزی را در وعده های بین افطار و سحر خود بگنجاند. به گزارش آسان طب از مصرف غذاهای چرب و شیرین مثل زولوبیا خودداری کند. خشکبار و آجیل میتواند در وعده های بین افطار و سحر گنجانده شود. روزه داران سن بالا سالادهای مختلف و سالم را حتما میل کنند. مثل سالاد کاهو به همراه آبلیمو یا روغن زیتون به مقدار کم. پیشنهاد می شود افراد سن بالا بعد از وعده افطار خود حتما پیاده روی کنند تا گردش خونشان نرمال باشد و عضلاتشان شل شود.

اما افرادی که ناتوانی جسمی دارند هرگز نباید روزه بگیرند. چون روزه گرفتن اگر برای بدن مضر باشد نه تنها ثوابی ندارد، بلکه حرام است و روزه شخص باطل است. سعی شود روزه های آنان با میوه و آب و سبزیجات باز شود.

پس به طور کلی باید بیان کنیم افراد بالای 60 سال حتما قبل از ماه رمضان یک چکاپ کامل بدهند. سپس با مراجعه به پزشک و دادن اطلاعاتی از وضعیت عمومی  خود به پزشک به نتیجه برسند که آیا باید روزه بگیرند یا نه. چون روزه گرفتن اگر برای سلامتی شان خطرناک باشد نه تنها فایده ای ندارد بلکه حرام است. همچنین اگر پزشک اجازه روزه گرفتن را به آنها داد حتما یک سری نکات لازم (برای روزه داری) مرتبط با وضعیت جسمی خود را از پزشک بگیرند و آنها را رعایت کنند. همچنین بپرسند در چه شرایطی باید روزه خود را در بین ساعات روز باز کنند.

گردآورنده : http://bia2safa.net/goto/web/url/7503

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو