استخراج (Extraction)

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

برای ما ایرانیان، گلشیفته فراهانی مشهورترین بازیگر فیلم به شمار می رود. اما نقش اصلی فیلم کریس همسورث است که او را با نقش « ثور » در سری فیلمهای « انتقام جویان » می شناسیم.

داستان فیلم درباره چیست ؟

تایلر ( کریس همسورث ) که یک نظامی سابق است، درگیر بازپس گیری یک پسربچه نوجوان از یک گروه می شود اما نقشه درست پیش نمی رود و...

کارگردان کیست ؟        

سم هارگریو که « استخراج » اولین فیلم بلند سینمایی او محسوب می شود. هارگریو سالها به عنوان بدلکار در پروژه های مختلف سینمایی حضور داشته و پس از کسب تجربه، حالا اولین فیلم بلند سینمایی خودش را برای نتفلیکس کارگردانی کرده است.

استخراج (Extraction)

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

« استخراج » صحنه های جنسی ندارد اما تا دلتان بخواهد خشونت در فیلم است که تماشای آن برای افراد کم سن و سال مناسب نیست.

نکات مثبت فیلم ؟                                                                          

فیلمبرداری، مهمترین ویژگی مثبت فیلم « استخراج » محسوب می شود. فیلمبرداری صحنه های اکشن، با تکنیک " دوربین روی دست " انجام شده که کات نخوردن صحنه ها و قرارگیری مناسب دوربین در صحنه ها که به نظر می رسد نیم نگاهی هم به « جان ویک » داشته، ارزشمندی آن را دو چندان کرده است.

نکات منفی فیلم ؟

« استخراج » قصه جذابی برای روایت ندارد. قصه اثر در نهایت در دو خط قابل تعریف است و هیچ جزئیات بیشتری هم ندارد!

صحنه های اکشن فیلم علی رغم فیلمبرداری تحسین برانگیز، منطق روایی چندانی ندارند. گاهی یک اتش هم نمی تواند حریف قهرمان داستان ما شود!

هیچ توضیح  قابل درکی مبنی بر اینکه چرا تایلر باید به پسرک ماجرا نزدیک شود و سرنوشت او برایش مهم شود وجود ندارد. چند خاطره مبهم بلور و تعریف کردن یک خاطره درباره زندگی شخصی، سطحی ترین دلیل برای شکل گیری ارتباط بین دو انسان در طول یک فیلم است.

تماشای بازی گلشیفته فراهانی در فیلم حس خوشایندی به تماشاگران ایرانی می دهد اما بهرحال او گزینه مناسبی برای ایفای نقش نیک نبوده. شاید نیاز بود تا کمی جنب و جوش به بازی فراهانی در فیلم اضافه می شد تا نظامی بودن او قابل باور باشد!

( خط لو رفتن داستان ) در فیلم شخصیتی وجود دارد که یک شهر از او وحشت دارند و به نظر می رسد به هیچوجه نمی توان با او مقابله کرد. اما فیلم در نهایت به عجیب و غریب ترین شکل ممکن و در یک دقیقه او را در دستشویی به دیار باقی می فرستد!

استخراج (Extraction)

حرف آخر :

« استخراج » یک اکشن معمولی است که تنها ویژگی منحصر به فرد آن، سبک فیلمبرداری اثر است که مخصوصاً در سکانس تعقیب و گریز بازار، جذابیت بسیاری به اثر می بخشد. اما فارغ از آن، در « استخراج » نه خبری از فیلمنامه است و نه روایت بدیعی که بتواند حوصله تماشاگر را سر نبرد. « استخراج » بسیار زودتر از آنچه که فکرش را بکنیم فراموش می شود و به انتهای همان آبی می رود که تایلر در آن شیرجه زده!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

استخراج (Extraction)

استخراج (Extraction)

کارگردان : Sam Hargrave

فیلمنامه : Joe Russo

بازیگران :

Chris Hemsworth...Tyler Rake

Golshifteh Farahani...Nik Khan

Rudhraksh Jaiswal...Ovi Mahajan

David Harbour...Gaspar

ژانر : اکشن

رده سنی : R ( مناسب برای افراد بالای 17 سال)

زمان : 116 دقیقه