بیمه معتادان از ۱۵ اردیبهشت برقرار می‌شود

49

1399/2/7

17:03


مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: خدمات بیمه سلامت برای معتادان از ۱۵ اردیبهشت دوباره برقرار می‌شود.

بیمه معتادان از ۱۵ اردیبهشت برقرار می‌شود

به گزارش بهداشت نیوز طاهر موهبتی روز یکشنبه در نشست خبری در محل سازمان بیمه سلامت افزود: سال ۹۸ به علت اینکه قرار بود بودجه بیمه معتادان به ستاد مبارزه با مواد مخدر برود این بیمه معلق شد و در نهایت به این ستاد هم نرفت اما با مصوب جدید در قانون بودجه ۹۹ دوباره این بودجه به سازمان های بینه برگشت و از ۱۵ اردیبهشت اجرا می شود.
وی گفت: پوشش بیمه ای معتادان از ۱۵ اردیبهشت برای ۴۳ هزار معتاد برقرار می شود و معتادان از این تاریخ می توانند در ۱۵۹ مرکز درمان اعتیاد دولتی و ۲۷۴ مرکز خصوصی ۹ خدمت مختلف را شامل سم زدایی, درمان نگهدارنده و مشاوره روانشناسی را در این مراکز با پوشش ۷۰ درصدی بیمه دریافت کنند.
موهبتی ادامه داد: از ۴۳ هزار معتاد تحت پوشش بیمه حدود ۲۸ هزار نفر تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند.
وی گفت: علت اینکه این خدمات از ۱۵ اردیبهشت ارایه می شکد این است که منتظر تعرفه جدید خدمات بودیم و چون مصوب نشد قرار شد از این تاریخ با آخرین تعرفه مصوب اجرایی شود.

موهبتی درباره هزینه بیمه معتادان کرونا گفت: تاکنون ۲۳ هزار بیمه شده سازمان بیمه سلامت که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند تحت پوشش قرار گرفتند و معادل ۱۲۵ هزار تخت روز همه خدمات درمانی و تشخیصی از جمله سی تی اسکن و همه داروهای موجود در پروتکل درمان این بیماری تحت حمایت بیمه است و ۹۰ درصد هزینه این بیماران پرداخت می شود.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت افزود: بیمه شدن افراد روی تخت بیمارستان حذف شده اما  بیماران کرونا که اورزانسی تلقی می شوند روی تخت بیمارستان هم بیمه می شوند.
وی گفت: بعد بحران کرونا ۹۰ نفر از همکاران سازمان بیمه سلامت به کرونا مبتلا شدند و متاسفانه سه نفر از این عزیزان جان باختند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو