سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به اینکه با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی شاهد افزایش خریدهای روزانه شهروندان هستیم، گفت: معمولا شهروندان برای خرید مواد غذایی، تهیه افطاری، خرید نان و ... به طور روزانه واحدهای صنفی مراجعه می‌کنند و قصد دارند به سرعت به منزل بازگردند و این خریدهای شتاب زده برای خود آسیب‌های به دنبال دارد.

وی بیان داشت: شهروندان به امید اینکه خودرو شان در مقابل چشمانشان است و یا ادعا دارند که حواس شان به خودروشان است، برای مدت زمان کوتاهی خودروی خود را رها شده در کنار خیابان متوقف و این توقف کوتاه فرصتی برای سارقان مهیا می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: حتی برای مدت زمان کوتاهی خودرویتان را رها شده در معابر عمومی قرار ندهید و حتماً پس از توقف سوئیچ آن را از روی آن برداشته و خودروتان را به تجهیزات ایمنی مجهز کنید.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به اینکه در واحدهای صنفی مراقبت بیشتری از اموال با ارزش از قبیل کیف و موبایل تان داشته باشید، گفت: ازدحام جمعیت و شتابزدگی در خرید ضریب دقت شما را خواهد کاست و فرصتی برای جیب بری مهیا می‌کند.

وی تاکید کرد: در زمان حضور در صف‌های طولانی و شلوغ فروشگاه‌ها، مراقب اطراف خود و جیب برهایی که در کمین تان هستند باشید و تا حد امکان از همراه داشتن اموال قیمتی در جیب خود خودداری کرده و از تلفن همراهتان مراقبت بیشتری کنند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت تاکید کرد: شهروندان در صورت وقوع هرگونه مشکل و موضوع مشکوک، مراتب را به گشت‌های فعال کلانتری محلات و یا سامانه ۱۱۰ گزارش دهند تا در اسرع وقت از وقوع جرایم در سطح شهر جلوگیری شود.