انجام امور پزشکی و موارد مربوط به سلامتی، همیشه از اولویت های یک فرد و یا یک خانواده محسوب می شود. اما کیفیت انجام این امور، بسیار به میزان هزینه کرد و مرکز درمانی یا پزشکی یا بیمارستانی که به آن مراجعه می کنیم دارد. به طور مثال کیفیت خدمات بستری در بیمارستان های خصوصی به مراتب بهتر از بیمارستان های دولتی است. اما آیا امکان پرداخت هزینه های یک شب بستری در بیمارستان خصوصی را دارید؟

خوشبختانه با وجود بیمه های تأمین اجتماعی و خدمات درمانی این امکان فراهم شده است که افراد بتوانند دفترچه درمانی بیمه با عناوینی مثل دفترچه تامین اجتماعی، دفترچه سلامت، و … داشته باشند. استفاده از دفترچه عموماً می تواند بخشی از هزینه های درمان را پوشش دهد. اما واقعاً کافی نیست. چرا که معمولاً در بسیاری از موارد، مبلغی که بیمه شده می بایست پرداخت کند بسیار زیاد است و دفترچه پوشش محدودی دارد و همچنین این دفترچه ها مورد قبول همه مراکز درمانی و تشخیصی نیستند. به طور مثال شاید یک سونوگرافی یا رادیولوژی ساده را نتوانید به راحتی و بدون هزینه با دفترچه درمانی انجام دهید.

در اکثر موارد لازم است که از بیمه تکمیلی درمان برای پرداخت هزینه ها استفاده کنید. مخصوصاً در مواردی که هزینه ها به صورت مستمر بوده و نیازمند درمان در سطوح بالا باشد. به طور مثال افرادی که تصمیم به بچه دار شدن می گیرند، فرآیند های تشخیصی و کنترلی و زایمان و مراقبت های قبل و بعد از زایمان برایشان بسیار هزینه بر است. از طرفی این افراد قصد دارند که بالاترین کیفیت را هم دریافت کنند و به سراغ مراکزی می روند که هزینه بالایی هم بابت خدمات دریافت می کنند.

اما برای خرید بیمه تکمیلی دو راه وجود دارد:

راه اول بیمه شدن از طریق گروهی و در شرکت و یا سازمانی است که در آن مشغول به فعالیت هستید. شرکت ها و سازمان های بزرگ معمولاً به صورت سالیانه اقدام به قرارداد بیمه تکمیل درمان گروهی می کنند و پرسنل شاغل در آن شرکت به همراه افراد تحت تکفل می توانند تحت پوشش قرار گیرند.

راه دوم برای افرادی است که امکان خرید بیمه تکمیلی به صورت گروهی را ندارند. این افراد یا شغل آزاد دارند یا کارآفرین هستند یا در شرکتی کار می کنند که به دلایلی بیمه گروهی را انجام نمی دهد. خوشبختانه بیمه سامان در این زمینه راهکار خوبی ارائه نموده است. شما می توانید اقدام به تهیه بیمه تکمیلی انفرادی سامان نموده و خود و خانواده تان را تحت پوشش بیمه درمان قرار دهید. قرارداد بیمه درمان خانواده سامان برای افرادی که قصد دارند خدمات پزشکی مناسب دریافت کنند یک گزینه بسیار مطلوب است. با بیمارستان های خوبی که طرف قرارداد بیمه سامان هستند، شما می توانید با گرفتن معرفی نامه از قبل و مراجعه به آن ها از معافیت حداکثری از پرداخت هزینه پزشکی برخوردار شوید.

همچنین اگر نگاهی به جدول بیمه تکمیلی انفرادی سامان بیاندازید، خواهید دید که تنوع خوبی هم در طرح ها وجود دارد و هر شخصی با هر میزان بودجه ای که برای این نوع بیمه نامه در نظر گرفته می تواند بیمه خانواده خود را خریداری کند.

اگر بیمه گر پایه اول مثل بیمه سلامت ایرانیان یا بیمه تامین اجتماعی را هم ندارید، باز هم امکان گرفتن بیمه تکمیلی سامان را دارید. فقط کمی در مبلغ پرداختی شما تفاوت ایجاد خواهد شد.

بازه سنی افرادی که امکان گرفتن این بیمه را دارند، از بدو تولد تا هفتاد سالی است و خرید این بیمه نامه مستلزم پرکردن پرسشنامه سلامت است.

نکته خیلی مهم در بیمه تکمیلی انفرادی این است که افراد می بایست وقتی در سلامت هستند اقدام به خرید این بیمه نامه نمایند، چرا که در صورت بروز مشکل یا بیماری امکان اینکه پیشنهاد بیمه توسط شرکت بیمه پذیرفته نشود وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می کنیم حتماً نگاهی به جدول تعهدات و حق بیمه مربوط به بیمه درمان سامان بیاندازید و در صورتی که مایل هستید همین امروز نسبت به خرید اقدام کنید.