روزه داری در دوره بارداری، واسه جنین تاثیری داره؟

منبع: نی نی بان

132

1399/2/8

17:05


سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام
من هفته ۲۱بارداری هستم،هر ماه چک آپ میرم و همه چیز خوب هست،از آزمایشات گرفته تا سونو،ولی خیلی وزن زیاد نکردم تقریبا ۲/۵کیلو. امروز روزه گرفتم اصلا اذیت نشدم ،خوب یکم دلم ضعف میرفت اما نه اینکه بگم غش و ضعف کنم و بد حال بشم.سوالم این هست که آیا ممکن هست با وجود اینکه روزه داری برای مادر سخت نباشه و حالش بد نشه اما برای جنین ضرر داشته باشه و تاثیر بدی بگذاره روش؟؟؟
من چند تا مقاله توی SID خوندم اکثرا نتیجه گرفتن که روزه داری تاثیر معناداری روی رشد جنین نداشته و توی چند مقاله هم ذکر شده نوزادان مادران روزه دار وضعیت بهتری داشتند البته به جز سه ماهه اول 
 
 
پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی:
دوست عزیز با توجه به اینکه بی آبی باعث بروز درد می شود، شما باید حتما به متخصص تغذیه مراجعه کنید و شرایط بدنیتان مورد بررسی قرار گیرد اگر با توجه به قد،‌ وزن و جثه ای که دارید معلوم شود که توانایی گرسنه ماندن را دارید، می توان گفت بله احتمال دارد که بتوانید روزه بگیرید. همچنین این مسئله خیلی مهم است که شما الان و در زمانی که بیدار هستید چه مقدار غذا می خورید، سابقه زایمان زودرس داشته اید یا نه،‌ سابقه زایمان زودرس در خانواده درجه یک خود داشته اید یا نه. اگر با توجه به تمام این مسائل پزشک تشخیص بدهد که شما توانایی روزه داری را ندارید و ممکن است به جنین و یا خودتان آسیب وارد شود نباید به هیچ عنوان روزه بگیرید. بنابراین در این زمینه حتما به پزشک مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو