اردوغان: از دوره دشوار کرونا روسفید بیرون آمدیم

منبع: برترین ها

42

1399/2/9

05:18


رئیس‌جمهوری ترکیه ضمن اشاره به شیب کاهشی موارد ابتلا و فوتی ویروس کرونا در این کشور، تصریح کرد: از دوره دشوار همه‌گیری کرونا روسفید بیرون آمدیم.

ایسنا: به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه طی سخنانی پس از نشست کابینه دولت که از طریق ویدئو کنفرانس در کاخ هوبر استانبول برگزار شد، ضمن اشاره به موفقیت‌های به دست آمده تدابیر پیشگیرانه از شیوع ویروس کووید-۱۹ گفت: از دوره دشوار پاندمی کرونا روسفید بیرون آمدیم.

وی در ادامه اظهار داشت: از خداوند متعال می‌خواهم ماه مبارک رمضان را مایه خیر و برکت برای ملتمان، جهان اسلام و بشریت قرار دهد. ان‌شاءالله تا پایان ماه مبارک رمضان بر بیماری کووید-۱۹ که به یک فاجعه جهانی تبدیل شده، فائق آمده و دو عید را با هم جشن می‌گیریم.

اردوغان: از دوره دشوار کرونا روسفید بیرون آمدیم

رئیس‌جمهوری ترکیه در ادامه گفت: وارد مرحله‌ای شده‌ایم که شاهد دسترنج مبارزه مشترکمان در برابر شیوع ویروس کرونا هستیم.

اردوغان ضمن اشاره به انتقال حدود ۴۰ هزار تن از شهروندان ساکن خارج به کشور، تأکید کرد: بیش از ۲۵ هزار شهروند دیگر را از ۵۹ کشور جهان به ترکیه باز می‌گردانیم.

وی تصریح کرد: شمار موارد ابتلا و فوتی کووید-۱۹ هر روز در حال کاهش است. هیچ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در کشورمان بدون رسیدگی در بیمارستان به خانه فرستاده نشده و دوره درمان هیچ بیماری ناتمام نمانده است.

اردوغان همچنین افزود: از اول مه به مدت سه روز مقررات منع آمدوشد در ۳۱ استان کشور مجددا اجرا خواهد شد و قصد داریم مقررات آمدوشد در تعطیلات آخر هفته‌ها را تا عید فطر ادامه دهیم.

رئیس‌جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه با همه‌گیری کرونا از ۵۵ کشور حمایت و وسایل مورد نیاز آنها را ارسال کردیم. فردا محموله کمک‌های بهداشتی شامل ماسک، محافظ صورت، شیلد، ماسک N۹۵، گان و مواد ضدعفونی کننده به ایالات متحده آمریکا ارسال می‌کنیم.

وی تأکید کرد: یقین دارم که بعد از بحران پاندمی کرونا که جهان وارد مرحله‌ای جدید می‌شود، ترکیه در موقعیتی فراتر از چشم‌انداز ۲۰۲۳ قرار خواهد گرفت.

اردوغان در پایان گفت: یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیر تاکنون در چارچوب کمپین همبستگی به عنوان «ترکیه‌ام، ما برای خودمان کافی هستیم» جمع آوری شده است. بسته حمایتی هزار لیری بدون قید و شرط به نیازمندانی که ثبت‌نام کرده‌اند، اعطا خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو