نگاهی به عجایب هفتگانه ایران که در طول عمرتان باید ببینید

نگاهی به عجایب هفتگانه ایران که در طول عمرتان باید ببینید


منبع: آرگا

132

1399/2/9

12:24


دیدن عجایب هفتگانه ایران برای خیلی از افراد دارای جذابیت است خیلی از توریست های خارجی با دیدن چشم اندازهای این مناطق متعجب و حیرت زده می شوند این عجایب شاید در جهان کمتر شناخته شده باشند اما با گسترش گردشگران در سال های اخیر امید به شناخته تر شدن این مناطق است این عجایب شامل جاذبه های تاریخی و طبیعی می باشند که در ادامه با آن ها آشنا می شوید.

ایران به دلیل جاذبه های گردشگری که دارد مورد توجه بسیاری از گردشگران است این گوهر کشف نشده به دلیل جاذبه های فرهنگی و تاریخی متعددی که دارد و به واسطه تاریخ و فرهنگ خود در میان دنیا شناخته شده است. بازدیدکنندگانی که از جاذبه های فرهنگی و تاریخی ایران دیدن می کنند بسیار متعدد هستند بسیاری از جاذبه های تاریخی در این کشور در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند این کشور در میان کشورهای توریستی دنیا رتبه هفتم را کسب کرده است و هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا به این کشور سفر می کنند. قدمت بسیاری از جاذبه های تاریخی در ایران به ۴۰۰ سال پیش میلاد باز می گردد دیدنی های ایران نه تنها ارزش تاریخی دارند بلکه دارای ارزش طبیعی نیز هستند. لیست جاذبه های توریستی ایران در بسیاری از سایت ها به اشتراک گذاشته می شود و اطلاعات گردشگری مهمی درباره این کشور در اختیار گردشگران قرار می گیرد در ادامه این بخش نیز می توانید با مهم ترین و شگفت انگیزترین جاذبه های ایران که در دنیا شناخته شده است آشنا شوید.

عجایب هفتگانه ایران را بشناسید:

عجایب دیدنی که در ایران وجود دارند در بسیاری از شهرهای این کشور پراکنده اند از مهم ترین عجایب در این منطقه می توان به مسجد نصیرالملک شیراز اشاره کرد این مسجد به عنوان مسجد صورتی شناخته می شود مسجدی که دارای معماری سنتی و ارزشمندی است و در دوران قاجاریه ساخته شده است کاشی کاری ها زیبایی که در این بنا وجود دارد برای خیلی از گردشگران دارای جذابیت است کاشی های این بنا صورتی رنگ است و در شبستان آن نیز از شیشه های رنگی استفاده شده است. همانطور که می دانید جاذبه های دیدنی ایران بسیار متنوع هستند و با دیدن  تصاویر دیدنی ایران هر فردی به جاذبه های این کشور جذب می شود.

 

۱- میدان نقش جهان:

یکی از بی نظیر ترین و فوق العاده ترین دیدنی های ایران که به یکی از عجایب هفتگانه ایران نیز معروف می باشد این میدان زیبا است که در شهر اصفهان و در مرکز آن واقع شده تا توریست های زیادی را همه ساله به خود جذب نماید. این میدان فوق العاده در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است و با طول و عرض زیاد خود به عنوان دومین میدان بزرگ جهان شناخته می شود. این میدان از معماری بی نظیر دوران صفوی در همان زمان ها ساخته شده است و یکی از بهترین مکان های دیدنی در سطح کشور می باشد. در واقع این میدان به عنوان یک نماد بزرگ برای شهر اصفهان و کشور ایران می باشد که توریست های داخلی و خارجی بسیار زیادی همه روزه از آن بازدید می کنند.

عجایب هفتگانه ایران

۲- تخت جمشید:

قطعا مهم ترین پدیده تاریخ ایران تخت جمشید شیراز می باشد که زیبایی بی نظیری دارد و عمر آن بیش از چندین قرن می باشد. این مکان تاریخی در سال ۱۳۰۶ در حدود ۶۰ کیلومتری شهر شیراز توسط فردریک اشمیت کشف و رونمایی شد و از آن سال به بعد به عنوان یکی از مهم ترین مکان های تاریخی جهان شناخته می شود. این مکان تاریخی در سال ۵۱۸ قبل از میلاد توسط داریوش بزرگ ساخته شد و به عنوان پایتخت هخامنشیان شناخته شد. تخت جمشید سال هاست که در فهرست جهانی یونسکو قرار دارد و برای مردم ایران و جهان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

دیدنی های ایران

۳- کلیسای وانک:

اصفهان یکی از بزرگترین پرچمداران ایران از لحاظ فرهنگی و تاریخی در سطح جهان می باشد که کلیسای وانک نیز در آن واقع شده است و از عجایب هفتگانه ایران می باشد. ساخت این مکان دیدنی در سال ۹۸۴ در دوران صفویه آغاز شد و ساخت آن سال ها طول کشید. کلیسای وانک یکی از پدیده های مهم از نظر معماری می باشد که تلفیق معماری ایران و غرب در آن انجام شده است. این مکان مذهبی برای جامعه ارمنی ایرانی در آن زمان ساخته شد تا تاریخ را غرق رمز و راز های خود کند. هموطنان عزیز اگر قصد سفر به شهر اصفهان را دارید باید یادآوری کنیم که این کلیسا به عنوان یک مکان عجیب در کشور شناخته می شود و قطعا ارزش و اهمیت بسیار زیادی دارد.

عجایب تاریخی ایران

۴- باغ ارم:

یکی دیگر از عجایب هفتگانه ایران این باغ زیبا می باشد که در شهر شیراز واقع شده و یک بهشت سرسبز و زیبا به معنای واقعی می باشد. قدمت این باغ به دوران سلجوقی بر می گردد و در دوره های مختلف مورد بازسازی و اهمیت قرار گرفته است. علاقه مندان می توانند در این باغ انواع گونه های گل و گیاه را ببینند و از آن لذت ببرند. این مکان تاریخی همه روزه بازدیدکنندگان زیادی را در خود جای می دهد و یکی از پربازدید ترین مکان های دیدنی در کشور می باشد.

عجایب دیدنی ایران

۵- مسجد نصیرالملک شیراز:

این مسجد در دوران قاجاریان ساخته شده است و به عنوان یکی از زیباترین بناهای تاریخی در ایران شناخته می شود با ورود به این مسجد در هنگام صبح و تابش نور خورشید می توانید بازتاب آن ها را از شیشه های رنگی مشاهده کنید. این مسجد به دلیل کاشی کاری های صورتی رنگ به عنوان مسجد صورتی نیز شناخته می شود معماری این بنا بسیار ارزشمند و چشم نواز است.

مسجد رنگی ایران

۶- هفت تپه خوزستان:

هفت تپه در فاصله ۱۵ کیلومتری از شوش قرار دارد در بسیاری از سایت های گردشگری و باستان شناسی این تپه به عنوان اثری تاریخی نام برده شده است در این منطقه بقایایی از بنای باستانی عیلامی کابناک یافت شده است این بنا توسط باستان شناس فرانسوی حفاری شده است.

بناهای عجیب ایران

۷- مسجد امام اصفهان:

یکی دیگر از بناها و عجایب هفتگانه در ایران مسجد امام است این مسجد بنایی است که در دوران صفویان ساخته شده است قدمت چند هزار ساله این بنا موجب شناخته شدن آن شده است کاشی کاری های هفت رنگی که می توانید در این بنا مشاهده کنید بسیار زیبا و دوست داشتنی هستند. کتیبه خوشنویسی شده ای که می توانید در این بنا مشاهده کنید بسیار زیبا هستند دو مناره ای که در این بنا می بینید ۴۲ متری هستند و این بنا دارای ۴ ایوان می باشد این مسجد به عنوان یکی از آثار برجسته در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

عجایب مهم ایران

آشنایی با این عجایب اطلاعات گردشگری مهمی را درباره ایران به جهانیان منتقل می کند که در این بخش به هفت گونه از آن ها اشاره شد و این بناهای در ایران بسیار شناخته شده اند و هر ساله توریست های زیادی را از خارج به خود جذب می گنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو