ماسک خمیر دندان برای پوست + 6 ماسک عالی برای پوست

ماسک خمیر دندان برای پوست + 6 ماسک عالی برای پوست


منبع: تاپ ناز

123

1399/2/9

12:59


ماسک خمیر دندان برای پوست

ماسک خمیر دندان نوعی ماسک طبیعی است که بسیار طرفدار دارد و برای از بین بردن جوش فقط کافی است که آن را با مواد طبیعی ترکیب کنید سپس بر روی نواحی آسیب دیده پوست قرار بدهید تا تغییرات شگفت انگیزی روی پوست خود ببینید.

جوش مشکلی آزاردهنده است که با استفاده از اماسک های طبیعی مانند خمیر دندان می توانید آن را برطرف کنید. برای از بین بردن جوش می توانید از ترکیبات خمیر دندان با مواد طبیعی دیگر استفاده کنید، در ادامه این مطلب انواع ماسک خمیر دندان را معرفی می کنیم که با کمک گرفتن از آنها می توانید از شر جوش خلاص شوید.

یکی از محتویات خمیر دندان تریکلوسان است که می تواند جوش ها را سریع خشک کند و به دلیل داشتن خواص ضد باکتری، باکتری های تولید کننده جوش و آکنه را از بین ببرد و باعث کاهش قرمزی و تورم ناشی از جوش یا آکنه کمک می کند، دلیل اصلی جوش پوست جرب است که خمیر دندان به دلیل داشن کربنات کلسیم چربی های اضافه پوست را از بین می برد و در نتیجه برای رفع جوش گزینه خوبی است.

استفاده از ماسک خمیر دندان برای از بین بردن جوش

همانطور که می دانید ماسک شیر و عسل، ماسک کاکائو، ماسک کاهو و ماسک گوجه فرنگی تاثیر زیادی روی پوست دارند، ترکیب کردن خمیر دندان با مواد طبیعی دیگر هم برای از بین بردن جوش موثر هستند، در ادامه با انواع ماسک خمیر دندان آشنا می شوید.

خمیر دندان و سیر

خمیر دندان و سیر می توانند باعث از بردن جای جوش، کاهش تورم و قرمزی ناشی از جوش شوند پس یک حبه سیر خرد شده را با مقداری خمیر دندان مخلوط کنید سپس مخلوط به دست آمده را روی پوست قرار دهید و بعد از 5 تا 10 دقیقه با آب سرد پوست خود را بشویید و از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید می توانید از این روش تا موقع رسیدن به نتیجه دلخواه استفاده کنید.

ماسک خمیر دندان برای پوست

خمیر دندان و یخ

از بهترین ماسک های خمیر دندان استفاده از خمیر دندان و یخ است، می توانیید چند تکه یخ را درون یک حوله یا پارچه قرار دهید و خمیر دندان را روی پوست خود بزید سپس یخ در پارچه را روی آن قرار دهید و بعد از زمان ده تا 15 دقیقه با آب سرد پوست خود را بشویید و صورت خود را مرطوب کنید.

 

خمیر دندان و نمک

نمک به عنوان یک ضد باکتری به حساب می آید و ترکیب آن با خمیر دندان  تاثیرات شگفت انگیزی در رفع جوش می شود، می توانید کمی نمک و خمیر دندان را با هم مخلوط کنید و ترکیب حاصل را روی نواحی آسیب دیده پوست اعمال کنید و بعد از زمان چند دقیقه صورت خود را با اب سرد بشویید.

 

خمیر دندان و عسل

استفاده از ترکیب خمیر دندان و عسل می توانید باعث از بین رفتن جوش و التهاب کمک می کند بنابراین یک قاشق غذاخوری خمیر دندان را با یک دوم قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید سپس یک لایه نازک از مخلوط به دست آمده را روی جوش ها قرار دهید و بعد از زمان 20 دقیقه با اب سرد بشویید و از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید از این روش روزی یک بار استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

ماسک خمیر دندان برای پوست

خمیر دندان و جوش شیرین

جوش شیرین و خمیر دندان باعث از بین رفتن جوش، کاهش تورم و التهاب می شود، پس یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با خمیر دندان مخلوط کنید سپس مخلوط به دست آمده را روی صورت خود قرار دهید البته صورت را باید از قبل خوب تمیز کنید. از یک اسفنج یا دستکش برای کالیدن مخلوط استفاده کنید و سپس اجازه دهید تا مخلوط به مدت نیم ساعت بماند و در نهایت صورت را با آب سرد بشویید و روی پوست خود یک مرطوب کننده بزنید، برای رسیدن به نتیجه بهتر می توانید از این روش سه بار در هفته استفاده کنید.

 

خمیر دندان و لیمو

ترکیب خمیر دندان و لیمو باعث از بین رفتن جوش و جوش های سر سیاه کمک می کند و در واقع بهترین روش برای از بین بردن آکنه است برای تهیه ماسک خمیر دندان در ابتدا صورت را بشویید یک تکه کوچک پنبه را به آب لیمو آغشته کنید و روی آن خمیر دندان قرار دهید و روی پوست بزنید و بعد از زمان نیم ساعت صورت را با آب سرد بشویید و در نهایت از مرطوب کننده استفاده کنید، می توانید اجازه دهید به مدت یک شب روی صورت شما بماند تا به نتیجه دلخواه برسید.

 

خمیر دندان و دارچین

ترکیب خمیر دندان و دارچین اثر خوبی در خشک شدن سریع جوش دارد زیرا دارچین خواص ضد باکتری دارد و باعث از بین رفتن باکتری و آکنه می شود پس برای تهیه ماسک خمیر دندان و دارچین، دو قاشق غذاخوری خمیر دندان و یک قاشق چای خوری دارچین را با هم مخلوط کنید سپس روی پوست بزنید و بعد از زمان پنج تا ده دقیقه صورت را با آب سرد بوشیید و در نهایت پوست را مرطوب کنید، در صورتی که پوست شما خیلی زیاد جوش می زند از این روش هر روز می تونید استفاده کنید.

ماسک خمیر دندان برای پوست

نکات مهم در مورد استفاده از خمیر دندان به عنوان ماسک

  • خمیر دندان غیر فانتزی که دارای تریکلوسان هستند را انتخاب کنید زیرا خمیر دندان های دیگر هم عنصرهایی دارند که ممکن است برای پوست ضرر داشته باشند.
  • استفاده از خمیر دندان باعث خشک شدن پوست می شود.
  • از خمیر دندان برای تمام صورت استفاده نکنید و از آن فقط به ناحیه آسیب دیده بزنید.
  • این کار فوری و اضطراری است.
  • اگر عوارض شدید دیدید باید مصرف را قرع کنید و به متخصص پوست مراجعه کنید.
  • افرادی که پوست خشک دارند برای درمان جوش باید احتیاط کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو