بیوگرافی برد پیت؛ زندگی حرفه ای و روابط عاشقانه به همراه تصاویر

بیوگرافی برد پیت؛ زندگی حرفه ای و روابط عاشقانه به همراه تصاویر


منبع: ستاره

443

1399/2/9

14:32


برد پیت، نه تنها به واسطه حرفه بازیگری و جذابیت ظاهری، بلکه به دلیل زندگی پر حاشیه اش، همواره در اخبار رسانه‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. برای پرداختن به زندگی پر فراز و نشیب این بازیگر هالیوودی با ما همراه شوبد.

بیوگرافی برد پیت

 
ستاره | سرویس چهره‌ها - ویلیام بردلی پیت، معروف به برد پیت؛ بازیگر، تھیه کننده و نیکوکار آمریکایی است. او از سال ۱۹۸۷ فعالیت هنری خود را آغاز کرد و به یکی از افراد با نفوذ و قدرتمند در صنعت سرگرمی آمریکا تبدیل شد. برد پیت برای اولین بار سال ۱۹۹۱ در فیلم جاده‌ای با نام Thelma & Louise شناخته شد. اولین نقش اول او در فیلم درام " A River Rus Through IT" در سال ۱۹۹۲ رقم خورد. برد پیت تاکنون بیش از ۶۰ جایزه و ۱۴۰ نامزدی در روزمه هنری خود ثبت کرده است. دلیل دیگر شهرت او ازدواج با هنرپیشه های هالیوودی جنیفر انیستون و آنجلینا جولی و طلاق های جنجالی آنهاست. 


بیوگرافی برد پیت؛ زندگی خانوادگی و نوجوانی

برد پیت متولد ۱۸ دسامبر ۱۹۶۳ ایالت اوکلاهامای امریکاست. پدرش ویلیام مالک شرکت باربری و حمل و نقل و مادرش جین مشاور مدرسه است. او یک برادر به نام داگلاس میچل و خواهری به نام جولی نیل دارد. برد پس از اتمام دبیرستان، در دانشگاه میسوری مشغول به ادامه تحصیل در رشته روزنامه نگاری گرایش تبلیغات شد، اما در آستانه فارغ التحصیلی دانشگاه را ترک و به لس آنجلس نقل مکان کرد.
زندگی در لس آنجلس فرصتی برای حضور در کلاس‌های بازیگری برای او فراهم کرد، اما در ابتدای ورود برد برای امرار معاش مجبور به انجام کار‌هایی مانند جابجایی وسایل سنگین مانند یخچال، پوشیدن لباس یک جوجه غول آسا برای تبلیغ فست فود زنجیره ای " El Pollo Loco"، گارسونی در رستوران و رانندگی لیموزین برای رقاصه‌ها شد.


شروع حرفه بازیگری

از سال ۱۹۸۷ برد پیت قدم به حرفه بازیگری گذاشت. در ابتدا نقش‌های کم اهمیتی در فیلم‌هایی مانند Less Than Zero ، No Way Out و No Man's Land بازی کرد. همچنین در دو اپیزود از سریال کمدی تلویزیونی Another World ایفای نقش کرد. پس از آن، نقش‌های پر رنگ تری در فیلم‌ها بازی کرد تا اینکه با بازی در فیلم Thelma & Louise نشان داد که در این حرفه، جایی برای رشد و درخشیدن دارد.
بازی‌های درخشان او در فیلم‌های Seven، ۱۲ Monkeys، Eleven Ocean's، Ocean's Twelve و Ocean's Thirteen، Inglorious Basterds، Fury، ۱۲ Years Slave و World War Z جایگاهی مستحکم در بازیگری برای او ایجاد کرد. (بهترین فیلم های برد پیت از نگاه مخاطبان سایت IMDB را بخوانید.)
 

برد پیت در فیلم ۱۲ Monkeys


افتخارات و جوایز 

برد پیت حدود ۶۰ جایزه و ۱۴۰ نامزدی در پرونده خود دارد.
 

برد پیت برنده جایزه گلدن گلوب

 
  • اولین جایزه گلدن گلوب در سال ۱۹۹۶ برای بازی در نقش مکمل فیلم ۱۲ Monkeys
  • نامزدی جایزه امی برای حضور به عنوان هنرپیشه مهمان در سریال Friends
  • جایزه اسکار و گلدن گلوب برای فیلم The Curious Case of Benjamin Button
  • جایزه اسکار به عنوان تهیه کننده فیلم ۱۲ Years a Slave 

و این لیست همچنان ادامه دارد...

 

برد پیت برنده جایزه اسکار


روابط شخصی و ازدواج

برد پیت تا پیش از ازدواج با بازیگران زیادی رابطه داشته است که مهمترین آن‌ها رابطه با ژولیت لویز ۱۷ ساله در سال ۱۹۹۰ و نامزدی با گوئینت پالترو در سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷ است.

 

دوست دختر برد پیت

نامزد برد پیت


ازدواج اول: برد پیت و جنیفر انیستون

برد پیت در سال ۱۹۹۸ با جنیفر انیستون بر سر یک قرار عاشقانه بدون شناخت قبلی (blind date) که توسط مدیر برنامه هایشان ترتیب داده شده بود، آشنا شد. آن‌ها در سال ۲۰۰۰، زمانی که جنیفر مشغول بازی در سریال Friends بود، ازدواج کردند. مراسم آن‌ها در ماه جولای و بصورت خصوصی در مالیبوی کالیفرنیا برگزار شد. در یکی از اپیزود‌های این سریال که در اواخر ۲۰۰۱ پخش شد، برد پیت به عنوان بازیگر مهمان حضور پیدا کرد. او در این قسمت نقش دوست دوران کودکی راس که از ریچل (جنیفر انیستون) متنفر بود را بازی می‌کرد. پس از پخش این اپیزود شایعاتی مبنی بر اختلاف میان آن دو اوج گرفت و در نهایت، در سال ۲۰۰۵ برد و جنیفر از هم طلاق گرفتند.

 

ازدواج برد پیت


ازدواج برد پیت و جنیفر انیستون


برد پیت و ریچل گرین (جنیفر انیستون)


بردپیت در سریال فرندز

ازدواج دوم: برد پیت و آنجلینا جولی

شایعاتی وجود دارد که بردپیت پیش از طلاق، رابطه پنهانی با آنجلینا جولی (در دوران بازی در فیلم Mr. and Mrs. Smith) داشته است. یک ماه پس از جدایی از جنیفر، برد پیت به همراه آنجلینا جولی و فرزند خوانده اش مدکس، در حال گذراندن تعطیلات در سواحل کنیا دیده شد. رابطه این دو از همان سال جدی شد و ۷ سال بعد، در آوریل سال ۲۰۱۲ رسما نامزد کردند. در آگوست سال ۲۰۱۴ مراسم ازدواج آن‌ها در فرانسه برگزار شد و نام زوج "برنجلینا" همه جا بر زبان‌ها افتاد.

 

عروسی برد پیت

ازدواج برد پیت و انجلینا جولی


خانواده برد پیت

پدر و مادر برد پیت در کنار انجلینا جولی

 

اما در کمال ناباوری پس از گذشت زمان کوتاهی، در سال ۲۰۱۶ این زوج دوست داشتنی برگه‌های طلاق را امضا کردند. (طلاق آنجلینا جولی و برد پیت، زوج معروف هالیوودی)

 

برد پیت و آنجلینا جولی

 

برد پیت و انجلینا جولی ۳ فرزند خوانده به نام‌های مدکس، زاهارا و پکس با ملیت‌های کامبوجیایی، اتیوپیایی و ویتنامی و ۳ فرزند بیولوژیکی به نام‌های شیلو، کناکس و ویوین (دو قلو) از این ازدواج دارند.

فرزندان برد پیت


جدایی از آنجلینا و سرنوشت فرزندان

گفته می‌شود یکی از دلایل جدایی آنجلینا از برد این است که: در یک پرواز خانوادگی برد پیت که به دلیل مصرف الکل مست بوده، با آنجلینا مشاجره می‌کند. در این میان پسر خوانده آن‌ها، مدکس (که در آن زمان ۱۵ سال داشته)، از مادرش دفاع می‌کند. برد پیت از این حرکت او خشمگین شده و مدکس را می‌زند. این رفتار برد باعث می‌شود که آنجلینا چند روز بعد، درخواست طلاق بدهد.
پس از جدایی، برد پیت اذعان کرد که مصرف بی رویه الکل مشکل اصلی در زندگی شخصی و زناشویی او بوده است.

 

جدایی برد پیت از آنجلینا جولی

به حکم دادگاه، حضانت فرزندان به طور مشترک به هر دو داده شد، اما شواهد امر نشان می دهد که فرزندان با آنجلینا زندگی می کنند و برد پیت احساس مسئولیت چندانی در قبال آنها ندارد.

 

آنجلینا جولی و فرزندانش


تجدید دیدار با جنیفر انیستون

در مراسم Screen Actors’ Guild Awards سال ۲۰۲۰، برد پیت و همسر سابقش جنیفر انیستون دو تن از برندگان خوش شانس آن شب بودند. پخش عکس‌هایی از آن دو در حالی که یکدیگر را در آغوش می‌گرفتند و می‌بوسیدند سوژه داغ رسانه‌ها بود و به شایعاتی مبنی بر رابطه مجدد آن دو دامن زد.

 

تجدید دیدار با جنیفر انیستون


رابطه براد پیت با شارلیز ترون شایعه یا واقعیت؟

پس از جدایی آنجلینا جولی از برد پیت و پایان یافتن دادگاه بررسی حضانت فرزندانشان، اخباری مبنی بر رابطه برد پیت و شارلیز ترون، بازیگر ۴۳ هالیوودی و برنده اسکار، در رسانه‌ها منتشر شد.
برد پیت ۵۵ ساله، در تعطیلات کریسمس و پس از آن به دفعات به دیدار شارلیز ترون رفته و تصاویری از ملاقات‌های آنان در رسانه‌ها انتشار یافته است. البته هیچ یک از این دو نفر تاکنون داشتن رابطه را تایید نکرده اند.

 

رابطه براد پیت با شارلیز ترون

 

کارهای بشر دوستانه برد پیت

برد پیت به عنوان فردی نیکوکار در میان هنرپیشه های هالیوودی شناخته شده است. از کار‌های بشر دوستانه می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • اختصاص بودجه به تحقیقات پزشکی پیرامون درمان‌های ساقه مغز و بیماری ایدز
  • اقداماتی برای ریشه کن سازی فقر
  • کمک به آسیب دیدگان طوفان کاترینا در امریکا
  • تاسیس بنیاد خیریه جولی-پیت

 

برد پیت و لئوناردو دی کاپریو


برد پیت و دی کاپریو 

 

نکات جالبی از زندگی برد پیت

  • آرزوی کودکی برد پیت این بود که یک ستاره موسیقی راک شود.
  • برد پیت در پنج سالگی یک تفنگ شکاری از پدربزرگش هدیه می‌گیرد. این تفنگ نوعی میراث بردخانوادگی برای او محسوب می‌شود.
  • او از کلاس ششم ابتدایی شروع به سیگار کشیدن کرد.
  • در سال ۱۹۸۲ به عنوان خوش لباس‌ترین فرد مدرسه انتخاب شد.
  • برد پیت در سال‌های ۱۹۹۵ و ۲۰۰۰ توسط مجله People عنوان جذاب‌ترین مرد جهان را کسب کرد.
  •  پس از اکران در فیلم " Seven Years in Tibet " در سال ۱۹۹۷ دولت چین، ورود برد پیت به این کشور را در طول عمرش ممنوع اعلام کرد. شیوه روایت فیلم از چین و ارائه تصویر مثبت از دالای لاما، دلیل آن بوده است.
  • در سال ۲۰۰۶ او در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تنها وقتی ازدواج می‌کند که ازدواج همجنسبازان نیز در امریکا قانونی اعلام شود.
  • برد پیت فردی کمال گرا در بازیگری است. او پیش از شروع فیلم برداری فیلم Fight Club از دندانپزشکش خواست تا دندان جلوی او را بشکند تا بیشتر به نقش نزدیک شود. البته پس از پایان فیلمبرداری دندانش را ترمیم کرد.

 

گردآوری شده از: Wikipedia، Biography و starsunfolded

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو