جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی؛ معرفی دبیران علمی و اجرایی «نقشا»

منبع: سینما پرس

88

1399/2/9

17:48


سینماپرس: جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی «نقشا» از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با معرفی دبیران اجرایی و علمی آن و انتشار فراخوان کار خود را آغاز کرد.

جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی «نقشا»

سینماپرس: جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی «نقشا» از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با معرفی دبیران اجرایی و علمی آن و انتشار فراخوان کار خود را آغاز کرد.

به گزارش سینماپرس، مرشد محسن میرزاعلی و احمدرضا آذربایجانی طی احکامی جداگانه به ترتیب از سوی کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به سمت دبیر اجرایی و دبیر علمی جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی «نقشا» منصوب شدند.

در فراخوان این جشنواره آمده است:

«مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی با اعتقاد به مفاهیم عمیق و نهفته در داستان ها و حماسه های شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی به عنوان یکی از اسناد هویت ملی و در راستای توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به زبان معیار، جشنواره بین‌المللی نقالی و شاهنامه خوانی را در بستر فضای مجازی برگزار می‌کند.

بدیهی است با توجه به رویکرد های تربیتی وابسته به شرایط ویژه‌ نظیر قرنطینه‌ بهداشتی ناشی از شیوع کرونا و تغییر محسوس روابط افراد به ویژه در حوزه تعاملات هنر و هنرمندان و از طرفی لزوم فراگیری و افزایش توانمندی ارتباطات در دنیای مجازی، بهتر آن است که از این ابزار نیز برای تقویت و توسعه فرهنگ و هنر ایران استفاده شود. در همین راستا این جشنواره از امکانات حداکثری مربوط به این عرصه نیز بهره خواهد جست.

ضوابط و مقررات:

- آثار در ۲ بخش نقالی و شاهنامه خوانی پذیرش می‌شوند، البته خلاقیت‌های اجرایی در ۲ بخش یاد شده می‌توانند از ویژگی‌های گرافیکی و ساختارهای نوین گرافیک تصویر و صدا نیز استفاده کنند.

- آثار دریافتی از هنرورزان و هنرمندان در سه گروه سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، به تفکیک ارزیابی و قضاوت خواهند شد.

- هر هنرمند می‌تواند در هر بخش نقالی یا شاهنامه خوانی یا هنر مرتبط با هنر اجرایی نقالی و شاهنامه خوانی یک اثر ارائه و ارسال کند.

- این آثار باید جدیدترین اثر هنرمند باشد و در قالب فایل ویدیویی ارسال شود و نباید پیش از این در هیچ جشنواره ای عرضه شده باشد.

- مدت زمان هر اثر مورد پذیرش برای جشنواره حداقل ۵ و حداکثر ۲۰ دقیقه خواهد بود.

- شرکت کنندگان می بایست در ابتدای ویدئو خود را معرفی کنند، زمان معرفی جزو مدت زمان آثار محاسبه نمی شود. موارد معرفی شامل: نام و نام خانوادگی، اعلام سن، محل زندگی، تاریخ ضبط اثر و عنوان بخش است.

توجه و تذکر مهم: فیلم های ارسالی فاقد اطلاعات مورد نظر، مورد قضاوت هیات داوران قرار نمی گیرند.

- لازم به ذکر است حق هرگونه استفاده از آثار پذیرفته شده، برای مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ی هنری به عنوان برگزار کننده محفوظ خواهد بود و شرکت کنندگان لازم است تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه خود را همراه با آثار ارسال کنند.

- هیچ یک از شرکت کنندگان مجاز به انتشار این آثار تا اتمام این جشنواره نیستند و درصورت تخلف از رقابت خارج خواهند شد.

- آثار ارسالی ترجیحا باید در موقعیت های مختلف فضای خانه اجرا و ضبط شده باشد.

طریقه ارسال آثار: متقاضیان هر بخش از جشنواره بایستی آثار خود را از طریق پیام رسان تلگرام به شماره ۰۹۱۹۱۵۳۸۰۴۵ و با درج نام و نام خانوادگی، شماره ملی و شماره تماس و مشخص کردن بخش مربوطه ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار: ۲۵ اردیبهشت

ارزیابی و اعلام برگزیدگان: ۴ خرداد ۱۳۹۹ (همزمان با عید سعید فطر)

برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تماس گرفته شود.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو