نقد و بررسی لپ تاپ dell m4700 و نکاتی که باید قبل از خرید این لپ تاپ به آن توجه کنید

نقد و بررسی لپ تاپ dell m4700 و نکاتی که باید قبل از خرید این لپ تاپ به آن توجه کنید


منبع: آرگا

142

1399/2/9

18:04


لپ تاپ dell precision m4700 یکی از سیستم های قدرتمند سری workstation  شرکت محبوب Dell  است که از پردازنده قوی Intel Core i7-3840QM و کارت گرافیک جذاب Quadro k1000m بهره می برد. این لپتاپ می تواند گزینه عالی برای طراحان، مهندسین و گرافیست ها باشد. با بررسی این لپ تاپ محبوب همراه ما باشید.

شرکت Dell با عرضه لپ تاپ بسیار قدرتمند dell m4700 به بازار توانایی خود را در زمینه سیستم های “ایستگاه کاری” با سری precision به دیگر شرکت ها نشان داد . این سری از لپ تاپ ها به قدرتمندترین پردازنده ها و گرافیک های موجود در بازار تجهیز شده اند.

آشنایی و بررسی لپ تاپ dell m4700

بازنگری لپ تاپ dell m4700

لپ تاپ بسیار قدرتمند dell m4700 با بدنه ای محکم، نمایشگر ۱۵.۶ اینچی FHD، پردازنده های قوی و کارت گرافیک پیشرفته Quadro K2000M امکانات جذاب و فوق العاده ای را در اختیار کاربر قرار می دهد و برای طراحان، مهندسین و گرافیست ها انتخاب بسیار عالی خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با لپ تاپ dell m4700 به بررسی این غول طراحی می پردازیم.

طراحی بدنه

این لپ تاپ از بدنه ای محکم با لولاهای سفت بهره می برد. سطح رویی فلزی و سطوح کاری داخلی از جنس پلاستیک با کیفیت ساخته شده است. محدوده استراحت دست ها کاملا صاف و مناسب می باشد. لولای نمایشگر بدون لرزش بوده و از حالت معمول اندکی سفت تر است. وزن لپتاپ ۳.۴ کیلوگرم می باشد و به خاطر طراحی خطی شاسی و لبه های گرد از دیگر لپتاپ های این سری باریکتر دیده می شود و بژ بودن رنگ بدنه آن را بسیار شیک و لوکس جلوه می دهد.

بازبینی لپ تاپ dell m4700

پورت ها و اسلات ها  نسبت به مدل های قبل این سری تغییر چندانی پیدا نکرده اند. . در حقیقت اینطور به نظر میرسد که حتی جای آنها هم با تغییری همراه نبوده است.  پورتهای لپ تاپ dell m4700 کاملا مطابق با نیازهای یک کاربر حرفه ای و در اندازه یک workstation می باشد. در لبه سمت چپ شاهد Kensington،  پورت FireWire، پورت audio، دو عدد پورت USB 2.0، کارتخوان و ExpressCard/SmartCard و درایو نوری هستیم و در لبه سمت راست دو عدد پورت USB 3.0 و DisplayPort تعبیه شده و در لبه پشت پورتهای VGA، RJ-45،  USB 2.0، eSATA، HDMI و power مشاهده می شود.

پردازنده

لپتاپ قدرتمند dell m4700

پردازنده مرکزی به کار رفته در  این لپ تاپ Intel Core i7 از سری QM، XM و M  بوده که نسل سومی و بسیار قدرتمند می باشد. در لپ تاپ dell m4700 از پردازنده ­های قوی ۳۸۴۰QM، ۳۷۲۰QM، ۳۹۲۰XM و ۳۵۲۰M  استفاده شده است. کارت گرافیک درنظر گرفته شده برای این لپ تاپ سری کوادرو (Quadro) شرکت Nvidia  می باشد که یکی از قویترین کارتهای گرافیکی بوده و در dell m4700 شامل سه مدل قدرتمند Nvidia Quadro K1000-2GB، Nvidia Quadro K2000-2GB، AMD FirePro M4000-1GB می باشد. که توانایی رندرهای سنگین و طولانی را دارند.

 در لپ تاپ dell m4700 ظرفیت رم  ۳۲ گیگابایت بوده و چهار اسلاید قرارگیری رم برای آن در نظر گرفته شده است که دوتا در پشت و دو عدد دیگر زیر کیبورد تعبیه شده اند. ضمنا سه جایگاه برای قرار گیری هارد طراحی شده که شامل جای هارد عادی، Msata  و یکی در بخش DVD رایتر می باشد. برای این سیستم از لحاظ میزان حجم قابل پشتیبانی هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.

صفحه نمایش

بازنگری لپ تاپ dell m4700

بررسی ها نشان می دهد لپ تاپ dell m4700 به یکی از بهترین صفحه نمایش ها مجهز شده است. این لپتاپ از نمایشگری Full HD در اندازه ۱۵.۶ اینچ با رزولوشن تصویر ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل و پنل عالی و گران قیمت IPS  بهره می برد و رنگ ها در این صفحه نمایش واقعی دیده می شود.

 نمایشگر لپ تاپ dell m4700 با زاویه دید گسترده، به ارائه کنتراست ۵۹۷: ۱، نسبت تصویر ۹:۱۶ و میزان روشنایی میانگین ۲۰۰cd/m2 می پردازد و با پوشش کامل استاندارد RGB فضای رنگی مطلوبی را عرضه می دارد ولی انمی تواند کیفیت sRGB را کاملا پوشش دهد. در فضای باز و تحت تابش مستقیم آفتاب هم این نمایشگر مات عملکرد خوبی نشان می دهد. گستردگی زاویه دید و  پایداری تصویر نمایشگر m4700 خیلی عالی بوده و به طور کلی می توان این صفحه نمایش را گزینه مناسبی برای طراحان وب سایت،عکاسان و ویراستاران ویدئو دانست.

کیبورد

وارسی کیبورد لپ تاپ dell m4700

کیبورد این لپ تاپ مطابق با استاندارد صفحه کلید انگلیسی (QWERTY) طراحی شده و علامت گذاری روی کلیدها کنتراست خوبی دارد. ضمنا می توان عملکرد ثانویه کلیدها را به راحتی تشخیص داد. این صفحه کلید به نور پس زمینه مجهز  بوده و می توان در آن ۵ سطح متفاوت را تنظیم نمود. بررسی  ها نشان می دهد یکپارچگی کیبورد لپ تاپ dell m4700 موجب شده که تایپیست ها هنگام تایپ هیچ مشکلی نداشته باشند.

پدلمسی

ایمنی لپ تاپ dell m4700

پد لمسی این لپ تاپ اندازه متوسطی دارد اما برای عملکردهای چند لمسی به حد کافی بزرگ است. ضمنا اگر نیازی به پد لمسی نداشته باشید می توانید آن را غیرفعال نمایید. یک موسک هم داخل کیبورد وجود دارد که به خوبی همه عملیات مربوط به تاچ پد به جز عملیاتهای چند لمسی را انجام می دهد.

امنیت

بازنگری مشخصات لپ تاپ dell m4700

لپ تاپ dell m4700 از سیستم امنیتی بالایی بهره می برد. کمپانی Dell  تامین امنیت این دستگاه را بر عهده یک سنسور اثر انگشت، رمز عبور سیستم، یک کارت خوان هوشمند، گزینه های مختلف BIOS و یک ماژول Trusted Platform 1.2 قرارداده است تا کاربران بدون نگرانی اطلاعات خود را به این لپتاپ بسپارند.

باتری

بررسی ها نشان داده است باتری لپ تاپ dell m4700 در تست های صورت گرفته Battery Eater Classic و در شرایط حداکثر عملکرد، روشنایی حداکثری و فعال بودن همه مودم های بی سیم یک ساعت و دوازده دقیقه دوام دارد. همچنین در تست  Battery Eater Reader و در شرایط Power Saver mode با روشنایی حداقل نمایشگر و غیر فعال بودن کل مودم های بی سیم دوام باتری به پنج ساعت و بیست و هشت دقیقه می رسد.به این ترتیب اگر استفاده سنگینی از سیستم نداشته باشید تقریبا دو ساعت و نیم باتری شما را همراهی می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو