زندگینامه ملیکا شریفی نیا + عکس های دیده نشده | زندگی شخصی و اینستاگرام

زندگینامه ملیکا شریفی نیا + عکس های دیده نشده | زندگی شخصی و اینستاگرام


منبع: کولاک

347

1399/2/10

14:45


بیوگرافی کامل و زندگینامه ملیکا شریفی نیا همچنین عکس های دیده نشده به همراه زندگی شخصی و اینستاگرام ملیکا شریفی نیا واطلاعات تکمیلی در این مطلب. ملیکا شریفی نیا بازیگر سینما و تلویزیون دختر محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان و خواهر مهراوه شریفی نیا است. او در خانواده ای هنرمند بزرگ شده است. ملیکا در کارنامه خود در آثار متنوعی بازی کرده است.

زندگینامه ملیکا شریفی نیا

زندگینامه ملیکا شریفی نیا

او از کودکی با ستاره‌های بزرگ سینما و در محیطی کاملاً هنری بزرگ شد. سینما جزئی بدیهی و کاملاً طبیعی در زندگی‌اش بوده و به همین شکل هم وارد این حرفه شد. فوت‌وفن‌های بازیگری را آموخت و کم‌وبیش تاکنون آن را ادامه داده است. اما همچنان نقاشی را حرفه و شغل اصلی خود می‌داند. محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان سال‌ها پیش از یکدیگر جدا شدند و دختران بازیگر به‌نوعی فرزند طلاق به‌حساب می‌آیند. اما جمع گرم خانوادگی آن‌ها همچنان با برجاست و گهگاه تصاویری از دوره‌هم‌نشینی این جمع چهارنفره در رسانه منتشر می‌شود. ملیکا رابطه بسیار صمیمی با اعضای خانواده بخصوص مادر و خانواده‌اش دارد و بیشتر اوقاتش را با آن‌ها می‌گذارند.

ملیکا شریفی‌ نیا ۲۱ آبان ۱۳۶۵ در تهران به دنیا آمد. او علاوه بر بازیگری، دانش‌آموختهٔ رشتهٔ گرافیک بوده و در زمینه‌های گرافیک، عکاسی، تصویرسازی کتاب و ساخت آثار حجمی به‌طور جدی فعالیت می‌کند. وی بازی در سینما را از سال ۱۳۷۰ با فیلمی به نام اوینار به کارگردانی شهرام اسدی شروع کرد.

او به‌طوری کلی در مورد نحوه بازیگر شدنش می‌گوید: «بازیگری یکی از آرزو‌هایم نبوده، به خاطر اینکه بیشتر برای من یک شغل خانوادگی بود که پدر و مادرم کار می‌کردند و برای خودم که با کارگردان و بازیگران بزرگ همکاری داشتم، تجربه خوبی بود. بازیگری حکم یک شغل برایم بوده است. آرزوی من همیشه نقاشی بوده و در این زمینه هم فعالیت دارم. اما بازیگری هم برای من دوست‌داشتنی است؛ چراکه با آن بزرگ شدم.» او همچنین بارها اعتراف کرده که اگر در خانواده‌ای دیگر بزرگ ‌شده بود، (به احتمالاً زیاد) به سراغ بازیگری نمی‌رفت.

 نکته جالب اینجاست که او در دوران کودکی بیشتر از بزرگ‌سالی‌اش بازی می‌کرد و اکثر اوقات سر فیلم‌برداری بود. این مسئله در مدرسه هم مشکلاتی را برایش به وجود می‌آورد. می‌گوید پنجم دبستان یک ماه و اول راهنمایی چهار ماه مدرسه نرفته و درس‌ها را به‌صورت فشرده و با کمک خصوصی دنبال می‌کرده است. دوستان و همکلاسی‌ها همیشه از او در مورد پدر و مادر و زندگی شخصی‌شان سؤال می‌کردند که این‌ها در آن زمان ملیکای خردسال را خیلی آزار می‌داد. او می‌گوید بعدها با این‌گونه مسائل کنار آمده و آن‌ها را به‌عنوان جزئی از زندگی‌اش پذیرفته است.

  نقطه اوج شهرت ملیکا شریفی‌نیا سال ۱۳۸۸ بود. او سال را با بازی در مجموعه «داستان‌های نوروز» ساخته مرضیه برومند آغاز کرد. با «شمس‌العماره» بیش از هر اثر دیگری شناخته شد و نامش بر سر زبان‌ها افتاد. «آشپزباشی» هم یکی از بهترین تجربه‌های بازیگری‌اش در کنار فاطمه معتمدآریا و پرویز پرستویی بود و از استقبال خوبی برخوردار شد. البته اولین حضور تلویزیونی ملیکا شریفی‌نیا به سال ۱۳۷۷ و بازی در مجموعه «افسانه پوپک طلایی» بازمی‌گردد. شریفی‌نیا در سال‌های اخیر نیز در سریال‌های چون «خروس»، «خانه اجاره‌ای» و … نقش‌آفرینی کرده است. اما همچنان خیلی‌ها او را با همان سه‌گانه‌اش در سال ۸۸ به یاد می‌آورند.

اضافه‌وزن مشکلی بود که سال‌ها ملیکا شریفی‌نیا با آن دست‌وپنجه نرم می‌کرد. بارها سعی در گرفتن رژیم‌های مختلف گرفته اما موفق نشده بود. این مسئله ازلحاظ روحی و روانی وی را آزار می‌داد و یکی از دلایل کم‌کاری‌اش در سال‌های اخیر نیز بود. اما او با انتشاری پستی غافلگیرکننده در سال ۱۳۹۵ خبر غلبه‌اش بر اضافه‌وزن را اعلام کرد. این‌گونه که از صحبت‌هایش برمی‌آید این پیروزی یکی از مهم‌ترین رخدادهای زندگی‌اش بوده و تأثیر به سزایی در ادامه روند زندگی‌اش خواهد گذاشت. او نوشت: «مهم‌ترین پُستِ من!…بیست کیلو از من سی‌ساله نشد!…بالاخره تونستم، بالاخره انجامش دادم، کاری رو که بیست‌ونه سال در حسرتش بودم… بیست و نُه سالگی «پُربار ترین» سالِ من بود و بالاخره سخت‌ترین کارِ من تموم شده، حالا دیگه می تونم از پٓس «هر کاری» بر بیام! حالا فقط باید آروم بشینم برای خودم چای بریزم.»

همسر ملیکا شریفی نیا

ملیکا شریفی نیا خیلی زود ازدواج کرد و به جرگه متاهلین پیوست. او ر خلاف خواهر بزرگ تر خود مهراوه شریفی‌ نیا خیلی زود عاشق شد و زمانیکه حدود ۲۱ سال سن داشت، یعنی در ۱۴ امین روز از اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۶ با امیر رضا طلاچیان ازدواج کرد.

ملیکا شریفی نیا و همسرش فرزندی ندارند. با توجه به اینکه همسر ملیکا شریفی نیا کاملا به دور از جنجال های فضای مجازی است و ملیکا شریفی نیا نیز تصویری از همسرش (حتی به بهانه ی تولد یا …) مانند دیگر هنرمندان منتشر نمی کند، لذا در خصوص شغل همسر ملیکا شریفی نیا و عکس همسرش اختلاف نظرهایی وجود دارد، اما برخی منابع امیر رضا طلاچیان را فیلم نامه نویس و نمایشنامه نویس معرفی کرده اند.

فیلم‌شناسی

۱۳۹۵ – خرگیوش
۱۳۹۴ – عشق نیکان
۱۳۹۳ – پانسیون دختران – (مریم ابراهیم‌وند)
۱۳۹۲ – اشباح – (داریوش مهرجویی)
۱۳۹۲ – خواب‌زده‌ها – (فریدون جیرانی)
۱۳۸۶ – دایره زنگی – (پریسا بخت‌آور)
۱۳۸۲ – مهمان مامان – (داریوش مهرجویی)
۱۳۷۸ – میکس – (داریوش مهرجویی)
۱۳۷۵ – ابر و آفتاب – (محمود کلاری)
۱۳۷۳ – آرایش مرگ – (افشین شرکت)
۱۳۷۳ – اشک و لبخند – (شاپور قریب)
۱۳۷۳ – پری – (داریوش مهرجویی)
۱۳۷۱ – دایان باخ – (فرهاد پوراعظم)
۱۳۷۰ – دیدار در استانبول – (افشین شرکت)
۱۳۷۰ – اوینار – (شهرام اسدی)

زندگینامه ملیکا شریفی نیا + عکس

زندگینامه ملیکا شریفی نیا + عکس

مجموعه تلویزیونی

۱۳۹۴ – حالت خاص – افشین اربابی
۱۳۹۴ – خانهٔ اجاره‌ای – شاهد احمدلو
۱۳۹۲ – خروس – (سعید آقاخانی)
۱۳۸۹ – نون و ریحون – (فرزاد مؤتمن)
۱۳۸۸ – آشپزباشی – (محمدرضا هنرمند)
۱۳۸۸ – شمس‌العماره – (سامان مقدم)
۱۳۸۸ – داستان‌های نوروز – (مرضیه برومند)
۱۳۷۷ – افسانه پوپک طلائی

سریال پاهای بی قرار آخرین سریالی است که این بازیگر بازی کرده است.

تله فیلم

۱۳۹۰ – چشماتو ببند – (مجتبی چراغعلی)
۱۳۹۴ – عشق خاموش – (ندا غفاری)
ملیکا شریفی نیا
جوایز و افتخارات ملیکا شریفی نیا

ملیکا شریفی نیا در سی و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم اشباح به کارگردانی فریدون جیرانی دیپلم افتخار گرفت.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو