متن ادبی روز معلم با مضامین پر محتوا برای تشکر از معلمین گرامی

متن ادبی روز معلم با مضامین پر محتوا برای تشکر از معلمین گرامی


منبع: آرگا

668

1399/2/10

15:38


ضمن عرض تبریک به مناسبت روز معلم در این مطلب با مجموعه ای از متن ادبی روز معلم با مضامین پرمحتوا در خدمت شما همراهان عزیز و همیشگی مجله آرگا خواهیم بود که امیدواریم از مطالعه آن ها نهایت بهره را ببرید.

۱۲ اردیبهشت روز معلم و مصادف با شهادت شهید مطهری می باشد و برای تجلیل از مقام معلم متن های زیبا و پرمحتوایی نوشته شده اند و شما می توانید به مناسبت این روز بزرگ و ادای احترام به معلمین و اساتید این متن ها را برای آن ها ارسال کنید.

متن ادبی روز معلم با مضامین دلنشین

اشعار و جمله های زیادی در مورد روز معلم سرده و نوشته شده اند که هر یک از آن ها دارای مضامینی زیبا می باشند. در ادامه سری جدید جملات ادبی در مورد روز معلم را مطالعه خواهید کرد که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرند.

تبریک رسمی روز معلم

جمله های ادبی روز معلم

ای معلم تو را سپاس؛ ای آغاز بی پایان، ای وجود بی کران، تو را سپاس. ای والا مقام، ای فراتر از کلام، تو را سپاس. ای که همچون باران بر کویر خشک اندیشه ام باریدی. سپاست می‌گویم، تو را به اندازه تمام مهربانی‌هایت سپاس می‌گویم. ای نجات بخش، آدمیان از ظلمت جهل و نادانی، ای لبخندت امید زندگی و غضبت مانع گمراهی تو را سپاس می‌گویم. این تویی که با دستان پر عطوفتت گلهای علم و ایمان را در گلستان وجود می‌پرورانی و شهد شیرین دانش را به کام تشنگان می‌ریزی. پس تو را ای معلم به وسعت نامت سپاس می‌گویم. همان نامی که چهار حرف بیشتر ندارد، اما کشیدن هر حرف و صدایش زمانی به وسعت تاریخ نیاز دارد.

متن زیبا در مورد روز معلم

دیروز می‌گفتم: مشق‌هایم را خط بزن، مرا مزن؛ روی تخته خط بکش، گوشم را نکش؛ مهر را در دلم جاری کن، جریمه مکن؛ هرچه تکلیف می‌خواهی بگیر، امتحان سخت مگیر… اما اکنون مرا بزن، گوشم را بکش، جریمه بکن، امتحان سخت بگیر، مرا یک لحظه به دوران خوب مدرسه بازگردان. روز معلم مبارک.

متن ادبی برای تبریک روز معلم

همه قبیله من عالمان دین بودند
مرا معلم عشق تو شاعری آموخت.

از پدر گر قالب تن یافتیم
از معلم جان روشن یافتیم

روزتان مبارک معلم عزیزم

متن تبریک روز معلم

جملات رسمی و زیبا برای تبریک روز معلم

فروغ صبح دانایی، انیس روز نادانی، چگونه پاس دارم تو را اینک که می‌دانم خدا نیز چون من تو را بسیار دوست می‌دارد. من هم چون خدایم تو را دوست دارم با سپاس بی‌حد. روزت مبارک معلم عزیزتر از جانم

متن زیبا برای روز معلم

معلم عزیزم، تو شمیم رویش خِرَد در محضر حضرت دوست هستی؛ تو عینیت یافتن صمیمیت، صداقت و ایثار در روزگار مایی. روزت معطر و لبانت سرشار از شکوفه لبخند.

تبریک روز معلم

زلال اندیشه‌هایم، تو تجسم عینی دَرک، تبلور عینی عشق، شمیم رویش فهم و دستیار حضرت حق هستی در بارور کردن تفکر انسان‌ها. روزت مبارک. به پاس محبت‌های بی‌دریغت شمع وجودت همیشه گرم و روشن باد.

متن ادبی در مورد روز معلم

جملات کوتاه ادبی برای روز معلم

نیمکت های چوبی بیشتر از درختان جنگل میوه میدهند چون ریشه در تلاش معلم دارند.
روز معلم مبارک

متن دلنشین برای روز معلم

بهترین مردم معلم میشوند

عشق بادانش متمم میشود

هرکه عاشق شد معلم میشود

روز معلم بر معلمان و استادان بزرگوار مبارک

جملات پرمحتوا در مورد روز معلم

آموزگار، ای دلیل راهم، شادمانی فهمیدگی از تو جاریست، شوق علم‌آموزی از چشمان تو می‌تراود و آگاهی از دستان تو نشأت می‌گیرد. و من هستی سبز معرفتم را از تو وام گرفته‌ام. روزت مبارک.

متن زیبا برای روز معلم

متن دلنشین و پرمحتوا در مورد روز معلم

ای پیام‌آور علم و آگاهی، دستانت پُرنور، قامتت استوار، دلت شاد و خداوند قوتت دهد. به پاس یک سال رنج و زحمت از تو سپاسگزارم. همیشه دوستت دارم. روز معلم مبارک.

اس ام اس تبریک روز معلم

سپاسگزار معلمی هستم که اندیشیدن را به من آموخت و نه اندیشه‌ها را.

متن جالب در مورد روز معلم

آموزگار عزیزم، دستم را به مهر گرفت و مرا در کوچه باغ‌های معرفت گام به گام گرداند. پس آنگاه مرا به میهمانی دانایی برد و با رنگین‌کمان لبخندش، مرا با خدا آشنا ساخت. عطر دلاویز یادش همواره مشام جانم را عطرآگین می‌کند.

متن برای روز معلم

متن ادبی تبریک روز معلم

معلم مهربانم
تو همانی که چگونه آزاده بودن را توشه راهم کردی
و جوهر وجودم را آکنده از مهر نمودی و به من گفتی همیشه به یاد خدا باشم
تا دنیایم را لبریز از شادی ببینم.
در برابر چنین نعماتی زبان قاصر است از تشکر

جمله های زیبا در مورد تبریک روز معلم

سپاس از معلم گرانقدری
که کلام روح‌بخش و دلنشین‌اش،
چون آوای یک موسیقی لطیف بر جان می‌نشیند
و آهنگ زندگی را به شور در می‌آورد.
چراکه تو علم‌آموزی و صبر ایمان را از پیامبران به ارث برده‌ای
و به حقیقت وارث زیبایی‌ها بر گستره‌ گیتی هستی.

اس ام اس رسمی تبریک روز معلم

متن کوتاه برای روز معلم

بی انصافیست که تو را به شمع تشبیه کنم زیرا شمع را میسازند تا بسوزد

اما تو میسوزی تا بسازی ، با سپاس و عرض تبریک فراوان . . .

تبریک روز معلم

فروغ صبح دانایی انیس روز نادانی چگونه پاس دارم تورا اینک که می دانم خدا هم نیز چون من تورا بسیار دوست می دارد من هم چون خدایم تو را دارم
با سپاس بی حد … روزت مبارک

جمله های زیبا برای تبریک روز معلم

در این مطلب گلچینی از متن ادبی روز معلم را پیش رو داشتید که امیدواریم از بین آن ها بتوانید جمله ای زیبا را برای ارسال به معلمین و اساتید عزیز انتخاب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو