آب شرب ویروس کرونا را منتقل می‌ کند؟

79

1399/2/10

19:13


آب شرب ویروس کرونا را منتقل می‌ کند؟

سلامت نیوز: یک متخصص بیماری‌های عفونی با رد شایعه انتقال ویروس کرونا از طریق آب شرب گفت: آب و غذا راه انتقال عمده ویروس کرونا نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر مسعود مردانی در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق شبکه آب و فاضلاب کشور، گفت: نباید اخبار نامناسب به مردم ارائه داد. آب و غذا راه انتقال عمده ویروس کرونا نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: راه عمده انتقال آلودگی ویروس کرونا، زدن دست آلوده به چشم، بینی و دهان است. عنوان کردن چنین مباحثی با هدف دور کردن فکر مردم از واقعیت صورت می‌گیرد.

به گفته دکتر مردانی، در صورت تماس دست با آب یا غذای آلوده و سپس تماس آن دست با چشم،‌ دهان و بینی امکان انتقال ویروس وجود دارد اما اینکه بگوییم آب شرب به صورت فیکال اورال یا مدفوعی_دهانی راه انتقال بیماری کرونا است، درست نبوده و این موضوع هنوز شناخته شده نیست.

این پزشک در خصوص امکان یا عدم امکان انتقال ویروس کرونا از طریق شست‌وشوی صورت با آب آلوده به ویروس کرونا، افزود: در صورتی که آب و یا ظرف آن آلوده باشد و در تماس با دهان، چشم و بینی قرار بگیرد امکان انتقال آلودگی به شکل مکانیکی وجود دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو