کشف یک گور باستانی در ساری

منبع: برترین ها

76

1399/2/10

22:16


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از کشف یک گور باستانی در جریان مراسم تدفین یک بیمار کرونایی در بخش دودانگه شهرستان ساری خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از کشف یک گور باستانی در جریان مراسم تدفین یک بیمار کرونایی در بخش دودانگه شهرستان ساری خبر داد.

مهدی ایزدی عصر امروز با اعلام این خبر گفت: در پی درگذشت یکی از اهالی روستای پاجی از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری بر اثر ابتلا به بیماری کرونا و همچنین لزوم دفن فوت شدگان این بیماری در عمق پایین‌تر از حد معمول، به طور اتفاقی یک گور باستانی کشف شده است.

کشف یک گور باستانی در بخش دودانگه ساری

وی با اشاره به اعزام کارشناسان و نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران به محل کشف این گور باستانی تصریح کرد: آثار به دست آمده از این گور شامل بقایای یک اسکلت انسانی، یک ظرف سفالی، یک شمشیر آهنی و یک قطعه شی آهنی مربوط به بخشی از یک جنگ افزار بود.

معاون میراث فرهنگی مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به داده‌های به دست آمده این گور باستانی مربوط به دوران اشکانی بوده و بررسی‌های بیشتر در خصوص اشیاء کشف شده نیز ادامه خواهد داشت.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو