جاذبه‌های دیدنی مشهد را از دست ندهید

227

1399/2/11

02:22


جاذبه‌های دیدنی مشهد را از دست ندهید

شهر مشهد یک شهر بسیار زیبا و پایتخت فرهنگی ایران محسوب می‌شود. حرم مطهر امام رضا (ع) در این شهر قرار دارد و به همین دلیل گردشگران زیادی به این شهر می‌آیند. این شهر از نظر زیارتی جاذبه‌های بسیار زیادی دارد و میلیونها مسافر را همه ساله مهمان خود کرده است. مشهد در سالهای اخیر پیشرفت بسیاری کرده است و در این شهر هتل‌های بسیار خوبی ساخته شده‌اند که با استانداردهای بین‌المللی از مشتریان خود پذیرایی می‌کنند. اطراف حرم امام هشتم بسیاری از مجتمع‌های تجاری و مراکز مختلف وجود دارد و می‌توان در رستوران‌های بسیار خوب این شهر غذا میل کرد. شهر مشهد دارای مناطق مختلف و دیدنی بوده که از نظر طبیعی بسیار جالب توجه هستند که می‌توان به طرقبه و شاندیز اشاره کرد. آنجا همچنین جاذبه‌های مختلف تاریخی و فرهنگی بسیار خوبی دارد. در ادامه به شما برخی از بهترین جاذبه‌های شهر مشهد را معرفی می‌کنیم.

پارک‌های آبی مشهد

مشهد شامل چند پارک آبی بسیار خوب می‌شود، سرزمین موج‌های آبی، پارک ساحلی آفتاب، پارک آبی ایرانیان و موجهای خروشان از این پارک‌های آبی هستند. سرزمین موج‌های آبی در میان پارک‌های آبی مشهد یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی در ایران و حتی خاورمیانه است. این پارک آبی به شکل کاملاً سرپوشیده ساخته شده است و مساحت آن به ۸۵۰۰ متر مربع می‌رسد. انواع سرسره‌های مختلف در آنجا وجود دارد که برای کودکان و بزرگسالان ساخته شده و بسیار متنوع و مفرح هستند. سرسره سوپر لوپ، سرسره سقوط آزاد، سرسره پیچشی و … از این سرسره‌ها هستند. آنجا شامل استخر‌های مختلف بوده و رودخانه و دریا را شبیه سازی می‌کنند. برای کودکان استخر کم عمق با تفریحات مختلف وجود دارد. آنجا شامل سونا و جکوزی می‌شود و از امکانات این مجموعه باید به رستوران و کافی‌شاپ و همچنین فروشگاه لوازم شنا اشاره کرد. آنجا یک حمام سنتی ترکی همراه با خدمات ماساژ هم دارد و شامل سینمای ۵ بعدی هم می‌شود. تور مشهد لحظه آخری را در سایت سفر باتو دنبال کنید.

باغ گیاه شناسی مشهد

این باغ شامل انواع گونه گیاهان مختلف می‌شود و دارای گل‌های زیبای رز با رنگ‌های مختلف است. این گیاهان از نقاط مختلف ایران و همچنین جهان به آنجا آورده شده است و بوستان به زیبایی تزئین و زیبا سازی شده است. گلهای آنجا به خوبی ازشان نگهداری می‌شود و برای مطالعات گیاه شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آرامگاه نادرشاه

یکی از نقاط دیدنی در شهر مشهد آرامگاه نادرشاه است که دارای یک تندیس بزرگ از نادرشاه افشار می‌شود و در درون آنجا موزه دیدنی از آثار بجا مانده از دوران افشاریان است. در آنجا می‌توانید در پارکی زیبا به پیاده روی و استراحت بپردازید و اطلاعات زیادی از تاریخ ایران کسب کنید. این آرامگاه تا حرم امام رضا (ع) تنها ۵ دقیق فاصله دارد و به سادگی می‌توانید از آن دیدن فرمایید. مساحت این باغ موزه ۱۵ هکتار است. در آنجا می‌توانید توپ‌های جنگی زمان قدیم را هم مشاهده کنید.

آرامگاه میر غیاث الدین ملک شاه

از نقاط تاریخی و جالب مشهد که به دوران قدیم باز می‌گردد آرامگاه میر غیاث الدین ملک شاه است. داخل این آرامگاه می‌توانید تزئینات زیبا و دیدنی را از کاشی‌های زیبا مشاهده کنید. آنجا از نظر معماری و طراحی بسیار جالب و دیدنی بوده و شامل معماری‌های مربوط به عصر تیموریان می‌شود.

باغ وحش وکیل آباد

مشهد شامل یک باغ وحش بزرگ است که در پارک جنگلی وکیل آباد قرار دارد. باغ وحش وکیل آباد مشهد شامل انواع پستانداران و موجودات مختلف خزنده و پرنده دیدنی می‌شود. در آنجا می‌توان در کنار لذت بردن از پارک زیبای وکیل آباد و طبیعت آنجا اطلاعات زیادی از موجودات باغ وحش کسب کرد. این باغ وحش در نوع خوب یکی از بزرگ‌ترین باغ وحش ها در خراسان بوده و گردشگران زیادی را سمت خود کشانده است. تور قشم را آنلاین بگیرید.

کلات نادری

از جاهای تاریخی مشهد کلات است که در کوه و ارتفاع قرار دارد. آنجا شامل برج خورشید است و قلعه‌های دیدنی دارد. این منطقه در روستای کلات واقع شده است و شامل طبیعتی زیبا و سرسبز می‌شود. کلات به معنی قلعه بوده و به دلیل وجود قلعه و برج این اسم را به آنجا داده‌اند. گفته می‌شود آنجا مکانی برای نگهداری گنج‌های نادرشاه افشار بوده است.

گنبد هارونیه

این گنبد زیبا بخشی از شهر تاریخی توس است که از آنجا به جا مانده است. گنبد هارونیه تاریخی بسیار قدیمی دارد و ساخت آن به پیش از اسلام باز میگردد و نمادی از معماری آذری و ایرانی است. برخی معتقدند که آنجا زندان بوده است. در بیرون از این گنبد می‌توان سنگ یادبود امام محمد غزالی را دید و این مکان محلی برای تدریس این فیلسوف محسوب می‌شده است.

پارک کوهسنگ مشهد

از جاذبه‌های بسیار دیدنی و جالب مشهد پارک بزرگ کوهسنگ است که هم برای گردشگران و هم برای اهالی مشهد منطقه ای برای تفریح و استراحت محسوب می‌شود آنجا دارای هوا و دیدنی‌های دلپذیر است. صخره‌های آنجا بسیار دیدنی بوده و رودخانه و دریاچه در آنجا قرار دارد. آنجا از زمان قدیم در میان مردم مکانی شناخته شده بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو