از مرکز خرید میگروس تا مسجد سلیمیه در جاذبه های بسیار زیبای ترکیه

244

1399/2/11

02:22


از مرکز خرید میگروس تا مسجد سلیمیه در جاذبه های بسیار زیبای ترکیه

مسجد بسیار زیبای سلیمیه

یک از برترین جاذبه های گردشگری و توریستی می باشد که در شهر ادرینه قرار گرفته است و سالانه تعداد بسیار زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند. یکی از این جاذبه ها مسجد سلیمیه می باشد که یکی از نقاط مرکزی در شهر ادیرنه بوده که از قضا این جاذبه ی گردشگری به وسیله یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است. جالب است بدانید که ادیرنه یک شهر باستانی می باشد که در سمت غربی ترکیه قرار گرفته است و به طور تقریبی بادو کشور دیگر که یکی یونان می باشد و دیگری نیز بلغارستان است مرز مشترک دارد. این مسجد از سال شصت و نه تا سال هفتادو پنج در قرن شانزدهم میلادی توسط یک معمار مشهور عثمانی با نام  معمار سینان ساخته شده است.

جالب است بدانید این معمار بنا های بسیار زیادی را در کشور ترکیه و در دوره های زمانی بسیاری ساخته است که از مهم ترین آنها می توان به مسجد سلطان سلیمان اشاره کرد که دارای معماری بسیار خاص و در عین حال زیبای می باشد که هرکس را مات و مبهوت به خود می کند. گفتنی است که این مسجد بسیار زیبا یکی از بهترین آثار این معمار معروف می باشد که از خصوصیت های آن باید به طراحی داخلی بسیار زیبای مسجد اشاره کرد. این طراحی در نع خود بسیار بی نظیر می باشد. جالب است بدانید که ارتفاع بلند ترین گلدسته ‌های این مسجد به چیزی در حدود هشتاد متر می ‌رسد و تقریبا از تمامی نقاط این شهر یعنی شهر ادیرنه قابل رویت می باشد که از این نظر این سازه م این بنا منحصر به فرد است. همچنین در اطراف مسجد سلیمیه چندین مرکز آموزشی و همینطور بازار سرپوشیده و کتابخانه وجود دارد که هرکدام در نوع خود جاذبه ای بسیار زیبا به حساب می اید.

مرکز خرید میگروس

به گزارش سایت سفر باتو ، مرکز خرید میگروس در قیمت تور ترکیه مناسب ، نیز یکی ازبرترین مراکز خریدی می باشد که در این منطقه و در شهر آنتالیا قرار گرفته است و یکی ازبهترین ها در نوع خود می باشد. در منطقه کنیالتی و نزدیکی یکی از پارک های تفریحی و همینطور آکواریوم این شهر قرار گرفته است. و سالانه تعداد بسیار زیادی از گردشگران و همینطور توریست های خارجی از این مجموعه های بسیار زیبا دیدن می کنند. جالب است بدانید که این مجموعه بزرگترین مرکز خرید آنتالیا محسوب می شود. و هر جنسی از هر نوعی را می توانید در آن پیدا کنید و از خرید خود نیز لذت ببرید. این مرکز تجاری در سال دو هزار و یک به بهره برداری رسیده است و در مساحتی به وسعت پنجاه هزار مترمربع افتتاح گردیده است. جالب است یدانید که این مجموعه چیزی در حدود صد و سی فروشگاه قرار گرفته است که محصولات مختلفی را ام از برند های لوکس و برند های ارزان قیمت را در اختیار شما قرار می دهند. این مجتمع خرید بسیار لوکس از برندهای داخلی و بین‌المللی از جمله تامی، زارا، مودو، ال‌سی، وایکیکی و همینطور لاکوست را در خود قرار داده است که با توجه به سلیقه ای که دارید می توانید موارد گوناگون را در این مرکز خرید پیدا کنید. همچنین این امکان را دارید که در میان تمامی این مراکز فروشگاهی و خوش رنگ لعاب و در این فرشگاه ها بگردید و کالای مورد نظر خود را خریداری کنید. همچنین تور وان ارزان را از دست ندهید.

در مجموعه رستورانی که در این  مجتمع قرار گرفته است  فست فود و کافی شاپ این پاساژ می تواند برای شما انواع غذا های خوشمزه بین الملی و ترکی را فراهم کند که از خوردن آنها نهایت لذت را خواهید برد. همچنین سرگرمی و تفریحات مختلفی از جمله برگزاری رویداد ها و جشنواره های مختلف و همینطور نمایش فیلم های روز دنیا در پردیس سینمایی بزرگ به نام ماکسیموم را می توانید تجربه کنبد که در نوع خود بسیار منحصر به فرد و حائز اهمیت می باشد. در این سینما همچنین با اکران فیلم های جدید ترکی در مرکز خرید ام میگروس می توانید لحظات بسیار شادی را در کنار خانواده و دوستان خود داشته باشید. وجود چنین مجتمع خریدی می تواند برای هر گردشگری جذاب و منحصر به فرد باشد. محوطه پارکینگ این مرکز خرید آنتالیا چیزی در حدود هزار و سیصد خودرو را در خود جای داده است. لازم به ذکر است که در این مجتمع به جز ورودی اصلی، یک ورودی به طبقه همکف و یک ورودی کناری نیز در این محل به وجود دارد که جهت رفاه حال مردم در نظر گرفته شده است. طبقات این مرکز تجاری نیز توسط  تعداد بسیار زیادی پله برقی و دو آسانسورکاملا شیشه ای به هم وصل شده اند که می تواند برای شما بسیار جالب باشد. در مطلب بالا سعی شده است تا تعدادی از برترین و همینطور جاذبه های کشور ترکیه را برای شما توضیح دهیم تا در سفر های خود از انها استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو