دیدنی های شهر زیبای نور ، مازندران | Nur

دیدنی های شهر زیبای نور ، مازندران | Nur


منبع: تاپ تراول

207

1399/2/11

12:57


خرید بلیط هواپیما

جاهای دیدنی نور

نور نام یکی از شهر‌های زیبای استان مازندران یا در گویش بومیان، طبرستان است که جاهای دیدنی طبیعی و تاریخی زیادی دارد. شهر نور که در گذشته به آن سولده گفته می شد، در غرب استان قرار دارد. به گواهی تاریخ این شهر رستم دار نام داشته است و پایتخت حکومت رومیان بوده است. نام الان آن از رودخانه ای به همین اسم گرفته شده است که از رشته کوه های البرز سرچشمه گرفته است و به هراز می ریزد.در ادامه همراه تاپ تراول باشید تا با جاهای دیدنی نور بیشتر آشنا شوید.





   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


دریاچه الیمالات نور

دریاچه و سد الیمالات در 8 کیلومتری نور و در مسیر نور به چمستان واقع است. این دریاچه در دل جنگل واقع شده است. این دریاچه آنقدر زیباست که گویی جنگلی را در آغوش گرفته است. مسیر 5 دقیقه ای از پارک ماشین تا سد و دریاچه با پل آن یکی از پر بازدید ترین مکان های توریستی بهار و تابستان است. این پارک دارای امکانات آلاچیق، رستوران و سوئیت برای اسکان شب و نیز دارای امکانات ماهیگیری است. لباس مخصوص و کفش مناسب برای محیط جنگلی باید به همراه داشت.

جاهای دیدنی نور

کاخ تمیشان نور

این‌ کاخ‌ در ۵ کیلومتری‌ شهرستان‌ نور واقع‌ شده‌ و در دوران‌ سلطنت‌ پهلوی‌ دوّم‌ به‌ دستوراشرف‌ (خواهر محمّد رضا شاه‌) ساخته‌ شده‌ و در زمره‌ مجموعه‌ کاخ‌ هایی‌ است‌ که‌ امروزه‌ در اختیار بنیادجانبازان‌ قرار گرفته‌ است‌. محوطه‌ کاخ‌ بسیار بزرگ‌ و دارای‌ استخر، اصطبل‌ و محل‌ اقامت‌ نگهبانان‌ است‌.روبروی‌ آن‌ بنای‌ زیبا و بزرگ‌ دیگری‌ وجود دارد که‌ در کنار ساحل‌ دریای‌ خزر ساخته‌ شده‌ و به‌ عنوان‌ پلاژاختصاصی‌ سلطنتی‌ مورد استفاده‌ قرار می‌گرفت‌. ساختمان‌ این‌ بنا از نظر طراحی‌ و تزئینات‌، زیبایی‌ خاصی‌ داردو با سایر ارزش‌های‌ هنری‌ و معماری‌ آن‌ برابری‌می‌کند.

جاهای دیدنی نور

مطالب بیشتر بخوانید
دریاچه شورمست مازندران

خانه نیما یوشیج

واقع در روستای ییلاقی و کوهستانی یوش از دهستان اوزرود شهرستان نور است، خانه این شاعر بلند آوازه شعر فارسی و پدر شعر نو که توسط جدش بیش از ۲۰۰ سال پیش با گجچ بری و پنجره های زیبایی ساخته شده است، اکنون آرامگاه وی است.

جاهای دیدنی نور

تخفیفان

آبشار سیسنگان نور

یکی دیگر از زیباترین جاهای دیدنی نور آبشار سیسنگان است که محل خیلی خوبی برای طبیعت گردان است. برای رفتن به این منطقه باید وارد شهر کجور شوید و از آن جا وارد جاده معدن زغال سنگ شوید. سپس با کمک تابلوهای راهنما به یک مسیر مالرو می رسید که شما را به سمت آبشار سیسنگان هدایت می کند.

جاهای دیدنی نور

آبشار آب پری

این آبشار در فاصله ۵ کیلومتری شهر نور، نزدیکی شهر رویان واقع شده‌است. در آب پری درختان با فاصلهٔ کم از یکدیگر قرار دارند و بیشتر مناطق بکر و دست نخورده مانده‌است. این ناحیه همسایه کجور و یوش می‌باشد. آبشار آب پری در کنارهٔ جاده قرار گرفته‌است.

این آبشار، شباهت چندانی به آبشار ندارد زیرا قسمتی از سنگ‌های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه جمع شده‌اند و آب کمی از لابه‌لای این سنگ‌ها در جریان است.اختلاف درجه حرارت این ناحیه با هوای شهر رویان تقریبا ۱۰ درجه سانتی‌گراد است. درختان جنگلی در مناطق کم ارتفاع‌تر و درختان کاج در نقاط بلندتر دیده می‌ شوند.

جاهای دیدنی نور

پارک جنگلی کشپل

درختان تنیده و گره خورده درهم چنان به زیبایی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، گویی تکه ای از بهشت در این پارک قرار دارد. برای بازدید از این پارک جنگلی زیبا باید در مسیر ییلاقی لاویج و در حد فاصل ۲/۵ کیلومتری از چمستان پیش بروید.

جاهای دیدنی نور

مطالب بیشتر بخوانید
پل معلق نمک آبرود | مازندران

پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور در کیلومتر 5 نور به محمودآباد با مساحت 400 هکتار قرار دارد که از نظر وسعت یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های خاورمیانه است و انواع گونه‌های جنگلی مانند افرا، توسکا، انجیلی و… در آن یافت می‌شود. رستوران مجهز و زیبا، آلاچیق‌های متعدد چوبی، پارک‌های بازی کودکان، مسجد، سرویس‌های بهداشتی و زمین‌های ورزشی از جمله امکاناتی است که برای استفاده مسافران تدارک دیده شده است.

جاهای دیدنی نور

قلعه پولاد بلده نور

این آثار تاریخی و باستانی بر روی ارتفاعات شمالی مشرف بر شهر بلده از توابع شهرستان نور، قرار دارد؛ قلعه عظیمی که از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین قلعه‌های برجای مانده در شمال ایران است. این قلعه تا اوایل دوره صفویه مورد استفاده بوده و مرکز یکی از مقتدرترین قدرت‌های محلی آن زمان در ایران به شمار می‌رفته است.

جاهای دیدنی نور

کلیسای آنتوان مقدس

کلیسای آنتوان مقدس در شهرک ساحلی «هایکاشن» واقع در فاصله بین شهرهای نور و علمده استان مازندران واقع است. کلیسا توسط ارامنه کاتولیک مذهب ایران بنا شده و کار ساختمان آن در 1974 میلادی به اتمام رسیده است. دیوارهای خارجی کلیسا با سیمان و دیوارهای داخلی آن با گچ پوشانده شده است. کلیسا دارای پلانی بشکل هشت ضلعی است که بر روی بعضی از اضلاع آن یک جفت نورگیر کم عرض تعبیه شده است.

جاهای دیدنی نور

 

کامپوزیت دندان | ایمپلنت |

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو