هیل گزارش داد،‌ اطلاعیه "جاستین عماش"، قانون‌گذار مستقل آمریکایی که سابقا جمهوری‌خواه بود، درباره اینکه برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به عنوان نامزد حزب ثالث آماده می‌شود، واکنش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را در پی داشت.

ترامپ چهارشنبه در پیامی توییتری با لحنی تمسخرآمیز نوشت: معتقدم عماش نامزد فوق‌العاده‌ای خواهد شد، خصوصا اینکه در حوزه‌ خودش بسیار عقب است و هیچ شانسی ندارد که کرسی خودش را در کنگره حفظ کند!

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین مطلبی از واشنگتن پست را به اشتراک گذاشت که استدلال می‌کرد نامزدی جاستین عماش به انتخاب دوباره ترامپ کمک خواهد کرد. ترامپ همچنین عماش را با جیل استاین، نامزد حزب سبز در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ مقایسه کرد که به دور کردن آراء از هیلاری کلینتون و در نتیجه کمک به پیروز شدن ترامپ در سال ۲۰۱۶ متهم شده بود.

ترامپ در ادامه پیام خود نوشت: او تقریبا همیشه به دموکرات‌های بیکاره رای می‌دهد. او را بیش از جیل استاین دوست می‌دارم!

عماش ۴۰ ساله یک جمهوری‌خواه سابق است که سال گذشته در بحبوحه ناامیدی‌ها نسبت به دونالد ترامپ و پس از پیش آمدن ماجرای استیضاح او، از این حزب خارج شد. عماش که از ژوئیه سال گذشته به دنبال خارج شدن از حزب جمهوری‌خواه یک قانون‌گذار مستقل است، به دنبال نامزدی برای حزب "آزادی‌خواه" است که از آزادی‌های مدنی و دولت محدود حمایت می‌کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با رویترز گفت به نظرسنجی‌هایی که نشان می‌دهند جو بایدن دموکرات پیشتاز است، باور ندارد. او تاکید کرد: من به این نظرسنجی‌ها اعتقادی ندارم. باور دارم که مردمان این کشور با ذکاوت هستند. باور نمی‌کنم که آن‌ها بخواهند فردی را وارد کاخ سفید کنند که بی‌کفایت است. او ۳۰ سال است که بی‌کفایتی خودش را نشان داده است. هر آنچه او تاکنون انجام داده، بد بوده است. سیاست خارجی او فاجعه‌بار بود.

نظرسنجی اخیر رویترز-ایپسوس در رابطه با انتخابات آمریکا نشان داد، ۴۴ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده در انتخابات سوم نوامبر از بایدن حمایت می‌کنند و ۴۰ درصد حامی ترامپ هستند.