نامه شدیداللحن ظریف به فدریکا موگرینی

منبع: برترین ها

77

1398/4/6

15:56


وزیر امور خارجه، در واکنش به یادداشت هشدارآمیز اخیر سه کشور اروپایی در خصوص توقف اجرایی برخی تعهدات برجامی کشورمان، طی نامه‌ای شدید‌اللحن خطاب به فدریکا موگرینی (هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام)، نگارش این یادداشت اروپایی را با توجه به محتوای آن مغایر با برجام دانسته است.

برترین ها: وزیر امور خارجه، در واکنش به یادداشت هشدارآمیز اخیر سه کشور اروپایی در خصوص توقف اجرایی برخی تعهدات برجامی کشورمان، طی نامه‌ای شدید‌اللحن خطاب به فدریکا موگرینی (هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام)، نگارش این یادداشت اروپایی را با توجه به محتوای آن مغایر با برجام دانسته است.

نامه شدیداللحن ظریف به فدریکا موگرینی

وی در این نامه، بر حق کشورمان برای توقف کلی یا جزیی اجرای برخی تعهدات برجامی خود تاکید نموده و تصریح کرده است جمهوری اسلامی ایران از مدتها پیش سازوکار پیش بینی شده در بند 36 برجام را رسما به اجرا گذارده است.

ظریف در این نامه تصریح کرده عزم ایران برای استفاده از حقوق خود وفق برجام، از جمله توقف اجرای تعهدات، جدی است و در این مسیر تحت تاثیر فشارهای سیاسی و شانتاژها قرار نخواهد گرفت و تنها راه برای حفظ برجام، این است که طرف های مقابل تعهدات خود را اجرا کنند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو