درخواست سازمان ملل از آمریکا

منبع: برترین ها

75

1399/2/11

21:15


کارشناسان سازمان ملل از آمریکا خواستند برای نجات جان انسان‌ها در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، تحریم‌های اقتصادی و محاصره کوبا را لغو کند.

خبرگزاری فارس: در ادامه درخواست‌های بین‌المللی برای رفع تحریم‌های آمریکا در بحبوحه کرونا، کارشناسان و گزارشگران ویژه سازمان ملل درخواست تازه‌ای در خصوص رفع رفع تحریم‌های واشنگتن علیه کوبا و دیگر کشورها شدند.

به گزارش وبسایت دفتر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، گزارشگران ویژه این نهاد در امور تاثیرات اقدامات یکجانبه، حق توسعه، حقوق افراد دارای معلولیت، امور اقدامات فراقانونی و اعدامهای خودسرانه، گزارشگر ویژه در امور شکنجه به همراه کارشناسان مستقل سازمان ملل در زمینه نظم دموکراتیک بین‌المللی، حقوق بشر و همدردی بین‌المللی طی یک درخواست مشترک از آمریکا خواستند تحریمها و محاصره کوبا را به منظور کمک به این کشور برای مقابله با کرونا لغو کند.

در نامه مشترک کارشناسان سازمان ملل آمده است: «ما از دولت ایالات متحده می‌خواهیم از اقدامات تنبیهی با هدف ایجاد ممانعت‌های تجاری و موانع تعرفه‌ای و غیرتعرفه‌ای که از تامین مالی خرید تجهیزات دارویی، پزشکی، غذایی و دیگر کالاهای ضروری جلوگیری می‌کنند، دست بردارد».

به گفته آنها، آمریکا به طور مکرر به درخواست‌ها برای کاهش و استثنا قائل شدن در قبال تحریم‌هایی که ظرفیت کوبا و دیگر کشورها برای ارائه پاسخ موثر به همه‌گیری ویروس کرونا را تضعیف می‌کنند، بی‌اعتنایی کرده است.

در بخشی از نامه آنها هشدار دادند: «در وضعیت اضطراری ناشی از همه گیری، فقدان اراده دولت ایالات متحده برای تعویق تحریم‌ها ممکن است برای کوبا و دیگر کشورهایی که هدف تحریمهایش قرار دارند، باعث تحمیل رنج بیشتر علیه این کشورها شود».

آنها افزودند: «تنها از طریق تلاشهای مشترک همه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی با یک رویکرد چندجانبه گرایی، همکاری و همدردی می‌توان ویروس (کرونا) را تحت کنترل درآورد. در برابر چنین چالش جهانی هیچ کس نباید از دسترسی به مراقبتهای پزشکی حیاتی منع شود».

درخواست کارشناسان سازمان ملل برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه کوبا در حالی مطرح شده که پیش از کشورهای مختلف درخواست مشابهی را در خصوص ایران مطرح کردند اما آمریکا بدون توجه به این درخواست و شیوع ویروس کرونا، همچنان بر ادامه تحریم‌های کور خود علیه مردم ایران اصرار داردغ تحریم‌هایی که مانع از تبادلات دارویی و تجهیزات پزشکی شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو