زیان‌آورترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ معرفی شدند/ رکورد منفی سوفی ترنر و تیلور سوئیفت

منبع: ایران آرت

144

1399/2/12

10:37


"ققنوس تاریکی" با بازی سوفی ترنر و "گربه‌ها" با حضور تیلور سوئیفت در صدر زیان‌آورترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ قرار گرفتند.

ایران آرت: پس از گذشت چهار ماه از سال جدید میلادی فیلم "پسران بد برای همیشه" سونی که در ماه ژانویه اکران شد هنوز پرفروش‌ترین فیلم است. حالا که با شیوع ویروس کرونا گرد و خاک استودیوها به زمین نشسته، آن‌ها این فرصت را به دست آورده‌اند تا فیلم‌هایی که بدترین و بهترین عملکرد را در سال گذشته داشته‌اند شناسایی کنند. بنابر گزار‌ش‌هایی که به تازگی منتشر شده، "ققنوس شوم" استودیوی فاکس و دیزنی از چندگانه‌ی "اکس-من" زیان‌آورترین فیلم سال ۲۰۱۹ لقب می‌گیرد. 

در این محاسبات فروش بلیت، فروش دیسک‌های بلو-ری، اجاره در فروشگاه‌های آنلاین، و امتیاز پخش تلویزیونی لحاظ شده تا فیلمی که بیشترین زیان را به استودیوها وارد کرده مشخص شود. در مورد "ققنوس شوم"، با فروش ۲۵۲ میلیون دلاری (استودیو با کسر شدن سهم سالن‌های سینما ۱۰۰ میلیون دلار دریافت می‌کند) و درآمد حاصل فروش فیلم در بازارهای ثانویه از جمله شبکه‌ی نمایش خانگی، فاکس از آخرین قسمت "اکس-من" ۲۱۰ میلیون دلار کسب کرده است.

اما استودیو برای بازاریابی فیلم مبلغ بسیار بیشتری پرداخته. آن‌ها ۲۰۰ میلیون دلار برای تولید فیلم و چندین میلیون دلار دیگر برای بازاریابی و تبلیغات خرج کردند تا هزینه‌ی نهایی تولید و عرضه‌ی "ققنوس شوم" به ۳۴۳ میلیون دلار برسد. به این ترتیب این فیلم به کارگردانی "سایمون کینبرگ" تا ۱۳۳ میلیون دلار به استودیو زیان مالی وارد می‌کند.

بر اساس گزارش ۳۰نما، هرچند فروش فیلم‌های "گربه‌ها" و "ترمیناتور: سرنوشت شوم" نیز عملکرد فاجعه‌باری در سال ۲۰۱۹ داشتند، اما "ققنوس تاریکی با اختلاف زیان‌آورترین فیلم سال ۲۰۱۹ نام می‌گیرد. "سرنوشت شوم" پاراموت به کارگردانی "تیم میلر" با زیان ۱۲۲.۶ میلیون دلاری در رتبه‌ی دوم قرار می‌گیرد و "گربه‌ها" استودیوی یونیورسال با ۱۱۳.۶ میلیون دلار در رتبه‌ی سوم زیان‌آورترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹.

با توجه به این عملکرد ضعیف "ققنوس تاریکی" به نظر نمی‌رسد که استودیوی مارول برای ریبوت چندگانه یا وارد کردن شخصیت‌های آن به "دنیای سینمایی مارول" شتاب‌زده عمل کند و تا از موفقیت فیلم‌های جدید اطمینان حاصل نکند برای ساخته شدن‌شان چراغ سبز نشان نخواهد داد.

فیلم‌های "مرد دو پیکره" پارامونت به کارگردانی "انگ لی" با زیان ۱۱۱.۱ میلیون دلاری و انیمیشن "لینک گمشده" استودیوی لیکا و یونایتد آرتیست با زیان ۱۰۱.۳ میلیون دلاری در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو