معنی اسم کارن و میزان نامگذاری این اسم در ایران

منبع: آرگا

338

1399/2/12

18:42


معنی اسم کارن بسیار زیبا می باشد و نام یکی از سرلشکر های مهم در دوران اشکانیان و ساسانیان بوده است. روحیه مبارزه خواهی در این اسم بسیار زیاد است و می تواند بر روحیه فرزندان شما اثرات بسیاری داشته باشد.

یکی از کار هایی که والدین برای کودکان خود انجام می دهند تعیین اسم است. اکثر والدین سعی می کنند از اسامی با معنا و خاص برای فرزندان خود استفاده کنند. البته برخی از والدین هم هستند که نام گذشتگان را برای فرزندان خود استفاده می کنند.

نام کارن برای پسر

معنی اسم کارن

اسم کارن یکی از نام هایی می باشد که بسیاری از والدین برای پسران خود استفاده می کنند. در واقع این اسم یکی از اسامی اصیل فارسی هست که برای پسران مناسب است. معنی این نام در لغت نامه دهخدا اسم شهری است که در خط سیر لشکر خشایار شاه از لیدیه به داردانل است. این اسم، نام یکی سرداران قشون مهرداد شاهزاده اشکانی که با اشک بیستم جنگید و لشکر آن ها را شکست داد. وی بیش تر از آن چه نیاز بود لشکر را تعقیب کرد و در هنگام بازگشت راه وی را بستند و او را اسیر کردند و کشتند.

کارن در کشور های دیگر

کارن در هر کشوری به یک جنس تعلق می گیرد. این اسم در انگلستان نامی دخترانه است و در دهه های ۵۰ و ۶۰ در آمریکا جز نام های رایج بوده است. این اسم به معنای پاک می باشد و در خیلی از کشور ها شامل ارمنستان، انگلیس، آمریکا، استرالیا و دانمارک قابل ثبت می باشد.

کارن در ایران

کارن در ثبت احوال معادل قارن می باشد و قارن معانی متفاوت دارد که شامل :

  • از خانوان های اشرافی ایران در دوره اشکانیان و ساسانیان
  • در شاهنامه به معنای پهلوان ایرانی و همچنین نام پسر کاوه آهنگر
  • نام باستانی ناحیه ای کوهستانی در یکی از شهر های شمالی به نام ساری که شامل بخش های دو دانگه و چهار دانگه می باشد.

فراوانی نام کارن

طبق آماری ک در ثبت احوال وجود دارد فراوانی این نام در ایران حدودا ۱۴۰۸۸ نفر می باشد که به طور نسبی کم است. این اسم در اوایل دهه ۹۰ شمسی فراوانی کم تری دارد ولی همان طور که گفتیم این اسم در سال های اخیر مرسوم شده است و محبوبیت پیدا کرده است.

نکته : با این که این نام بسیار زیباست ومعانی قشنگی دارد و نامی بسیار محبوب است و خوش آوا می باشد ولی به پیشنهاد مشاوران اگر قصد مهاجرت به کشور های خارجی را دارید اسم کارن را برای پسر خود انتخاب نکنید زیرا این نام در کشور های دیگر برای اسامی دخترانه به کار می رود و می تواند تفکرات نا مناسبی را برای فرزند شما بوجود بیاورد.

کارن یکی از نام های اصیل ایرانی است

سخن آخر

بهتر است برای انتخاب نام فرزند خود یک میهمانی ترتیب بدهید و از بزرگان و نزدیکان دعوت کنید تا هر کدام نامی پیشنهاد بدهند و  شما از هر نامی که دوست دارید برای فرزند خود استفاده کنید. در واقع این کار به شما کمک می کند تا اسمی با معنا و اصیل برای کودک خود انتخاب کنید. در ادامه می توانید سایر معنای اسامی مانند معنی اسم آدریان، معنی اسم فرهانو معنی اسم آرون را مشاهده کنید و هر نامی را که دوست دارید انتخاب کنید سعی کنید از اسامی استفاده کنید که با معنی هستند زیرا اسم ها می توانند تاثیرات فراوانی بر روحیه کودکان بگذارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو