سینمای ایران؛ چرا نگاه فیلمسازان به طراحی پوسترهای سینمایی سطحی است؟

منبع: سینما پرس

92

1399/2/12

20:10


سینماپرس: سعید خانی تهیه کننده سینما از نقش فضای مجازی در افزایش اهمیت گرافیک در سینما گفت.

افتتاح نمایشگاه عکس «لحظه قطعی» و رونمایی از پوستر سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

سینماپرس: سعید خانی تهیه کننده سینما از نقش فضای مجازی در افزایش اهمیت گرافیک در سینما گفت.

به گزارش سینماپرس، سعید خانی تهیه کننده و پخش کننده سینما در گفت و گو با خبرنگاران جوان، درباره نگاه فیلمسازان و سینماگران به طراحی پوسترهای سینمایی گفت: در سال‌های اخیر فضای مجازی و رسانه اجتماعی اهمیت گرافیک را برای تهیه کنندگان بیشتر کرده است، اما دلیل اصلی نگاه سطحی به بخش گرافیک به دلیل بودجه بسیار کمی است که برای تبلیغات مشخص می‌کنند. متاسفانه همیشه بخش تبلیغات تحت الشعاع مسائل دیگر قرار می‌گیرد.

وی افزود: در همه جای دنیا قبل از شروع فیلم، برای تبلیغات برنامه ریزی می‌کنند. باید در یک پروژه سینمایی عکاس حرفه‌ای داشته باشید. باید همزمان با آغاز فیلم، عکاس و گرافیست باهم در ارتباط بوده و پوستر و تبلیغات رسانه‌ای را طراحی کنند، اما بیشتر تهیه کنندگان ما به عکاس فیلم اهمیت نمی‌دهند.

این پخش کننده با بیان اینکه کیفیت پوسترها در سال‌های اخیر بهتر شده است، عنوان کرد: در این چند سال، جوان‌های با استعدادی در عرصه گرافیک سینما ظاهر شده و کار کردند. به نظرم کیفیت پوسترها می‌تواند بهتر هم شود. در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ فقط سر بازیگر در پوستر بود در صورتی که در این چند سال اخیر ما برای هر فیلم ۷ یا ۸ پوستر طراحی می‌کنیم.

وی افزود: من به عنوان پخش کننده از گرافیست‌های حرفه‌ای که شرایط طراحی گرافیک برای سینما را می‌دانند برای پیوستن به این زنجیره و آغاز همکاری استقبال می‌کنم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو