موسسه هنری واکر، به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط قرنطینه، مسترکلاس‌های خود با حضور بزرگان سینما از جمله عباس کیارستمی را در اختیار همه علاقه‌مندان قرار داد.

این موسسه هنریِ واقع در مینیاپولیس آمریکا، از سال ۱۹۹۰، میزبان برگزاری مسترکلاس‌هایی با حضور بزرگان سینما بوده است.

فیلم‌استیج گزارش داد، آرشیو این مسترکلاس‌ها که پیش از این هرگز دیده نشده‌اند، شامل کلاس‌هایی با حضور عباس کیارستمی، انیس واردا، اسپایک لی، ورنر هرتسوگ، جین کمپیون و جیم جارموش است.

گفت‌وگوهایی با بونگ جون‌هو (کارگردان کره‌ای فیلم «انگل» که اسکار امسال شگفتی ساز شد)، لئوس کاراکس، آپیتاچپونگ ویراستاکول، استن برکج و ... هم در این مجموعه موجود است.

فایل صوتی مربوط به عباس کیارستمی، شامل گفت‌وگوی او با ریچارد پنا، برنامه‌ساز آمریکایی، در یک ساعت و ۲۷ دقیقه تنظیم شده است که این کارگردان ایرانی، ابتدا به زبان انگلیسی صحبت کرده و در ادامه گفته است ترجیح می‌دهد فارسی صحبت کند و سخنان او به انگلیسی ترجمه شود.

کیارستمی، این گفت‌وگو را با یادی از نخستین تجربه سینمایی خود شروع کرده و گفته است نخستین فیلمی که دیده است، از متروگلدوین مایر بوده و نخستین تصویر، شیری بوده که غرش می‌کرده است (تصویر لوگوی کمپانی). در ادامه، او در پاسخ به سوال‌های پنا درباره نسل‌های مختلف فیلم‌سازی در ایران صحبت کرده و به نسل چهارم که آن را نسل خودش نامیده رسیده است. کیارستمی همچنین درباره ساخت فیلم‌های مختلفش از جمله «خانه دوست کجاست» توضیح داده است.