ترک شکم در دوران بارداری، راهکار مناسب

منبع: نی نی بان

212

1399/2/13

12:06


نی نی بان، گروه ترجمه:بارداری اتفاق خوبی است حتی وقتی ویار دارید، پاهای‌تان ورم کرده و مجبورید هر 5 دقیقه سری به دستشویی بزنید، اما از آنجا که موجودی در درون شما در حال رشد است، همه اینها را به جان می‌خرید. در عین حال برخی عوارض جانبی هم هست که ممکن است دائمی شود که از جمله آنها می‌توان به ترک پوست اشاره کرد. در اینجا برخی نکات مهم برای پیشگیری از کشیدگی پوست شکم در دوران بارداری را با شما در میان می‌گذاریم.
 
تا قرمز است به دادش برسید
تا وقتی که این ترک‌ها قرمز است باید کاری برایشان بکنید چون به محض اینکه رنگشان سفید شد دیگر کاری از دست شما برنمی‌آید و خلاص شدن از شر آن سخت و غیرممکن است. بهتر است 3 تا 6 ماه قبل از اینکه این ترک‌ها سفید شوند به طور دائم آنها را کرم بزنید.
 

ترک پوست شکم در بارداری

 
داروهای خانگی مفید و موثر هستند
داروهای خانگی یکی از مواد اصلی مبارزه با این ترک‌ها هستند. سفیده تخم مرغ، روغن زیتون و آب لیمو و شکر بهترین موادی هستند که می‌توانید برای پیشگیری از ماندگاری ترک‌ها روی‌شان حساب کنید. بهتر است یکی از موادی که گفت شد را بردارید،‌هم بزنید و آنها در تمام مناطق کششی بمالید. حدود 10 دقیقه صبر کنید و بعد به حمام رفته بشویید. این کار را باید روزی دو بار انجام دهید. بهترین کار این است که در حمام این کار را انجام دهید تا این مواد جایی نریزد.
 
کرم‌ها سریع‌ و آسان هستند
کرم‌های واقعا خوبی در بازار وجود دارد که برای این نوع کشش‌ها بسیار مناسب است. کرم‌های که با گیاهان طبیعی فرموله شده‌اند و کاربردشان رفع ترک پوست شکم در بارداری است. برخی کرم‌ها خاصیت مرطوب کنندگی دارند برخی کرم‌ها حاوی روغن‌های مختلف و آنتی اکسیدان‌هاست. این دو نوع کرم هر دو برای این مشکل مناسب هستند.
 
مرطوب،‌ مرطوب، مرطوب نگهدارید
شما باید تا آنجا که می‌توانید بارها و بارها در روز پوست‌تان را مرطوب کنید. علائم کشش و ترک زمانی بروز می‌کند که شما اضافه وزن سریع پیدا می‌کنید. هر چه بیشتری شکم‌تان را چرب نگهدارید، بیشتر احتمال دارد خیلی زود این ترک‌ها مداوا شوند. اگر این علائم و ترک‌ها سفید شده‌اند باید بدانید که دیگر نمی‌توانید کاری انجام دهید و تنها راه خلاص شدن از شر آنها جراحی است. خبر خوب این که ممکن است به طور کامل این ترک ها محو شده و دیگر زشت و قابل توجه به نظر نرسد.
می‌پرسید چطور؟ به همان شیوه‌ای که در بالا ذکر شد. در میان روش‌هایی که ارائه شد اگر وقت کافی ندارید می‌توانید از کرم‌های آماده استفاده کنید. ترک‌های سفید کهن‌تر هستند آنها یک شبه ظاهر نمی‌شوند و یک شبه هم از بین نمی‌روند و از بین بردن آنها بسیار زمان بر است. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو