دکتر حبیب معصومی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت مسمومیت های الکلی در استان اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه سال ۹۸ تا امروز ۶۵ نفر به علت مسمومیت با اتانول و متانول به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه در پی شیوع کروناویروس در ایران و شایعه تأثیر مصرف الکل بر مقابله با این ویروس، متأسفانه چهار نفر در همدان بر اثر مسمومیت الکلی جان خود را از دست دادند، افزود: ۶۱ نفر از مراجعه کنندگان مسمومیت های الکلی به بیمارستان های استان همدان ترخیص شدند.

معصومی با بیان اینکه ۶۱ نفر از این افراد به علت استفاده از اتانول و چهار نفر به علت استفاده از متانول مسموم شده بودند، خاطرنشان کرد: مصرف الکل متانول و یا همان الکلی که در محلول های ضدعفونی استفاده می شود، بسیار سمی است و استفاده از آن اثر منفی دارد و فرد گرفتار عوارض چشمی از جمله تاری دید، کاهش بینایی و کوری دائمی شده و در مواردی حتی فرد آسیب مغزی دیده و دچار کاهش سطح هوشیاری، کما و مرگ شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی همدان با بیان اینکه شهرستان همدان با ۳۴ نفر، ملایر ۱۴ نفر و نهاوند با ۶ نفر بیشترین آمار مسمومیت الکلی را به خود اختصاص داده اند، از مردم درخواست کرد که با مراقبت بیشتر و پرهیز از انجام رفتارهای غلط بی پایه و اساس از بروز سایر بیماری ها و افزایش فشارکاری در اورژانس و مراکز درمانی پیشگیری کنند.

معصومی همچنین از مردم خواست به توصیه های پزشکی برای مقابله با کرونا که از طریق رسانه های رسمی اعلام می شود، توجه کنند و گفت: بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت فاصله اجتماعی، شستشوی مرتب دست ها و استفاده از ماسک و دستکش در زمان ارتباط با محیط بیرون از خانه است.