طرز تهیه ماسک حنای بی رنگ برای صورت (انواع پوست)

منبع: مینویسم

214

1399/2/13

12:50


طرز تهیه ماسک حنای بی رنگ

پوست صاف، تمیز و درخشان بلافاصله توجه را به خود جلب می کند و تأثیرات مثبتی بر جای می گذارد. ماسک حنای بی رنگ به شما کمک می کند پوستی صاف، بدون جوش و بدون لک داشته باشید.

حنای بی رنگ از جمله مواد گیاهی مناسب برای پوست صورت است. با استفاده از حنای بی رنگ می توانید با توجه به نوع پوست خود ماسک های فوق العاده ای برای پوست صورت خود تهیه کنید. با آموزش طرز تهیه ماسک حنای بی رنگ برای صورت با ما همراه باشید.

روش ساخت ماسک حنای بی رنگ برای انواع پوست

ماسک حنای بی رنگ برای هر نوع پوستی مناسب است. با استفاده منظم از این ماسک ها می توانید از شر التهاب، درخشش چربی، جوش ها و چروک پوست صورت خلاص شوید.

ماسک حنای بی رنگ برای پوست چرب

کسانی که پوست صورتشان چرب است، معمولاً از درخشش چربی و آکنه رنج می برند. برای خلاصی از شر چربی پوست، مقداری حنای بی رنگ را با آب مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. ماسک آماده شده را روی صورت خود بگذارید، پس از ۱۵ دقیقه با آب ولرم به آرامی بشویید. در این ماسک می توانید از مقداری گلاب برای آبرسانی بیشتر به پوست صورت استفاده کنید.

همچنین بخوانید: ‍‍۵ مورد از بهترین ماسک‌‌های صورت قهوه خانگی 

ماسک حنای بی رنگ برای پوست خشک

خشکی پوست صورت مستعد پوسته پوسته شدن و التهاب مکرر است. برای پوست های خشک می توانید از ماسک حنای بی رنگ با خامه ترش استفاده کنید. پودر حنا را با مقداری آب رقیق کرده و با یک قاشق غذاخوری خامه ترش مخلوط کنید. برای تهیه ی این ماسک کی توانید از ماست خامه ای یا چرب نیز استفاده کنید. ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت خود بگذارید، سپس با آب گرم بشویید.

همچنین برای پوست خشک می توانید از ماسک حنای بی رنگ و روغن زیتون استفاده کنید. مقداری حنا رقیق شده در آب را با ۱۰ میلی لیتر روغن زیتون مخلوط کنید، روی صورت بمالید و بعد از ۲۵ دقیقه بشویید.

ماسک حنای بی رنگ برای چین و چروک صورت

حنا به دلیل وجود اسید مخصوصی که به کلاژن متصل می شود، بر روی الاستیک از دست رفته پوست تأثیر می گذارد. استفاده منظم از ماسک حنا، پوست صورت را سفت و چین و چروک ها را صاف می کند.

برای از بین بردن چین و چروک پوست صورت، می توانید از ماسک حنا با موز استفاده کنید. موز دارای ویتامین های زیادی برای پوست است و در از بین بردن چین و چروک صورت فوق العاده عمل می کند. برای تهیه این ماسک، نیمی از موز را باید به صورت خمیری ورز دهید و با پودر حنا مخلوط کنید. ماسک را روی صورت پخش کنید، ۱۵ دقیقه صبر کنید و صورت را بشویید.

ماسک حنای بی رنگ برای درمان جوش

برای از بین بردن جوش و جای جوش، به نسبت مساوی، پودر حنای بی رنگ و خاک رس سفید را مخلوط کنید، روی صورت بمالید، بگذارید خشک شود و سپس با آب ولرم بشویید.

برای درمان جوش صورت از ماسک جو دوسر و حنا نیز می توانید استفاده کنید. بدین صورت که پودر جو دوسر و حنای بی رنگ را با آب گرم مخلوط کرده و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بر روی صورت بماند، سپس پوست را آبکشی نمایید.

همچنین بخوانید: درمان جوش سرسیاه با چند ماسک خانگی ساده

نکات لازم در استفاده از ماسک حنای بی رنگ

  • توجه داشته باشید که برای تهیه این ماسک ها، حتما از حنای بی رنگ استفاده کنید. در غیر این صورت، پوست یک رنگ برنزه غیر طبیعی را به خود می گیرد. پودر حنای بی رنگ را می توانید از عطاری ها تهیه کنید.
  • قبل از استفاده از ماسک حنا، لازم است صورت را با یک پاک کننده تمیز کنید.
  • پس از شستن صورت و اتمام مراحل، می توانید از کرم مرطوب کننده ملایم استفاده کنید، این مرحله اختیاری است.
  • ماسک حنای بی رنگ یک ماسک خنک کننده می باشد و از آن برای آفتاب سوختگی می توان استفاده کرد.
  • از ماسک حنا می توان دو الی سه بار در هفته استفاده کرد.
  • برای جذب بهتر ماسک بر روی پوست، اگر فرصت داشتید مدتی در بخار حمام بمانید تا کاملا جذب پوست شود.
  • جهت جلوگیری از بروز هر گونه آلرژی پوستی بهتر است پیش از استفاده از ماسک، افراد آن را بر روی پوست نواحی دست و بازوی خود تست کنند.

هر دختری آرزو دارد که خیره کننده به نظر برسد و هر کاری را برای به دست آوردن زیبایی انجام می دهد. اولین چیزی که مردم هنگام ملاقات شما به آن توجه می کنند ظاهر شما، یعنی صورت است.

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو