اینتل به دنبال کاهش قیمت پردازنده های خود

منبع: آسمونی

134

1398/4/6

19:16


زمان زیادی تا عرضه شدن از نسل سوم پردازنده های سری رایزن شرکت AMD نمانده است، چرا که این شرکت در گذشته در طی مراسمی از جدیدترین نسل تراشه های رایزن تولید شده توسط خودش پرده برداری کرده بود.

به گزارش وب سایت آسمونی، با درنظر گرفتن این موضوع غول بزرگ تولیدکننده پردازنده ها یعنی اینتل نیز به تکاپو افتاده است که با اندیشیدن تدابیری از صدمه دیدن میزان فروش خود با عرضه شدن رایزن سری 3000 جلوگیری کند. گفتنی ها حاکی از آن است اینتل درنظر دارد که محصولات خود را در قسمت پردازنده ها، با کاهشی حدود 10 تا 15 درصدی به علاقه مندان عرضه دارد.

اگر کمی به وضعیت فعلی ای ام دی نگاهی بیاندازیم، متوجه خواهیم شد که نگرانی های اینتل بی مورد نبوده و این شرکت برای حفظ جایگاه فعلی خود باید هرآنچه که در توان دارد را بکار گیرد. چرا که هم اکنون شرکت AMD وظیفه تولید پردازنده های گرافیکی کنسول های PS4 و ایکس باکس وان را بر عهده داشته و درنظر دارد که به زودی اولین سری از CPU های 7 نانومتری خود را نیز به بازار عرضه کند. گفتنی است که سری 3000 از تراشه های AMD با استفاده از معماری 7 نانومتری Zen 2 تولید شده که به صورت عمده در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

خانوم لیسا سو، به عنوان مدیرعامل این کمپانی از زمان حضور خود با اعمال استراتژی های هوشمند به خوبی توانسته است که AMD را از زیر سایه اینتل خارج کرده و به صورتی که این شرکت این فرصت را دارد که با عرضه رایزن 3000 اینتل را شکست دهد. اما اینتل رقیبی نیست که به این سادگی ها میدان را خالی کند، این شرکت اگر چه در آینده ای نزدیک دازنده های Ice Lake و Lakefield خود را عرضه خواهد کرد، اما درست همزمان با عرضه تراشه های تازه AMD تصمیم دارد که کاهش قیمتی را برای محصولات فعلی خود در نظر بگیرد تا بتواند فراد بیشتری نسبت به خرید آن ها از خود تمایل نشان دهند.

DigiTimes در گزارشی جدید کمی جزئی تر به این تصمیم اینتل نگاهی کرده و اعلام داشته است که اینتل با دریافت اطلاعاتی متوجه شده است که شرکت های اصلی سازنده مادربورد قیمت محصولات خود را تا 15 درصد برای نسل هشتم و نهم پردازنده های این شرکت کاهش داده اند، به این ترتیب اگر اینتل علاوه بر این موضوع بر روی پردازنده های خود نیز برچسب قیمت جدیدی بچسباند، خریداران می توانند در حدود 25 تا 75 دلار در زمان خرید صرفه جویی کنند. لازم به اشاره می باشد که بنابر اطلاعیه رسمی AMD، پردازنده های رایزن 3000 از تاریخ 7 جولای 2019 روانه بازار خواهند شد.

0/5 ( 0 نظر )


منبع : ubergizmo

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو