کرم ضد آفتاب

نور آفتاب موجب رشد و نمو تمام موجودات زمین می‌شود. اما اگر به کمک یک کرم ضد آفتاب مناسب از پوست در برابر اشعه‌های مضر آن محافظت نکنیم، این سلول های سرطانی هستند که فرصت رشد را در بدنمان پیدا می‌کنند.

این روزها الزام استفاده از کرم ضد آفتاب بر کسی پوشیده نیست. اما شاید سوال اساسی این است که چرا پزشکان و متخصصین پوست تا این حد به استفاده از کرم ضد آفتاب تاکید دارند؟

تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با کرم ضد آفتاب بیشتر آشنا شده و انواع آن را بشناسید تا در زمان خرید کرم ضد آفتاب ، در انتخاب محصول مناسب دچار مشکل نشوید.

چرا به کرم ضد آفتاب نیاز داریم؟

به طور معمول تمام انسان‌ها در طول روز حداقل یک بار از درب منزل خود خارج می‌شوند. پس می توان گفت که قرار گرفتن در برابر تابش نور خورشید، امری اجتناب ناپذیر است. از سوی دیگر نور خورشید همراه با تمام فواید خود، حاوی دو اشعه مضر فرابنفش است که آن‌ها را با نام‌های اشعه UVA و UVB می‌شناسیم. این دو نوع اشعه در صورت عبور از پوست انسان خساراتی چبرن ناپذیر را برجای می‌گذارند. شاید این جملات ترسناک به نظر برسند (که البته همین طور هم هست)، اما برای پیشگیری از این مشکل راه حلی بسیار ساده وجود دارد!

کرم ضد آفتاب مناسب با پوست ”

با انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب، شما در حقیقت یک سد دفاعی بین پوست خود و اشعه مضر آفتاب ایجاد می‌کنید. اما برای ایجاد این سپر دفاعی برای پوستتان باید ابتدا با بهترین کرم ضد آفتاب آشنا شوید.

بهترین کرم ضد آفتاب دارای چه ویژگی‌هایی است؟

برای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب باید به چند نکته و ویژگی دقت کنید.

فاکتور محافظتی یا همان SPF :  حتما در زمان خرید کرم ضد آفتاب به عدد نوشته شده مقابل SPF آن دقت کنید. این عدد نشانگر دو موضوع بسیار مهم است. مدت زمان محافظت و میزان محافظت از پوست. به طور مثال کرم ضد آفتاب با SPF30 از پوست شما در برابر آفتاب به مدت 300 دقیقه محافظت می‌کند و همچنین از ورود 97 درصد امواج مضر آفتاب به پوست جلوگیری می‌کند. پس اگر پوست حساسی دارید، بهتر است از کرم ضد آفتاب با SPF های بالای 50 استفاده کنید.

نوع پوست : مانند تمام محصولات پوستی، دقت به تناسب کرم ضد آفتاب و نوع پوستتان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای مثال پوست‌های چرب اگر از کرم ضد آفتاب روغنی استفاده کنند، علاوه بر احساسی ناخوشایند، باعث چرب شدن پوست خود شده و موجب بروز جوش و بسته شدن منافذ پوستی می‌شوند.

 

شامپو

قبل از این که بشر بداند شامپو چیست ، مردم از مواد گیاهی مانند سدر ، کتیرا ، چوبک و موادی مانند خاک‌های سیلیس دار برای شستشوی موهای خود استفاده می‌کردند ولی امروزه همه این مواد جای خود را به شامپو داده است. شامپو کلمه‌ای هندو است که از چامپانا می‌آید و معنی اصلی آن، ماساژ دادن است. شامپوهای امروزی با تنوع بسیار بالا ، کار مردم برای شستشوی موهای خود راحت کرده اند و امروزه خرید شامپو به امری مهم و ضروری برای همه مردم محسوب می شود. همه ی انواع شامپو تقریبا از یک شیوه واحد تولید می شوند. البته با فرمولاسیون متفاوت و منحصر به فرد.تمامی شامپوها دارای ماده شیمیایی سورفکتانت هستند.در واقع ماده ای که سبب شستن مواد روغنی موجود روی سطح به وسیله آب می شود، همین سورفکتانت است.ویژگی منحصر به فرد سورفکتانت این است که مواد چربی را احاطه کرده و شسته شدن این مواد توسط آب را آسانتر می نماید.

 

خصوصیات اصلی یک شامپوی خوب

هنگام خرید شامپو در درجه اول باید به چند نکته توجه کنید : قدرت پاک کنندگی بالایی داشته باشد ، از رایحه و بوی مطلوبی برخوردار باشد ، به راحتی بین موها پخش شود و کف آن نه خیلی زیاد باشد و نه خیلی کم. همچنین ، کف شامپو باید به راحتی زدوده شود و با یکبار آبکشی از روی سر خارج گردد به طوری که پس از شامپو کردن روی موی سر ، احساس خشکی و تیرگی ایجاد نکند و باعث تحریک پوست سر نشود.

 

تقسیم بندی شامپوها

تقسیم بندی بر اساس شکل ظاهری:
شامپوها می توانند با ظاهر شفاف ، صدفی ، خمیری ، ژل و یا حتی جامد به بازار عرضه شوند. رنگهای متنوع، روایح گوناگون و بسته بندی های مختلف نیز شکل ظاهری شامپو را تغییر می دهند.

تقسیم بندی بر اساس نوع مو:
شامپو برای موی چرب ، خشک یا معمولی
شامپو برای موی رنگ شده
شامپو حجم دهنده برای انبوه به نظر آمدن موی کم پشت
شامپو ضخیم کننده برای موی افزایش ضخامت تدریجی موهای نازک
شامپو برای نگهداری از موهای فر برای کسانی که موی خود را با مواد شیمیایی فر کرده اند.

شامپو کلاسیک برای کسانی که دارای موی نرمال هستند و بیش از هرچیز سادگی و نظافت را از موی خود می خواهند ، مانند آقایانی که دارای موی کوتاه و بدون مشکل و دستکاری نشده هستند.

تقسیم بندی بر اساس میزان ملایمت :
این دسته نیز به شامپو های خیلی ملایم، ملایم، معمولی و غلیظ تقسیم می شوند.

 

انتخاب و خرید شامپو مناسب مو

اگر موهای شما ضخیم ، فر یا خشن است ، خرید شامپو مرطوب کننده یک انتخاب درست است. این نوع از شامپوها باعث افزایش رطوبت ، نرمی و درخشندگی موها می شوند.

موهای آسیب دیده ، هایلایت شده ، تضعیف شده و شکننده باید از شامپوهایی استفاده کنند که خواص تقویت کنندگی بالایی داشته باشند و ساختار اصلی آنها از ویتامینه – پروتئینه تشکیل شود.
استفاده و خرید شامپو متعادل کننده هم یک گزینه برای موهای معمولی محسوب می شوند. این محصولات معمولا آبرسانی زیادی ندارند و باعث خشکی موها نمی شوند.

در این بخش می خواهیم درباره کرم ضد جوش صحبت کنیم و به بررسی دقیق تر آن بپردازیم. البته قبل از آن قصد داریم ، شما را با جوش های صورت نیز آشنا کنیم و درباره چگونگی ایجاد و از بین رفتن آنها صحبت کنیم.

 

دلایل ایجاد جوش

دلایل مختلفی در بوجود آمدن جوش مؤثر است. بعضی اشخاص زمانی که وارد سن بلوغ می شوند با ترشح هورمون ، ترشح چربی پوست آن ها افزایش یافته و این چربی سبب بسته شدن منفذهای باز پوست آن ها مي شود که این امر باعث آشکار شدن جوش هایی بر روی پوست آن ها ميشود .ولی گاهی برخی اشخاص با بالا رفتن سن دچار جوش های بر روی پوست خود می شوند که امکان دارد عواملی مانند چربی بی اندازه پوست ، استفاده از دارو، ژنتیک و یا تغييرات هورمونی باعث آشکار شدن جوش های پوستی آن ها باشد. بعضی اشخاص دچار جوش سرسیاه و سرسفید می باشند که برطرف نکردن اینگونه جوش ها سبب بوجود آمدن جوش التهابی و چرکی ميشود.

 

کرم ضد جوش، بهترین راه درمان جوش های صورت

بدون شک ، استفاده از کرم ضد جوش محصولات مکمل ، یک راه منطقی برای درمان جوش های صورت و بدن است که می تواند شادابی و شفافیت پوست و چهره ای زیبا را برایتان به ارمغان آورد. این دسته از محصولات مراقبتی که معمولا از مواد موثری مانند عصاره جلبک ، آربوتین ، ویتامین سی ، عصاره شیرین بیان و … تشکیل می شوند ، به راحتی می توانند جوش های شما را برطرف کنند. معمولا جوش های صورت ، گاهی اوقات بعد از بهبود، بر پوست افراد اثر و لک به جای می گذراند. برای روشن کردن این لکهها نیز، استفاده از کرم ضد جوش بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

راهنمای خرید کرم ضد جوش

باید به این نکته دقت کنید که در کنار توجه به نوع جوش خود به ترکیبات مهم کرم ضد جوش توجه کنید. مثلا اگر از جوش‌ های سرسیاه و سرسفید رنج می‌برید، کرمی با بنزوئیل پروکساید گزینه مناسبی برای شماست. از طرف دیگر فرایند درمان جوش، کاری زمان‌بر است و حتی اگر بهترین کرم ضد جوش  را خریداری کرده باشید، باز هم درمان جوش به گذر زمان نیاز دارد. اگر به دنبال راهی سریع‌تر برای درمان‌ جوش هستید، بنزوئیل پروکساید برای درمان های موضعی آکنه و جوش ، اثربخشی ‌سریع‌تری دارد. از آنجایی که اسید سالیسیلیک، پوست های حساس را ملتهب نمی‌کند، استفاده از کرم‌هایی با این ترکیبات به جای بنزوئیل پروکساید برای این گونه پوست ها پیشنهاد می‌شود. هر چند بنزوئیل پروکساید یکی از ترکیبات مهم کرم ضد جوش است ولی اگر پوست حساسی دارید و به فکر خرید کرم ضد جوش افتاده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم دور کرم های دارای این ماده را خط بکشید. خاصیت خشک‌کنندگی این ماده، بیشتر از اسید سالیسیلیک است و موجبات التهاب های شدید را در پوست حساس فراهم می‌کند. بنزوئیل پروکساید، لباس و مو را لکه‌دار می‌کند. پس از مالیدن کرم‌های دارای این ماده، باید حتماً دست‌ها را با آب بشویید.اگر پوست شما بیش از‌ حد در طول روز عرق می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم به جای خرید کرمی با ترکیبات بنزوئیل پروکساید، کرمی با ساختار سالیسیلیک اسید خریداری نمایید تا در طول روز، لکه‌‌ای از این کرم روی لباس و صورت شما ایجاد نشود.

خرید ماسک مو امروزه یکی از اولویت های افرادی است که به سلامت مو خود و تقویت آن اهمیت ویژه ای قائل می شوند. با خرید ماسک مو شما مو های خود را ترمیم کرده و وضعیت سلامت آن ها را تضمین کرده و بهبود می بخشید. ماسک ها امروزه در لیست خرید اکثر افراد قرار دارند. محصولاتی که شاید تا همین چند سال پیش در لیست کالاهایی لوکس قرار می گرفتند.

اما پیش از آن که تصمیم به خرید ماسک مو بگیرید، پیشنهاد ما این است که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. چرا که ما سعی کردیم در این مقاله به شما به خوبی در مورد این محصول جالب مو توضیح داده و سوالاتی را که قبل از خرید ماسک مناسب برای شما پیش می آید را پاسخ می دهیم.

برخی از این دست سوالات که قبل از خرید ماسک مو باید در نظر داشته باشید از قرار زیر است :

ماسک مو چیست؟ در زمان خرید ماسک مو باید به ویژگی هایی دقت کنیم؟ و چرا به خرید ماسک مو و استفاده از آن نیاز داریم؟

در این مقاله سعی می کنیم به این سوالات با دقت به شما پاسخ دهیم.

ماسک مو چیست ؟

ماسک مو یک راه حل درمانی بسیار عالی برای مشکلات و آسیب های مو ها است. این آسیب ها می توانند مجموعه ای مشکلات مو مانند مو خوره، وز شدن، ریزش، خشکی و … باشند. از سوی دیگر خرید ماسک مو به تمام افراد پیشنهاد می شود. چرا که با خرید ماسک مو حتی اگر مو های آسیب دیده ندارید، می توانید آن ها را تقویت کرده و با طراوت کنید.

ماسک مو یک نوع از محصولات بهداشتی و مراقبتی است. با خرید ماسک مو و استفاده روزانه از آن می توانید سلامت مو های خود را تضمین کنید. برند های مختلفی در سال های اخیر به تولید ماسک مو پرداخته اند. هر کدام از این برند ها با توجه به نیاز های مو محصول متناسب با آن ها را تولید کرده و به دست مصرف کنندگان رسانده اند.

 

درباره بایودرما 

در دهه هفتاد میلادی کمپانی بایودرما توسط تورل تاسیس شد. تورل نگاه متفاوتی نسبت به دیگران به محصولات بهداشتی و مراقبت پوستی داشت و دلیل آن دوستی و نزدیکی تورل با پزشکان مشهور و متخصصان پوست و زیست شناسان بوده است. تورل آغاز فعالیت لابراتوار ها و کمپانی بایودرما را با این شعار آغاز کرد :

« علم زیست شناسی در خدمت پوست »

در سال 1977 یک دارو ساز به نام جیم نوئل تورل یک نظریه داشت که در این نظریه بیان شده بود که وقتی پوست آسیب می بیند بیشتر از این که به دنبال راه حلی برای درمانش باشیم باید به آن یاد بدهیم که به چه صورت طبق بیولوژی طبیعی خودش به زندگی طبیعی خودش ادامه بدهد.

متخصصین آزمایشگاه های بایودرما توانستند طی تحقیقات و بررسی های بسیار به این نتیجه برسند که بیولوژی یک پوست سالم به چه روشی صورت می گیرد و مکانیزم بیولوژی آن به چه صورتی انجام می شود.

نام این کمپانی یعنی بایودرما ترکیبی از بیولوژی و درمالوژی به وجود آمده است که معنی و مفهوم آن این است که بیولوژی باید در خدمت درماتولوژی باشد یعنی علم زیست شناسی باید در خدمت علم تخصصی پوست باشد.

چرا بایودرما؟

این برند توسط متخصصین و پزشکان بسیار زیادی توصیه می شود و دلیل و رمز موفقیت این محصولات شناخت مشکلات پوستی و عملکرد آن برای درمان این مشکلات است. کمپانی بایودرما برای رسیدن به این هدف از لابراتوار های درماتولوژی خود کمک گرفته است تا از ساختار پوست به عنوان یک الگوی خاص و منحصر به فرد استفاده کند.

متخصصان و پزشکان بایودرما بر این عقیده دارند که ما محصولات خود را به گونه ای تولید می کنیم که در زمان استفاده محصول تا رسیدن به مولکول های موجود در سطح پوست، تاثیر می گذارند شما عملکرد سریع آن را بر روی پوست خود می بینید. این کمپانی از ترکیبات مشهور علمی به خصوص آن هایی که پوست نیازمند آن هاست در محصولات استفاده می کند.