اولیویا مان

بازیگر معروف هالیوود می‌گوید برایان سینگر، کارگردان "آپوکالیپس" به مدت 10 روز سر فیلمبرداری حاضر نشد، فرصتی که به اعتقاد او در سینما به زنان داده نمی‌شود.

اولیویا مان که یکی از صریح‌ترین بازیگران هالیوود است پیش‌تر از مسائل و مشکلات فیلمبرداری "غارتگر" و "اکس-من: آپوکالیپس" گفته بود. اما او به تازگی در مورد نحوه‌ی برخورد با فیلمسازان مرد نسبت به زن مصاحبه کرده و جزئیات بیشتری از مشکلات فیلمبرداری "آپوکالیپس" را فاش کرده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، مان در مصاحبه با ورایتی از برخوردهای متفاوت با مردان در برابر زنان در محل فیلمبرداری پروژه‌های هالیوود می‌گوید. او مشخصاً یکی از اتفاقات عجیب "آپوکالیپس" و کارگردان آن "برایان سینگر" را به یاد می‌آورد و فرصت دوباره‌ای که مردان داده می‌شود اما به زنان هرگز.

او توضیح می‌دهد: "مشکلی است که در این حرفه همیشه با آن برخورد داشته‌ام، بسیار پیش‌تر از جنبش #MeToo. به پروژه‌ای محلق می‌شوید و می‌بینید که بعضی افراد دائماً خراب‌کاری می‌کنند و کارشان آنقدرها عالی نیست و این شما را به تعجب وامی‌دارد. وقتی "اکس-من" را فیلمبرداری می‌کردیم، هرگز فیلمی به این بزرگی بازی نکرده‌ بودم. نمی‌دانستم درست و غلط کار چیست، و نمی‌دانستم که وقتی "برایان سینگر" می‌گوید مشکل تیروئید دارد و می‌گذارد می‌رود عجیب به نظر می‌رسد."

مان در ادامه می‌گوید: "او به جای اینکه در شهر مونترال که شعری بسیار سطح بالاست به پزشک مراجعه کند، گفت باید به لس‌آنجلس برود. تا جایی که به یاد می‌آورم ۱۰ روز غیبت داشت. بعد آمد و گفت: "ادامه بدهید. به فیلمبرداری ادامه دهید." یادم هست که قرار بود صحنه‌ی عظیمی را فیلمبرداری می‌کردیم، و از ناهار برگشته بودیم که یکی از دستیاران برایان آمد و یک گوشی موبایل با پیامی متنی در آن به ما نشان داد. او به بازیگران پیامک داده بود: "سلام بچه‌ها. فعلاً سرم شلوغ است. اما شما بدون من فیلمبرداری را شروع کنید."

مان می‌گوید فکر می‌کرده که رفتار سینگر عجیب است اما به سبب واکنش سایرین نمی‌دانسته این مسئله‌ای ساده و پیش‌پاافتاده نیست. او می‌گوید: "بعدها فهمیدم که این رفتارها واقعاً عجیب و نادرست است. اما همین شخص به کارش ادامه می‌دهد. فاکس با این وجود فیلم "رپسودی بوهمی" را به او سپرد و بعد همه می‌دانیم که چه اتفاقی افتاد."

مان به اخراج جنجالی سینگر از فیلم "رپسودی بوهمی" با بازی "رامی مالک" ارجاع می‌دهد. سینگر پس از مرتکب شدن رفتارهای "غیر-حرفه‌ای" در زمان فیلمبرداری با "دکستر فلچر" جایگزین شد. حتی پس از آن فیلم سینگر برای کارگردانی فیلم پرخرج دیگری (Red Sonja) انتخاب شد. البته این گزینش دوامی نداشت و اتهامات مطرح شده علیه او در عصر جنبش #MeToo باعث شد سینگر از آن پروژه اخراج شود.

"اکس-من: آپوکالیپس" یکی از زیان‌آورترین قسمت‌های چندگانه‌ی "اکس-من" شد و منتقدین و مخاطبین هم واکنش‌های مثبتی به آن نشان ندادند.