۵ سد کردستان سرریز شدند

منبع: برترین ها

91

1399/2/15

00:31


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: از 14 سد موجود در استان کردستان پنج سد سرریز شدند.

خبرگزاری فارس: کامران خرَم، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان عصر امروز در جریان بازدید عکاسان خبری از سد قشلاق اظهار کرد: سد قشلاق با 215 میلیون مترمکعب حجم در مرحله سرریز قرار دارد و هم اکنون در حدود 13 مترسرریز دارد.

وی با اشاره به اینکه ورودی سد قشلاق 14 مترمکعب و خروجی آن نیز 13 مترمکعب سرریز دارد، افزود: ورودی امسال به سد قشلاق 95 میلیون مترمکعب بوده که درمدت مشابه سال گذشته این رقم 106 میلیون مترمکعب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضرعلاوه بر سد قشلاق سدهای گاران، بانه، سد سورال و تالاب زریوار در مرحله سرریز قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان یادآور شد: در حال حاضر کل سدهای استان 14 سد است که از این تعداد پنج سد یاد شده سرریز کرده‌اند.

خرَم به حجم سایر سدهای سرریز استان اشاره کرد و گفت: سد بانه 4.2 میلیون مترمکعب، سد گاران 85 میلیون مترمکعب، سد سورال 11.42 میلیون مترمکعب و سد زریوار نیز 65 میلیون مترمکعب حجم دارند.

وی عنوان کرد: سد قشلاق استان 240 هکتار از زمین‌های بخش کشاورزی استان را تحت پوشش قرار می‌دهد که از شبکه زهکشی و آبیاری سد و رودخانه قشلاق رهاسازی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سد قشلاق آب شرب شهرستان سنندج را تامین می‌کند، اعلام کرد: در مواقع اضطرار از سد آزاد آب به سد قشلاق منتقل می‌شود و خط انتقال آن توسط آب و فاضلاب استان در حال انجام است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو