دیمین هرست با قلب و رنگین‌کمان می آید/ ادای احترام مرد ۱۹۸ میلیون دلاری

منبع: ایران آرت

233

1399/2/15

10:40


دیمین هرست در بحران کرونا دو اثر جدید خلق کرده است.

ایران آرت: درسا بخشندگی:دیمین هرست (Damien Hirst)هنرمند بریتانیایی برنده جایزه ترنر، برای قدردانی از سیستم سلامت همگانی بریتانیا(NHS) در بحران کرونا دو اثر جدیدی خلق کرده است.
یکی از این آثار با عنوان "رنگین‌کمان" از یک دسته بال‌های رنگی پروانه ساخته شده است. البته لازم به یادآوری است بهره بردن از پر پروانه از ویژگی‌های آثار این هنرمند محسوب می‌شود.

علاقه‌مندان برای تماشای این اثر می‌توانند به سایت این هنرمند مراجعه کنند.

رنگین کمان هرست

دیمین درباره این اثر گفته است: "با درست کردن رنگین‌کمان می‌خواستم به فعالیت ارزشمند کادر درمانی بیمارستان‌های سراسر کشور ادای احترام کنم. رنگین‌کمان نشانه امید است. فکر می‌کنم بسیار مهم و ستودنی است که والدین و فرزندان نیز چنین رنگین‌کمان‌هایی درست کنند و آن‌ها را از پنجره‌های خانه‌ها آویزان کنند".

که این اتفاق در مدت کوتاهی در سراسر انگلیس رخ داد و مردم حمایت خود را از کادر درمانی بیمارستان‌ها با کشیدن رنگین‌کمان و تشویق‌های جمعی نشان داده‌اند.

عواید فروش این اثر که در تعداد کمی خلق شده به سیستم سلامت همگانی تعلق خواهد گرفت. جزییات بیشتر نیز در صفحه اینستاگرام دیمین اعلام خواهد شد.

قلب هرست

دومین اثر هرست قلب رنگین‌کمانی است که در حمایت و کمک به تغذیه قشرآسیب‌پذیر لندن در طول بحران کرونا طراحی کرده است.

دیمین هرست هنرمند نقاش و مجسمه ساز، متولد سال ۱۹۶۵  دنیای هنر را با آثار غیرمعمول خود شگفت زده کرد. این هنرمند موفق و جنجال‌برانگیز در بریستول انگلستان به دنیا آمده است. به عنوان فردی پیشتاز در حرکت هنرمندان جوان بریتانیایی در اواخر دهه‌ ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ ظهور یافت؛ امروزه او از ثروتمندترن هنرمندان عصر حاضر محسوب می‌شود.

این هنرمند از سال ۱۹۸۰، آثار بسیار متنوعی در زمینه چیدمان، مجسمه، نقاشی و طراحی خلق کرد تا رابطه پیچیده بین هنر، زندگی، زیبایی، علم و مرگ را نشان دهد.

مشهورترین آثار او مجموعه‌ای از حیوانات مرده (شامل کوسه، گوسفند و گاو) است که درون ماده شیمیایی نگهداری می‌شوند.

در واقع مرگ همان مضمونی است که هرست همواره تلاش داشته است خالصانه به تصویر بکشد.  در سال ۲۰۰۷ او  مجسمه‌ جمجمه که از پلاتین ساخته و با الماس روکش شده به قیمت 100میلیون دلار فروخت.

در سال ۲۰۰۸ حراج آثار او که در ساوث بی لندن برگزار شد توانست با عنوان "زیبایی درون ذهن من برای همیشه" مبلغی معادل ۱۹۸ میلیون دلار فروش کند. علاوه بر این‌ها هرست توانست مبالغ هنگفتی را از طریق فروش نسخه‌های چاپی از آثارش و نیز نمونه‌هایی که با امضای خود و از طریق شرکتش اعتبار یافته بود، بدست آورد.

در سال 2017 دو نمایشگاه انفرادی در دوسالانه ونیز برگزار کرد. رویکرد منحصر به فرد دیمین هرست به هنر در این مفهوم نهفته است که هنر بازتاب زندگی است.  پروانه نماد دایره زندگی، رشد و تغییر است. هر پروانه نیز با الگویی کاملا منحصر به فرد متولد می‌شود و از فردیت خود تقلید می‌کند.

هرست از سال 1980 تا به حال 80 نمایشگاه انفرادی و 250 نمایشگاه گروهی در سراسر جهان داشته است.

آثار او در موزه بریتانیا، موزه هیرشورن و باغ مجسمه‌سازی، موزه هنرهای مدرن، نیویورک، تیت، موزه ویکتوریا و آلبرت و ... نمایش داده شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو