راهنمای بازدید از غار قوری قلعه و معرفی جاذبه های تفریحی اطراف این غار

راهنمای بازدید از غار قوری قلعه و معرفی جاذبه های تفریحی اطراف این غار


منبع: آرگا

141

1399/2/15

12:07


غار قوری قلعه یکی از جاذبه های تاریخی و مهم در کرمانشاه است زیبایی هایی که در این غار می توانید شاهد آن ها باشید بسیار جذاب هستند در این غار ویژگی های منحصر به فرد وجود دارد که مورد توجه خیلی از افراد است. غارهای زیادی در ایران وجود دارد که امیتازات زیادی دارند اما این غار به شکلی منحصر به فردی دارای جذابیت است در ادامه این بخش بیشتر با این غار دیدنی آشنا می شوید.

غارها همواره یکی از جاذبه های دیدنی جذاب در نقاط مختلف دنیا هستند در ایران نیز می توانید در مناطق مختلفی از آن غارهای متعددی را مشاهده کنید که دارای پیشینه تاریخی بالایی نیز هستندقدمت یکی از این غارها که در استان کرمانشاه واقع شده است به ۶۵ میلیون سال پیش باز می گردد و این طول عمر نشان دهنده اهمیت بالای این غار در دنیا خواهد بود. این غار در فاصله ۸۷ کیلومتری از کرمانشاه و در مسیر شهرستان روانسر واقع شده است قرار گرفتن این غار در دل کوه های شاهو موجب اهمیت و جذابیت بیشتر آن نیز شده است طبیعت چشم نواز و دوست داشتنی که در این غار وجود دارد برای خیلی از گردشگران دارای جذابیت است زیرا در کمتر جایی از ایران می توانند از غار دیدن کنند و به همین خاطر یکی از جاذبه های بکر و متنوع محسوب می شود. همچنین با وجود تورهای غارگردی که برگزار می شود تفریح دسته جمعی به درون این غارها دارای جذابیت بیشتری نیز می شود این غار یکی از تماشایی ترین مناطقی است که در کرمانشاه می توانید به سراغ آن بروید و در ادامه نیز می توانید اطلاعات بیشتری را درباره آن کسب کنید.

غار قوری قلعه استان کرمانشاه:

یکی از مقاصد گردشگری مهم در استان کرمانشاه با وجود جذابیت های بی نظیری که دارد غار زیبا و دیدنی است که از قدمت تاریخی بالایی نیز برخوردار است همچنین در این منطقه دره هایی عمیق نیز وجود دارند که بسیار جالب توجه هستند پوشش های جنگلی منطقه، وجود چشمه های آب معدنی و … نیز بر جذابیت های آن افزوده است و موجب جلب توجه خیلی از علاقه مندان شده است چشم اندازهای طبیعی و دوست داشتنی که در این مناطق وجود دارند هر ساله گردشگران زیاید را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کنند.

زیبایی های قوری قلعه

گونه های مختلف درختان شامل انجیر کوهی، بلوط، بادام وحشی و آلبالوی کوهی در این مناطق وجود دارند در کنار تنوعی که در گونه های درختان می توانید مشاهده کنید گونه های جانوری متعددی نیز وجود دارند خرگوش، بز، روباه و … از دیگر گونه های حیواناتی هستند که می توانید از دیدن آن ها لذت ببرید. این غار یکی از دیدنی های کرمانشاه به شمار می آید که از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار است و به عنوان یکی از مهم ترین غارهای دنیا توریست های زیادی از نقاط مختلف را به خود جذب می کند و برای اینکه دیدنی های کرمانشاه را بهتر بشناسید باید به این غار سفر کنید.

غار قوری قلعه

ویژگی های خاص این غار:

جالب است بدانید غار قوری قلعه در لیست هفت اثر طبیعی و معروف ایران قرار دارد این غار توسط باستان شناسان انگلیسی کشف شده است و در سال ۱۳۵۵ این غار پیدا شده است با کشف این غار ارزشمندی گروهی از غارنوردان فرانسوی برای انجام تحقیقاتی بر روی این پدیده طبیعی به ایران آمدند و با انجام بررسی های متعدد به شگفتی های این غار پی بردند. همانطور که بیان شد طبق تخمین های این گروه غارنوردی قدمت این غار به ۶۵ میلیون سال پیش باز می گردد این غار یکی از وسیع ترین غارهایی است که می توانید از آن دیدن کنید مساحت این غار ۵۰۰ متر است با توجه به اهمیتی که غار در استان کرمانشاه داشت محققان ایرانی نیز سعی داشتند تا تحقیقات بیشتری را بر روی آن انجام دهند. در سال ۱۳۶۰ طبق تحقیقات گسترده غارنوردان ایرانی بخش های دیگری از این غار نیز پیدا شد که مساحتی بالغ بر ۳ کیلومتر بوده است این غار ۱۲ متر طول دارد و دارای ۳۱۴۰ متر عمق است.

این غار در خاورمیانه شناختته شده است و مقام بزرگ ترین غار در خاورمیانه را به دست آورده است حوضچه آبی که می توانید در غار قوری قلعه کرمانشاه مشاهده کنید ۱۴ متر است و در بسیاری از فصل های سال نیز این حوضچه دارای آب است. بخش های مختلفی که می توانید در این غار مشاهده کنید شامل تالارهای متعددی است که در اثر وقایع طبیعی تشکیل شده است. تالار مریم، تالار مسیر برزخ، تالار عروس، تالار کوهان شتر، تالار بلور و … از دیگر بخش هایی هستند که می توانید در این غار شاهد آن ها باشید. تالار عروس که یکی از بخش های مهم در این غار است ۱۵۰۰ متر عمق دارد زیبایی های جذاب و غیر قابل وصفی که می توانید مشاهده کنید بی شک برای شما جذاب و دل نشین خواهد بود.

چشم انداز قوری قلعه

امکانات تفریحی و رفاهی:

گردشگرانی که قصد سفر به این غار را دارند باید بدانند که امکانات رفاهی و تفریحی متعددی برای گردشگران در این منطقه ارائه می شود که راحتی سفر را برای آن ها به همراه خواهد داشت رستوران ها و هتل هایی که در اطراف این منطقه وجود دارن کم حلی برای استراحت و راحتی گردشگران هستند. غار قوری قلعه به دلیل اینکه یکی از بزرگ ترین غارهای خارومیانه به شمار می آید هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند به همین خاطر با دایر شدن رستوران های سنتی و محلی محمدی، کبابی خسرو، میلاد و رستوران فردوسی این امکان برای گردشگران وجود دارد تا راحت تر سفر کنند. همچنین هتل های اقامتی آزادگان، رسالت، ارم و سینا آماده خدمت رسانی به مشتریان و بازدیدکنندگان هستند.

طبیعت قوری قلعه

جاذبه های حومه غار:

همانطور که می دانید مکان های دیدنی کرمانشاه دارای تنوع بسیار زیادی هستند شما گردشگران و علاقه مندان نیز در سفر خود به غار قوری قلعه می توانید از جاذبه های بی نظیر دیگری که در اطراف غار وجود دارند دیدن کنید. روستای هجیج پاوه، چشمه ریزه، آبشار بل، طالق بستان و … از دیگر چشم اندازهای و مکان های دیدنی اطراف این غار محسوب می شوند که گردشگران خاص خود را دارند و دارای چشم اندازهای طبیعی بسیار بکری و هستند که خیره کننده می باشند.

آشنایی با یکی از مهم ترین غارهای ایران اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این غار در اختیار علاقه مندان آن قرار می دهد یخیلی از گردشگران و ماجراجویان دوست دارند تا در سفر خود به مناطقی از ایران بروند که در کمتر جایی از آن وجود دارد و تا کننون آن را ندیده باشند این غار نیز به دلیل تنوعی که دارد می تواند گردشی مناسب برای افراد ماجراجو باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو