جاذبه های دیدنی فریدونکنار ، مازندران | Fereydunkenar

جاذبه های دیدنی فریدونکنار ، مازندران | Fereydunkenar


منبع: تاپ تراول

270

1399/2/15

13:42


خرید بلیط هواپیما

دیدنی های فریدونکنار

شهرستان فِرِیدون‌کِنار یکی از شهرستانهای ساحلی استان مازندران است که بین بابلسر و محمودآباد قرار گرفته و از طرف جنوب، به شهرستان آمل متصل است.این شهر از گذشته دور از بندرهای مهم کشور بوده است اما در زمان پهلوی دوم کلیه تاسیسات بندری و گمرکی آن متروک و به مرور زمان نابود شد. ولی در سالهای اخیر دوباره در آن بندر و گمرگ ایجاد شده است . این شهرستان یکی از شهرهای مهم استان مازندران است که نخستین بندر خصوصی کشور در آن ایجاد شد. این شهرستان، تنها پناهگاه و میزبان درنای سفید سیبری، از گونه‌های نادر پرنده در ایران می‌باشد. برای نخستین بار در خاورمیانه مرکز پرنده‌شناسی در تالاب بین المللی فریدون‌کنار احداث شد. در ادامه همراه تاپ تراول باشید تا با دیدنی های فریدونکنار بیشتر آشنا شوید.





   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


ساحل فریدونکنار

یکی از زیباترین جاهای دیدنی فریدونکنار ساحل آن می باشد. طول ساحل این شهرستان به حدود ۸ کیلومتر می رسد. از جمله ویژگی های بارز این ساحل می توان به شیب ملایم، عمق کم، بستر شنی که برای تفریح و شنا بسیار مناسب می باشد، دسترسی آسان به ساحل و آلودگی نفتی کم اشاره کرد. هر ساله در این ساحل طرح سالم‌سازی دریا در فصل تابستان برگزار می شود تا برای علاقه مندان به شنا محیطی مناسب و امن ایجاد کند. اگر قصد شنا کردن در این منطقه را دارید به شما توصیه می کنیم به نکات ایمنی توجه کنید، در طرح سالم‌سازی دریا و در کنار غریق نجات شنا کنید تا دچار مشکل نشوید.

دیدنی های فریدونکنار

باغ پرندگان فریدونکنار

این باغ در پارک لاله قرار گرفته است و یکی از مناطق دیدنی فریدونکنار و جاذبه های گردشگری این شهر می باشد . اولین باغ پرندگان در شمال کشور می باشد که پرندگانی از جمله مرغابی، غاز وحشی، پلیکان، قو، مرغ وحشی و خوتکا را می توان در این باغ مشاهده کرد. برخی از پرندگان موجود در این باغ از نواحی سیبری به این باغ مهاجرت کرده اند.

دیدنی های فریدونکنار

تالاب فریدونکنار

اکوسیستمی بی نظیر همراه با پردندگان و آبزیان خود در قسمت جنوبی فریدونکنار یکی دیگر از مناطق دیدنی فریدونکنار می باشد . در فصل زمستان می توانید نادرترین زیست بوم های آبزی را در این منطقه مشاهده کنید .تالابی که جز بزرگترین تالاب های ایران می باشد . اگر به فریدنکنار سفر می کنید ، حتما از این تالاب زیبا دیدن کنید .

دیدنی های فریدونکنار

تخفیفان

شهرک ساحلی خزرشهر

شهرک ساحلی خزر شهر؛ یکی از مناطق گردشگری و توریستی در شهرستان بابلسر، در کیلومتر ۶ از این شهرستان به فریدونکنار قرار دارد که به «شهرک خزر شهر» شهرت یافته است. این شهرک که متشکل از بخش شمالی و جنوبی است، به دلیل فاصله‌ی کم از تهران، یکی از مناطق اصلی گردشگری در فصل تابستان و روزهای تعطیل است. آب و هوای فوق‌العاده، قرارگیری در مجاورت دریا و طبیعت کم‌نظیر از جمله ویژگی‌های ارزشمند این شهرک است. جالب است بدانید که گردشگران برای ورود به این شهرک توریستی، ملزم به داشتن کارت ورود هستند که باید پیش از عزیمت به این منطقه، به تهیه‌ی آن بپردازند.

دیدنی های فریدونکنار

بازار ماهی‌ فروشان

قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازار ماهی‌فروشان در بین شهرهای شمالی در فریدون‌کنار قرار دارد. همه روزه صیادان صید خود را در این بازار قدیمی به‌ فروش می‌رسانند. برای خرید ماهی تازه دریای خزر بهترین مکان بازار بزرگ این شهر است. انواع و اقسام ماهی‌ها مانند کولی، کفال، سوف و ازون برون را می‌توان در این بازار پیدا کرد.

دیدنی های فریدونکنار

شالیزارهای فریدونکنار

چشم اندازهای سرسبز و پوشیده از مراتع و شالیزارها از دیگر چشم اندازهایی است که می توان در شهر فریدونکنار مشاهده کرد و از طبیعت دست نخورده آن بهره برد.

دیدنی های فریدونکنار

امامزاده ها

امامزاده قاسم، امامزاده فخر علی حیدر کلا و بقعه امامزاده سید محمد از امامزاده های قدیمی در این منطقه هستند که قدمت بنای آن به دوران قاجار باز مکی گردد. این امامزاده از بناهای تاریخی در این منطقه محسوب می شود.

دیدنی های فریدونکنار

 

کامپوزیت دندان | ایمپلنت |

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو