هشت روغن طبیعی که شما را از کاشت مژه بی نیاز میکند

هشت روغن طبیعی که شما را از کاشت مژه بی نیاز میکند


منبع: زیبامون

170

1399/2/15

20:41


در این مقاله از زیبامون دات کام می خواهیم شما را با روغن هایی که باعث می‌شود رشد مژه هایتان افزایش پیدا کند آشنا کنیم با ما همراه باشید.

هشت روغن طبیعی که شما را از کاشت مژه بی نیاز میکند

داشتن مژه های زیبا و طبیعی که پر پشت هم هستند یکی از آرزو های همیشگی خانمهاست. مژه های زیبا باعث می شوند که زیبایی صورت چند برابر شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و آمدن روش های مختلف به بازار  , خانم ها به سمت روش‌های متفاوتی مثل کاشت مژه, لیفت و غیره می روند .اما این روش‌ها در کنار این که معمولا دردناک هستند ممکن است روی سلامتی چشم های شما و نواحی اطراف آن تأثیر بگذارد و یا باعث شوند که چشمانتان عفونت کند. در نتیجه ممکن است خیلی خانمها از این روشها بترسند و از آنها فراری باشند. اما نگران نباشید! اگر مژه های کم پشتی دارید و از این مسئله در عذاب هستید هنوز هم  روش‌های ویژه ای وجود دارد که بتوانید بدون درد کشیدن و خطرات روش‌ هایی مثل کاشت مژه از آنها بهره ببرید و صاحب مژه هایی پرپشت شوید. تمام این روش ها طبیعی هستند و به سلامت چشم های شما اصلاً آسیب نمیزنند و مسلماً هزینه کمتری هم دارند! ما اینجا هستیم تا شما را با 6 روغن طبیعی و مفید برای پرپشت کردن مژه ها آشنا کنیم. با زیبامون دات کام همراه باشید تا دارای مژه هایی زیبا و بی نظیر شوید.

 

حتما بخوانبدبهترین مرکز تخصصی اکستنشن مژه، مو و ابرو

 

روغن جوجوبا

 

روغن جوجوبا

 

روغن جوجوبا یکی از بهترین روغن ها برای مراقبت های پوستی است اما این بار ما اینجا هستیم که از قابلیت های بی نظیر این روغن برای افزایش رشد مو و مژه ها برای شما صحبت کنیم. این روغن ساختاری شبیه روغن طبیعی بدن دارد و باعث می شود چربی طبیعی بدن کاهش پیدا کند. با کمک این روغن و استعمال آن شما می‌توانید از ریزش مو جلوگیری کنید.جوجوبا سرشار از سرامید و اسیدهای چرب است و قابلیت این را دارد که به شدت ریشه های موها را تقویت کند و این مسئله نیز مسلماً برای مژه ها نیز موثر است. شما با کمک روغن جوجوبا می توانید پس از مدتی به طور کامل از شر کم پشتی مژه هایتان راحت شوید. برای استفاده از این روغن بهتر است شب ,هنگامی که می خواهید بخوابید با کمک یک گوش پاک کن و یا فرچه ریملی که دیگر از آن استفاده نمی کنید روغن جوجوبا را به تمام ریشه های مژه های تان بمالید. سعی کنید تمام سطح مژه هایتان با این روغن پوشیده شود. اگر می خواهید تاثیر بیشتری نیز ببینید می‌توانید روغن جوجوبا را به روغن‌های ضروری دیگری مثل روغن زیتون و یا نارگیل ترکیب کنید.قابلیت‌های خاص روغن جوجوبا باعث می شود که پس از مدتی مژه های عزیز شما حالت طبیعی تری پیدا کنند و همچنین پر پشت شده و رشد بهتری داشته باشند.

 

حتما بخوانید: شیدینگ ابرو چیست + تفاوت آن با میکروبلیدینگ

 

روغن کرچک

 

روغن کرچک

 

روغن کرچک یکی از محبوب ترین روغن ها برای استفاده های آرایشی است. از این روغن برای موارد آرایشی فراوانی استفاده می‌شود و خواص بی نظیر این روغن برای پوست و مو به شدت شناخته شده و محبوب هستند. این روغن قابلیت‌ های زیادی دارد که یکی از آنها تاثیر بی نظیر آن برای افزایش رشد مو می باشد. روغن کرچک خواص فراوانی دارد که یکی از مهمترین آنها مرطوب کنندگی است این خاصیت مرطوب کنندگی می تواند روی رشد موها تاثیر زیادی بگذارد اما فقط این اثر مرطوب کنندگی نیست که باعث میشود رشد موهای شما با کمک روغن کرچک افزایش پیدا کند , بلکه این واقعیت است که روغن کرچک سرشار از مواد مغذی و معدنی است که باعث تقویت ریشه های مو میشود. روغن کرچک یک حد زیادی از اسید ریسینولئیک را دارا میباشد. این اسید چرب حدود نود درصد از حجم این روغن را تشکیل می دهد. اسید ریسینولئیک منحصر به فرد است و مزایای بسیاری برای موها، مژه ها و ابرو شما دارد. همچنین خواص ضد التهابی روغن کرچک باعث می‌شود که پوست اطراف ابروها و پلک های شما بهبود پیدا کرده و سالم تر شوند و این مورد نیز روی رشد ابروها و مژه ها تأثیر فراوانی دارد. روغن کرچک همچنین خاصیت ضد میکروبی دارد و باعث می‌شود که عفونت های پوستی که ممکن است روی ریزش موهایتان تاثیر منفی بگذارند کاهش پیدا کنند. از آنجایی که می دانید دو نوع روغن کرچک وجود دارد که هر دوی آنها نیز برای  مژه و ابرو بسیار مناسب هستند. روغن کرچک سرد فشرده و روغن کرچک سیاه جامائیکایی هر دو می توانند تاثیرات فراوانی روی رشد موها و ابروها بگذارند و شما می توانید خیلی راحت از این روغن بهره ببرید. بهترین زمان برای استفاده از روغن کرچک برای رشد مژه ها نیز قبل از خواب می باشد ,که بهتر است قبل از رفتن به رختخواب صورت خود را بشویید و آرایش‌تان را پاک کنید و سپس با یک برس و یا وسیله مناسب مژه های تان را به روغن کرچک آغشته کنید و بگذارید روغن تا صبح روی مژه هایتان بماند. با تکرار این روش پس از مدتی رشد موهایتان به شدت افزایش پیدا می‌کند.

 

حتما بخوانیدروش طبیعی و خانگی برای افزایش رشد و ضخامت ابروها

 

روغن هسته انگور

 

روغن هسته انگور

 

روغن هسته انگور یکی دیگر از آن روغن هایی است که قابلیت های فراوان دارد و یکی از این قابلیت ها کمک به رشد مژه ها می باشد. روغن هسته انگور سرشار از اسید های چرب است و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و حد زیادی از ویتامین e و ویتامین c را درون خود جای داده است و این موارد همه می توانند به تحریک کردن پیاز مو برای اینکه رشد موها افزایش پیدا کند کمک فراوانی کنند. همچنین روغن هسته انگور حاوی اسید لینولئیک است که آن هم تاثیر فراوانی روی تحریک شدن پیاز مو دارد. به کمک روغن هسته انگور هورمون هایی که موجب ریزش مو میشوند در بدن تولید نمی شوند و با افزایش رطوبت ریشه مو سرعت رشد آن زیادتر می شود .شما می توانید این روغن را حتی با روغن جوجوبا که آن هم برای رشد مژه ها به شدت مناسب است مخلوط کنید و با اعمال کردن شبانه این روغن روی مژه های تان پس از مدتی باعث شوید که رشد آنها به شکل چشمگیری افزایش پیدا کند. این روغن همچنین به شدت ارزان است و راحت می توانید آن را در عطاری ها تهیه کنید.

 

حتما بخوانیدبه چه روغن هایی حامل میگویند و چه فوایدی برای پوست دارند؟

 

روغن بادام

 

روغن بادام

 

روغن بادام یکی از آن روغن هایی است که خواص بی نظیر آن برای رشد موها و ابروها و مژه ها به شدت شناخته شده است. این روغن حاوی حد زیادی از ویتامین‌های b , A و e هست .به کمک این روغن شما از مژه هایتان در برابر نور آفتاب و رادیکال‌های آزاد محیط مراقبت می‌کنید. این روغن با خاصیت آنتی اکسیدانی زیادی که دارد درست مثل یک سپر دفاعی روی مژه های تان می نشیند و از آنها محافظت می کند.روغن بادام به رشد موها کمک می‌کند و آنها را ضخیم و زیبا میکند.

همچنین روغن بادام یک منبع قوی از منیزیم و کلسیم است که این دو ماده نیز روی رشد موها و مژه ها تاثیر زیادی دارند. هر دو نوع روغن بادام روغن : روغن بادام شیرین و روغن بادام تلخ هر دو تاثیر زیادی روی رشد مژه ها دارند.برای این روغن نیز استفاده شبانه توصیه می شود و اینکه بگذارید این روغن طولانی مدت روی مژه هایتان بماند. برای اینکه تأثیر بهتری نیز بگیرید می توانید این روغن را با سایر روغن های مفید و یا حامل مخلوط کرده تا به مژه های تان کمک دو چندان کنید.

 

روغن نارگیل

 

روغن نارگیل

 

روغن نارگیل سرشار از خاصیت های بی نظیر است. این روغن یک مرطوب کننده طبیعی است, التهاب را کاهش می‌دهد و آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان است . در نتیجه با دیدن این خاصیت ها شما خیلی سریع می توانید متوجه شوید که این روغن می تواند برای مژه های شما نیز معجزه کند. با کمک این روغن  می‌توانید کاری کنید که مژه های حساسی که دارید, تبدیل به سالم‌ترین مژه ها شوند و رشد به شدت مناسبی داشته باشند. این روغن با داشتن زنجیره ای از اسیدهای چرب می‌توانند روند رشد مژه ها را سرعت ببخشد و همچنین از آنها محافظت کند. روغن نارگیل می تواند روی مژه های شما بنشیند و از آنها در برابر نور خورشید و آلودگی مراقبت کند . این مسئله باعث می شود که مژه های شما دچار ریزش نشوند و کمتر آسیب ببینند. برای استفاده از این روغن و بهره‌گیری از آن , میتواند آن را شبانه روی مژه هایتان اعمال کنید و بگذارید روی مژه هایتان کاملاً بماند. مخلوط کردن این روغن با سایر روغن ها نیز ایرادی ندارد. اما به خودی خود روغن نارگیل به تنهایی نیز می تواند نیازهای مژه های شما را برطرف کند. هچنین می‌توانید جدا از این روش از روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش چشم هایتان نیز استفاده کنید. هنگامی که شما دارید آرایش را پاک می کنید پوست آن ناحیه حساس است و استفاده از روغن نارگیل باعث می شود التهاب نواحی آرایش شده کم شود و بهبود پیدا کند. می توانید روغن نارگیل را روی پد ارایشی ریخته و با کمک آن ریمل و یا آرایش چشمانتان را به‌آرامی پاک کنید و بعد بگذارید روغن روی آن نواحی بماند.

 

حتما بخوانبدخواص روغن نارگیل برای پوست صورت + روش استفاده

 

روغن زیتون

 

روغن زیتون

 

روغن زیتون یک معجزه گر واقعی است! شما می توانید با کمک روغن زیتون کاری کنید که مژه های تان از این رو به آن رو شوند, فقط باید مطمئن شوید روغنی که تهیه می کنید حتماً طبیعی باشد و یک روغن ناخالص را برای این مورد استفاده نکنید. با کمک روغن زیتون شما می توانید تمام آسیب هایی را که مژه هایتان دیده است,  برطرف کنید و همچنین باعث شوید روند رشد آنها زیادتر شود و پرپشت شوند.روغن زیتون یکی از ارزان ترین و قوی ترین روغن ها برای مراقبت از مژه ها می باشد. همچنین این روغن یک روغن حامل است که به شدت سبک می باشد و باعث می شود که پوستتان نیز تحریک نشود. روغن زیتون حاوی اسید اولئیک و حجم زیادی از ویتامین E است و هر دوی این موارد برای رشد مو و همچنین مژه ها به شدت مفید هستند. با کمک روغن زیتون می توانید رنگ مژه هایتان را نیز تیره تر کنید. ترجیحا این روغن را نیز شبانه به مژه هایتان بزنید و بگذارید چندین ساعت روی آنها بماند. اگر به طور مداوم از این روش استفاده کنید پس از یک تا دو ماه متوجه تاثیرات بی نظیر آن می شوید.

 

حتما بخوانبدخواص زیتون و عوارض احتمالی آن

 

توصیه های کلی برای افزایش رشد مژه ها

 

  • یکی از روش‌های دیگری که شما می توانید با کمک آنها رشد مژه هایتان را افزایش دهید برس زدن آن‌ها است. یک برس کوچک بردارید و با کمک آن مژه هایتان را برس بزنید. اگر برستان را به ویتامین E نیز آغشته کنید تاثیر بهتری میگیرید.  این کار را ۵ دقیقه به صورت روزانه انجام دهید. این روش باعث می شود که مژه های پرپشتی داشته باشید. در نتیجه برای مراقبت از موها حتماً برس زدن آنها را فراموش نکنید .

 

  • روش دوم که می توانید با کمک آنها باعث شوید جریان خون افزایش پیدا کند و رشد مژه هایتان بیشتر شود و شکنندگی آنها کاهش پیدا کند ماساژ دادن پلک هایتان است. پلک هایتان را با کمی وازلین و یا با روغن هایی که در بالا از آنها نام بردیم با حرکات دایره ای ماساژ دهید و این کار را ۵ تا ۷ دقیقه هر روز و یا یک روز در میان تکرار کنید. این مسئله هم روی سلامت چشم هایتان تاثیر می گذارد هم به شما مژه های زیبا تر هدیه می کند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو