راهنمای سفر به گالاتا و کاراکوی استانبول

راهنمای سفر به گالاتا و کاراکوی استانبول


منبع: تاپ تراول

231

1399/2/16

12:46


خرید بلیط هواپیما

راهنمای سفر به گالاتا و کاراکوی استانبول

سفر به گالاتا و کاراکوی استانبول : در این مقاله از وب سایت تاپ تراول شما را با از مکان های دیدنی و تاریخی شهر استانبول آشنا میکنیم تا در سفر به استانبول از این مکان های دیدنی لذت ببرید پس با ما تا آخر این مقاله همراه باشید


   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


شهر سرزنده استانبول برای بسیاری از آدمها پر از خاطره است و با لبخند و برقی در نگاهشان از این شهر یاد می کنند. در کوچه پس کوچه های این شهر می توانید به مکان های فوق العاده ای برسید، مکان ها و بناهایی که از دوران بسیار قدیم به جا مانده و محبوب بسیاری از گردشگران هستند

قبل از معرفی این دو مکان بهتر است معرفی کوتاهی درباره این دو مکان دیدنی داشته باشیم :

برج گالاتا (به ترکی استانبولی: Galata Kulesi) یک برج قرون وسطایی می باشد که در منطقه گالاتای شهر استانبول دقیقاً در قسمت شمالی شاخ طلایی قرار دارد .

تخفیفان


مقالات بیشتر بخوانید :


 

از آنجای که ترکیه یکی از کشور های نزدیک به کشور ایران می باشد و جزء کشورهای دیدنی جهان نیز محسوب می شود که سیل عظیمی از گردشگران را به خود جذب می کند ترکیه کشوری است که تا چند سال گذشته پرطرفدارترین مقصد گردشگری ایرانی بوده است .در این پست با رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز خرید و جاذبه های توریستی گالاتا (Galata) و کاراکوی(karakoy) شما را آشنا خواهیم کرد پس با تاپ تراول تا آخر این مقاله همراه باشید .

دقیقا در دو سمت پل گالاتا، دو اسکله‌ی امینونو و کاراکوی قرار گرفته است که وقتی از منطقه‌ی امینونو و پل گالاتا عبور می کنید در آن سوی پل به کاراکوی خواهید رسید که در گذشته بندرگاه‌ مهم و معروفی بوده است. این منطقه‌ی ساحلی در اواخر امپراطوری عثمانی، مرکز تجاری و صنعتی این شهر محسوب می‌شده و امروزه یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر استانبول به حساب می آید .

همانطور که گفته میشود  در دوران  عثمانی این بندرگاه باعث شده بود که سواحل شلوغ و تجاری این منطقه به یک قطب اقتصادی مبدل شوند، اما امروزه فقط قایق‌های تفریحی، کشتی‌های کروز و لنج‌های مسافر بر در این منطقه رفت و آمد می‌کنند.

در امتداد خط ساحلی این منطقه، مساجد بسیاری به چشم می‌خورد که به دوران عثمانی مربوط می‌شوند. موزه‌ی هنر مدرن استانبول که در میان مساجد بیشمار این منطقه محصور گردیده، نزدیک به ایستگاه تراموای توپخانه (Tophane) و دقیقا در جایی قرار گرفته است است که قبلا یک انبار بوده و کالاهایی که با کشتی به این منطقفه حمل می‌شده‌اند دراین انبار نگهداری می‌شدند.

این موزه یکی از مهم‌ترین موزه‌های این شهر استانبول به شمار می رود و محله‌ی توپخانه نیز یکی از شناخته‌شده‌ترین محله‌های شهر استانبول است . یکی از دلایل اصلی شهرت این محله این است که قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌های بیشماری در این محله وجود دارد که پر از مشتریانی است که در حال پک زدن قلیان‌هایشان هستند. با ایجاد کافه‌های مدرن، گالری‌های هنری و بوتیک‌ها و هتل‌های مدرن در طی سال‌های اخیر، موجی آغاز گردیده است تا اینکه منطقه‌ی کاراکوی نوسازی شده و به یک محله‌ی مدرن تبدیل شود و بافت قدیمی و دلگیر این منطقه که شامل مغازه‌های آهن فروشی و دفاتر واردات و صادرات قدیمی می‌باشد کم کم برچیده شود. علاوه براین به زودی پروژه‌ی عظیم نوسازی بندر گالاتا شروع خواهد شد که به احتمال زیاد پروژه‌ی نوسازی با این هدف انجام می‌شود که به این منطقه ساحلی روح تازه‌ای دمیده شود و باعث رونق بیشتر این منطقه گردد.

زمانی که از منطقه‌ی کاراکوی، یک خیابان سربالایی را پیش بروید به منطقه ی گالاتا خواهید رسید. گالاتا نیز یکی از قدیمی‌ترین محله‌های استانبول است. برج بلند گالاتا که مربوط به قرن چهاردهم است بر کل این منطقه مشرف است. وقتی مسیر سربالایی بین گالاتا و کاراکوی را طی می‌کنید وقتی به اواسط راه می‌رسید برج گالاتا توجه شما را جلب خواهی کرد . در سال‌های نچدان دور گالاتا نیز مانند کاراکوی روز به روز محبوب‌تر می‌شود و جزو مناطق پر بازدید استانبول قرار گرفته است. اگر چه پروژه‌های نوسازی و مدرنیته کردن در منطقه ی گالاتا نیز آغاز شده است ولی قدمت و تاریخ کهن این منطقه هنوز در بافت شهری آن مشهود است.

 دیدنی های گالاتا و کاراکوی

1- برج گالاتا

سفر به گالاتا و کاراکوی استانبول

سفر به گالاتا و کاراکوی استانبول

گالاتا به عنوان منطقه‌ای که مستعمره‌نشینان رومی در آن ساکن بوده اند مشهور استد، هم قبل و هم بعد از سقوط قسطنطنیه، منطقه‌ای پر رونق و شکوفا بوده است. این مستعمره‌نشینان وقتی که سواحل شمالی شاخ طلایی را تحت سلطه‌ی خود درآوردند این برج را در سال ۱۳۴۸ به عنوان بخشی از استحکاماتشان بنا کردند. آن‌ها برج گالاتا را بر دامنه‌ی تپه ساخته بودند تا بتوانند به عنوان دژ و قلعه‌ی دفاعی از آن استفاده نمایند و همچنین می‌توانستند از بالای این برج، آمد و شد کشتی‌ها در تنگه‌ی بسفر و دریای مرمره را تحت کنترل خود داشته باشند. این برج ۶۷ متر ارتفاع دارد که در طی دوران‌های گذشته چندین بار به عنوان زندان نیز مورد استفاده قرار گرفته است و چندین بار به عنوان برج دیدبانی کاربرد داشته است که گماشته‌ای در بالای برج مستقر می‌شده و شهر را از نظر آتش سوزی‌هایی که گاه و بی گاه اتفاق می‌افتاده تحت نظر می‌گرفته است ولی امروزه یک رستوران شیک در بالای این برج بنا شده است. وقتی در بالای این برج قرار می‌گیرید چشم‌اندازی پانورامیک و بسیار زیبای از شهر را می بینید. در این برج آسانسورهایی تعبیه شده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به بالای برج برسید. بازدید از این برج در تمام طول روز امکان پذیر است. با وجود اینکه هزینه‌ی ورودی، نسبتا بالاست، از داخل کافه رستوران بالای برج، چشم اندازی که پیش روی‌تان قرار دارد به قدری فوق‌العاده و بی‌نظیر است که این قیمت بالا را جبران می‌نماید.

آدرس: استانبول، خیابان بویوک هِندک

ساعات بازدید: ۹ صبح الی ۸:۳۰ شب

هزینه ی ورودی: ۱۳ لیره ی ترک

2- موزه هنر مدرن استانبول

سفر به گالاتا و کاراکوی استانبول

سفر به گالاتا و کاراکوی استانبول

موزه هنر مدرن در سواحل بسفر و در محلی که قبلا یک انبار قدیمی بوده است بنا شده است .در این موزه نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و دیگر آثار هنری و همچنین عکاسی مدرن کشور ترکیه به نمایش گذاشته می شود . این مجموعه‌ی دائم، برای بازدیدکنندگان موزه، هنر معاصر ترکیه را از اواخر قرن نوزدهم تا امروز روایت می‌کند. نمایشگاه‌های موقت در این موزه، آثاز هنرمندان برجسته‌ی ترک و همچنین آثار هنرمندان سایر نقاط جهان را به نمایش می‌گذارند. در این موزه یک گالری هنری نیز وجود دارد که منحصرا به عکاسی اختصاص داده شده است. روزهای پنجشنبه و یکشنبه ساعت پنج بعد از ظهر، یک تور رایگان در این موزه برگزار می‌شود که می‌توانید در آن شرکت کنید. البته برای شرکت در این تور، حتما باید از قبل ثبت نام کرده باشید. گذشته از موارد ذکر شده، یک سینمای کوچک، باغ مجسمه ، فروشگاه design store و یک رستوران نیز در این موزه وجود دارد که می‌توانید به این قسمت‌ها هم سری بزنید.

آدرس این موزه : استانبول، آنترپو، لیمان ایشلتمه لِری ساحاسی، خیابان مجاس مبعوثان

ساعات بازدید: یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۶ بعد از ظهر

پنج شنبه ها از ساعت ۱۰ صبح الی ۸ شب

هزینه ی ورودی: ۱۵ لیره ی ترک

رستوران‌های منطقه‌ی گالاتا و کاراکوی

1- رستوران آهسته (Aheste)

سفر به گالاتا و کاراکوی استانبول

سفر به گالاتا و کاراکوی استانبول

این رستوران در خیابان اصلی محله‌ی گالاتا که پر از انواع کافه‌ها و بوتیک‌های شیک و مدرن قرار دارد . این کافه رستوران در روز، ساده و غیر رسمی و در شب، بسیار جذاب و وسوسه‌انگیز به نظر می آید. خیلی کم پیش می آید که از کنار این رستوران رد شوید و وسوسه نشوید که در این رستوران غذایی بخورید. منوی شب این رستوران، بسیار مختصر و در عین حال جذاب و دلپذیر است که عمدتا شامل انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد به همراه خوراکی‌های مختصری می باشد. نوشیدنی‌های این رستوران، عمدتا به سبک نوشیدنی‌های ایرانی، نوشیدنی‌های سنتی ترکیه و منطقه‌ی خاور میانه سرو می‌شوند البته تغییراتی در این نوشیدنی‌ها داده شده است بدین منظور که تا حدودی سبک امروزی و مدرن نیز بخود گرفته باشد از جمله غذاهای خوشمزه ای که در منوی شب این رستوران قرار دارند ماهی دودی شده ، برنج کانادایی (wild rice) به همراه کشمش بی دانه و سبزی‌های معطر را می‌توان نام برد. منوی روز، غذاهای سبک‌تری را شامل می‌شود از جمله انواع سالاد و سبزیجات سالم و انواع بروسکتا (bruschetta) در منوی روز گنجانده شده‌اند. نسبت به اندازه‌ی پرس غذاها، قیمت‌ها کمی در این رستوران بالاست اما برخورد گرم و صمیمی کارکنان و محیط دنج و شیک این رستوران، بالا بودن قیمت را جبران می‌کند.

آدرس: استانبول، سردار اکرم جاددِسی

2- رستوران مدرن استانبول

سفر به گالاتا و کاراکوی استانبول

سفر به گالاتا و کاراکوی استانبول

هر چند که این رستوران در منظقه اعیان نشین شهر استانبول قرار گرفته است و قیمت غذا و خدمات در این رستوران بالاست اما منوی خاص و مبتکرانه‌ی آن به همراه چشم انداز بسیار زیبا و باشکوه سواحل این منطقه و دکوراسیون شیک و مدرن این رستوران باعث خواهد شد که حتما به این رستوران سری بزنید. حتی اگر چندان هم مجذوب موزه‌ی هنر استانبول نشده باشید، این رستوران نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. از سالن غذاخوری این رستوران، می‌توانید بندر زیبای کاراکوی را تماشا کنید البته سعی کنید زمانی را برای غذا خوردن انتخاب کنید که کشتی‌های کروز در بندرگاه نباشند تا اینکه بتوانید از چشم انداز زیبای این منطقه لذت ببرید. علاوه براین در محوطه‌ی آزاد و کنار ساحل، میز صندلی‌هایی چیده شده است که می‌توانید در فضای آزاد غذای خود را میل کنید. منوی این رستوران شامل انواع پاستا، سالاد و پیتزا می‌باشد.غذاهای مفصل‌تر شامل گوشت بره‌ی گریل شده همراه با اسفناج تفت داده شده، ماهی آزاد سرخ شده به همراه مارچوبه‌ی تازه می‌باشد. برای غذا خوردن در این رستوران، باید از قبل جا رزرو کنید.

آدرس: استانبول، آنترپو، لیمان ایشلتمه لری ساحاسی، مجلس مبعوثان جاددِسی

3- رستوران لوکانتا مایا استانبول

سفر به گالاتا و کاراکوی استانبول

سفر به گالاتا و کاراکوی استانبول

این رستوران در شهر استانبول بسیار محبوب و شناخته شده می باشد. سرآشپز رستوران، خانم دی دِم شنُل که در نیویورک آموزش آشپزی دیده است و یک روش آشپزی خاص را باب کرده است که nouvelle Turkish نامیده می‌شود. در این روش، مواد اولیه‌ی غذاها برحسب فصل و به طور ارگانیک تهیه می‌شوند. منوی این رستوران، روزانه تغییر می کند و شامل انواع پیش غذاهای لذیذ و خوش طعم مانند پیراشکی کدو با سس خیار (cucumber sauce) می‌باشد، سس خیار تقریبا شبیه ماست خیار تهیه می‌شود. از غذاهای اصلی منو، می‌توان ماهی کاراملی را نام برد که همراه با انواع نوشیدنی‌ها با مارک و اتیکت کشور ترکیه سرو می‌شوند. در این رستوران شیک و مدرن و در عین حال بسیار ساده، از میز و صندلی‌های چوبی با رنگ روشن و همچنین از رنگ‌های گرم برای نورپردازی داخل سالن استفاده شده است. این رستوران در یکی از خیابان‌های اصلی منطقه‌ی کاراکوی که بسیار سریع مرمت و نوسازی شده، قرارگرفته است.پیشنهاد میکنیم حتما یک سر به این رستوران بزنید

آدرس: استانبول، کمانکش جاددِسی، A35

 

کامپوزیت دندان | ایمپلنت |

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو