بیوگرافی محسن افشانی، سلطان حاشیه ایران! [+ کلیپ جدید]

بیوگرافی محسن افشانی، سلطان حاشیه ایران! [+ کلیپ جدید]


منبع: روزیاتو

158

1399/2/16

14:47


در حالی که برخی چهره های مشهور ایرانی تمام سعی خود را بر دوری از حاشیه دارند و حتی تمایلی به حضور در شبکه های اجتماعی ندارد، برخی دیگر هستند که مدام نام آن ها را به واسطه ی جنجال هایی که علی الخصوص در شبکه های اجتماعی به راه می اندازند می شنویم. یکی از پرحاشیه ترین این چهره ها به طور قطع محسن افشانی است، بازیگر و مجری ای که در سال های اخیر او را دیگر با ماجراهای عجیب و غریبش می شناسند نه فعالیت حرفه ای اش، تا جایی که لقب سلطان حاشیه ایران را به او داده اند.

بیوگرافی محسن افشانی

محسن افشانی متولد سال ۱۳۶۸ در روستای وانشان گلپایگان ِ استان اصفهان است.

افشانی فعالیت حرفه ای خود را با مجری گری در تلویزیون از سال ۱۳۸۶ شروع کرد. بازی در سریال ترانه مادری، محسن افشانی را در سال ۸۷ در حالی که تنها ۱۹ سال داشت به اوج شهرت رساند و با فیلم کیمیا و خاک بود که پای او در سال ۸۸ به سینمای ایران هم باز شد. این شهرت زمینه ساز فعالیت بیشتر افشانی در عرصه های مجری گری و بازیگری شد.

در سال ۸۷ اجرای برنامه ی ماه عسل که آن زمان ماه محبوب نام داشت را برعهده ی محسن افشانی گذاشتند. اختلاف احسان علیخانی با مسئولان وقت باعث جایگزینی او با افشانی شده بود. اما عدم توانایی افشانی در اجرا برای تهیه کننده ی برنامه و مدیران شبکه محرز شد و بعد از چند قسمت اجرای برنامه دوباره به علیخانی سپرده شد.

محسن افشانی فعالیت حرفه ای خود را با مجری گری در چند برنامه ی تلویزیونی و بازی در چندین سریال، تله فیلم و فیلم سینمایی دیگر ادامه داد و حتی تهیه کنندگی و کارگردانی را هم تجربه کرد.

اما در تمام این سال ها محسن افشانی تنها یک مجری و بازیگر معمولی بود تا آنکه راه حاشیه و جنجال را در پیش گرفت.

ابتدا بوسه ی بی مقدمه ی محسن افشانی بر صورت خواهرش در یک برنامه ی زنده ی تلویزیونی در سال ۹۵ او را نقل محافل کرد.

افشانی در مقطعی با انتشار عکس هایی دو نفره از تصمیم خود برای ازدواج با دختری خبر داده بود اما مدتی بعد در یک برنامه ی زنده ی تلویزیونی با گریه از عشق نافرجام خود و به هم خوردن نامزدی اش صحبت کرد. نامزد سابق افشانی هم با انتشار ویدئویی این مطلب را تأیید کرد. این اتفاق نام محسن افشانی را تا مدت ها بر سر زبان ها انداخته بود.

محسن افشانی که سابقه ی سفر به کربلا و شرکت در راهپیمایی اربعین را دارد، در روزهای ماه محرم سال ۹۶ سفری به دبی داشت که با حاشیه های زیادی همراه بود. یک بار فیلمی از او به همراه یک خواننده ی زن دیسکو در حال مستی منتشر شد و یک بار هم خود افشانی در استوری اینستاگرامش عکسی از یک دست لباس زیر زنانه منتشر کرد.

چند ماهی بیشتر از ماجرای گریه در برنامه ی زنده ی تلویزیونی نگذشته بود که محسن افشانی خبر ازدواج خود با دختری به نام سویل تیانی را اعلام کرد. افشانی درباره ی ازدواجش گفت: «به کسی که از ته دل می خواستمش رسیدم.»

ازدواج افشانی اما سرآغاز حاشیه های جدیدی بود. عکس ها و کلیپ های نامتعارفی که افشانی از خود و همسرش منتشر می کرد اغلب سوژه ی بحث و تمسخر کاربران شبکه های اجتماعی بود، مثل انتشار کلیپ عروسی خود و عکسی که او و همسرش را در یک استخر نشان می داد.

محسن افشانی و همسرش در سال ۹۷ در جریان بازی پرسپولیس و الجزیره به علت تلاش برای فریب مأموران با تغییر چهره ی همسرش برای ورود به استادیوم آزادی بازداشت شدند.

استخدام بادیگارد، تلاش برای جمع آوری پول برای کمک به یک دختر بیمار که به ابراز بی اطلاعی خانواده ی دختر از این موضوع انجامید، دعوای شدید با روح الله زم بر سر کلاهبردار خواندن افشانی در آمدنیوز، ادعای ساشا سبحانی مبنی بر اداره ی چند سایت شرط بندی توسط افشانی، انتشار کلیپ های تبلیغاتی عجیب و غریب در اینستاگرام و ویلچر سواری در بیمارستان، تنها گوشه ای از دیگر جنجال های هر روزه ی محسن افشانی بودند.

اما یکی از این حاشیه سازی ها بالاخره کار دست افشانی داد. در تابستان ۹۸ افشانی کلیپی در اینستاگرام خود منتشر کرد که برایش دردسرساز شد. در این کلیپ افشانی در حالی که به همراه همسرش مشغول لب زدن بر روی یک آهنگ در خودروی خود بود، اقدام به نمایش اسلحه و چاقو کرد. بلافاصله با دستور دادستانی و به جرم ترویج خشونت در جامعه افشانی بازداشت شد. محسن افشانی به یک سال حبس محکوم و راهی زندان شد.

افشانی بعد از تحمل ۶ ماه حبس با حکم دیوان عالی کشور موقتاً از زندان آزاد شد. از قرار معلوم افشانی دو پرونده در دادسرا دارد – یکی در دادسرای فرهنگ و رسانه و دیگری در دادسرای امنیت – و تا زمان رسیدگی مجدد به پرونده ی سابقش و صادر شدن رأی جدید، به او آزادی موقت اعطا شده.

افشانی که از سال ۹۵ دیگر فعالیت حرفه ای نداشته، به نظر می رسد به دلیل همین رفتارها جایگاهش را در جلوی دوربین از دست داده.

با وجود همه ی این مشکلات و حتی چشیدن طعم زندان اما از قرار معلوم افشانی هنوز دست از حاشیه سازی برنداشته و در جدیدترین کلیپی که در روزهای اخیر از خود به همراه سگش در حال رانندگی منتشر کرده بار دیگر نام خود را بر سر زبان ها انداخته. محسن افشانی در توضیح این ویدئو که در ادامه می توانید آن را تماشا کنید نوشته: «من سگم؛ مثل اخلاقم ولی وفادار و قدرشناس!»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو