چگونه بدون آرایش جذاب و زیبا باشیم؟ + ترفندها و نکات ساده و کاربردی

چگونه بدون آرایش جذاب و زیبا باشیم؟ + ترفندها و نکات ساده و کاربردی


منبع: زیبامون

265

1399/2/16

19:27


زیبایی و جذابیت یکی از مواردی هست که تمام افراد و به ویژه خانم ها خواستار آن هستند. آیا میدانید چگونه میتوان بدون آرایش هم زیبا و جذاب بود؟ ترفندهای کاربردی برای این منظور را در زیبامون بخوانید!

چگونه بدون آرایش جذاب و زیبا باشیم؟ + ترفندها و نکات ساده و کاربردی

زیبایی و جذابیت چهره این روزها از اهمیت خیلی زیادی برخوردار شده و بسیاری از افراد برای این که به این هدف دست پیدا کنند، به استفاده از انواع لوازم آرایش، عمل ها و جراحی های زیبایی و ... رو می آورند. اگر چه این محصولات و روش ها میتونن زیبایی و جذابیت خاص و متفاوتی رو برای چهره ایجاد کنند اما خوبه که بدونید هیچ چیزی نمی تونه جایگزین زیبایی طبیعی چهره باشه و چه خوبه که بر روی این موضوع تمرکز داشته باشید!

آرایش کردن یک هنر هست و استفاده از محصولات آرایشی در کنار زیبایی که برای چهره ایجاد میکنه میتونه بسیار سرگرم کننده و هیجان انگیز هم باشه اما گاهی اوقات هم ممکنه خسته کننده و وقت گیر بشه و نتونید اونطور که دوست دارید چهره خودتون رو آرایش کنید و اگر همیشه عادت دارید که چهره ای آرایش کرده داشته باشید، ممکنه در این مواقع با عدم اعتماد به نفس مواجه بشید و اینطور احساس کنید که بدون آرایش زیبا و جذاب نیستید!

پس بهتره در کنار تمام کارها و اقداماتی که برای افزایش زیبایی چهره خودتون انجام می دیدی، اقداماتی رو هم برای حفظ زیبایی طبیعی پوست و چهره هم انجام بدید تا بدون آرایش هم جذاب و زیبا باشید و این احساس همیشه همراه شما باشه! در واقع یک ظاهر طبیعی همیشه و در همه جا یکی از ویژگی های عالی و درجه یک محسوب میشه و بهتره که زیبایی طبیعی و اصالت چهره و پوستتون رو با روش های ساده و کاربردی ارتقا بدید و در همه جا و در هر زمانی به زیبایی بدرخشید!

ما در این بخش از زیبامون دات کام به تعدادی از عادت ها و نکات ساده و کاربردی که به شما کمک میکنه تا بدون آرایش هم زیبا و جذاب باشید اشاره  کرده ایم. با ما همراه باشید و این ترفندها رو یاد بگیرید!

 

برای خوابیدن از روبالشی ابریشمی استفاده کنید

 

روبالشی ابریشمی

 

شما می تونید حتی در زمان خواب هم به فکر افزایش زیبایی و جذابیت طبیعی خودتون باشید! تنها کاری باید انجام بدید این هست که یک رو بالشی ابریشمی برای خودتون تهیه کنید! با استفاده از این روبالشی ابریشمی، اصطکاک کمتری روی پوست صورت و موهای شما ایجاد میکنه و همین موضوع مانع از ایجاد آسیب و التهاب شده و همچنین کمک می کنه تا پوست و موهای شما تمیز بمونه و از خشک شدن بیش از حد پوست و مو هم جلوگیری خواهد کرد.

جالبه بدونید که پنبه موجود در بالش و روبالشی های پنبه ای، روغن های طبیعی پوست رو جذب میکنه و همین موضوع ممکن هست سلامت پوست و موهای شما رو از بین ببره. علاوه بر این استفاده از روبالشی ابریشمی یکی از ترفندهای عالی و کاربردی برای مقابله با ایجاد جوش و آکنه هم هست.

 

استفاده از سالسیلیک اسید (salicylic acid)

 

اسید سالسیلیک روی پوست

 

اسید سالسیلیک یکی از محلول ها یا داروهای مخصوص پوست هست که دارای خاصیت لایه برداری بوده و تاثیر خیلی خوبی در برطرف کردن و درمان جوش های سرسیاه و سرسفید روی پوست داره.

سلول های مرده روی پوست به سادگی میتونن باعث مسدود شدن منافذ پوستی بشن و زمینه مناسبی رو برای ایجاد جوش های سرسیاه، سر سفید، لکه های پوستی، قرمزی و التهاب فراهم کنند. سالسیلیک اسید با خاصیت لایه برداری خیلی خوبی که داره به راحتی به درون منافذ پوستی نفوذ می کنه و نه تنها باعث تمیز شدن منافذ پوست میشه بلکه تاثیر خیلی خوبی هم در افزایش گردش خون در پوست داشته و کمک میکنه تا پوستی شفاف، تمیز و درجه یک داشته باشید.

شاید تصور استفاده از اسید بر روی پوست کمی ترسناک به نظر برسه اما باید بدونید که محصولات حاوی اسید سالسیلیک مخصوص پوست طراحی و تولید شده اند که اگر به شکل صحیح و مقدار متوسط مورد استفاده قرار بگیره، هیچ گونه آسیب و ضرری برای پوست نخواهد داشت. البته در این موارد توصیه میشه به سراغ محصولاتی برید که حاوی غلظت کمی از اسید سالسیلیک ( 0.5 تا 2 درصد) هستند. این مقدار از سالسیلیک اسید رو میتونید در انواع تونرها، سرم ها و ماسک های صورت پیدا کرده و مورد استفاده قرار بدید و از تاثیرات و فوایدی که برای پوست دارند، بهره مند بشید.

 

پوست صورت را ماساژ دهید

 

ماساژ صورت

 

یک ماساژ درست و اصولی برای پوست صورت میتونه تاثیر خیلی زیادی بر روی بهبود ظاهر پوست داشته باشه. ماساژ پوست صورت میتونه هم از حرکات آرام و سبک باشه و هم حرکات عمیق و تحریک کننده برای پوست رو شامل بشه. در هر صورت، یک ماساژ مناسب و اصولی تاثیر خیلی خوبی در دفع سموم اضافی از پوست خواهد داشت و همین موضوع باعث میشه تا پوستتون به تدریج شفاف تر و زیباتر بشه و کمک میکنه تا بدون آرایش هم زیبا باشید!

البته باید دقت داشته باشید که پوست اطراف چشم رو ماساژ ندید زیرا پوست این قسمت از صورت بسیار نازک و ظریف بوده و نسبت به آرام ترین و سبک ترین ماساژ ها هم حساس هست.

 

حتما بخوانید : ماساژ صورت، فواید و آموزش کامل برای جوانسازی و زیبایی صورت

 

شکل و ظاهر مناسبی برای ابروهای خود ایجاد کنید

 

مرتب کردن ابروها

 

روش های بسیار متنوع و زیادی برای شکل دادن به ابروها وجود داره و تا زمانی که مدل های مختلف و متفاوت ابرو رو آزمایش نکنید، نمی تونید بهترین و مناسب ترین مدل و شکل ابرو که با ظاهر و چهره شما تناسب داشته باشه رو پیدا کنید. البته لازمه این نکته رو هم بدونید که نباید بیش از حد از موچین استفاده کنید زیرا ممکنه در اثر حساسیت بیش از حد، مقدار خیلی زیادی از ابروهای خودتون رو بردارید و در نهایت به ابروهایی نازک و یا نامتقارن رو به رو بشید.

بهترین کار این هست که برای اصلاح و شکل دادن به ابروها به متخصص این کار مراجعه کنید و فقط شکل و ظاهر مرتبی رو برای ابروهاتون ایجاد کنید و به هیچ عنوان تغییرات خیلی زیادی رو در بلندی ابرو، شکل ابرو، ضخامت ابرو و ... ایجاد نکنید. هرچه شکل و اندازه ابروها طبیعی تر باشه، زیبایی و جذابیت شما هم بیشتر خواهد بود. 

علاوه بر این شما میتونید با استفاده از مداد یا سایه ابرو، شکل ابروهاتون رو بهتر و کامل تر کنید. البته بهتره در این کار هم زیاده روی نکنید تا رنگ و مدل ابروهاتون همیشه طبیعی و زیبا دیده بشه. 

 

حتما بخوانید: آرایش ابرو با آموزش مرحله به مرحله

 

با روغن کرچک، مژه های خود را تقویت کنید

 

روغن کرچک برای مژه

 

مژه ها تاثیر خیلی زیادی در افزایش زیبایی چشم ها دارند و اگر قصد دارید که بدون آرایش هم جذاب و زیبا باشید، لازمه اقداماتی رو برای تقویت و پرپشت شدن مژه های خود انجام بدید. روغن کرچک (castor oil) یکی از روغن های طبیعی و فوق العاده ای هست که تاثیر خیلی زیادی در تقویت و پرپشت کردن مژه ها داره و اگر به طور مداوم از این روغن استفاده کنید، ظاهر طبیعی مژه ها فوق العاده خواهند شد.

برای این منظور بهتره هر شب قبل از خواب، چند قطره از روغن کرچک رو با استفاده از یک اسپولی (براش ریمل تمیز) روی مژه ها بمالید و چندین بار مژه ها رو با اسپولی شانه کنید. البته لازمه بدونید این روغن فقط باعث میشه تا مژه ها پرپشت تر و ضخیم تر دیده بشه و تاثیر خیلی زیادی در افزایش رشد مژه ها نداره.

 

استفاده از سرم پوست را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید

 

سرم پوست

 

برای حفظ سلامتی و زیبایی پوست بهتره که استفاده از سرم های پوستی رو به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید. این سرم های پوستی تاثیر خیلی خوبی در از بین بردن چین و چروک، لکه های تیره، افتادگی پوست و ... دارند و در اثر استفاده مداوم، پوستی کاملا شفاف، روشن و زیبا رو برای شما ایجاد خواهند کرد. معمولا استفاده از چند قطره از سرم پوست در هر بار استفاده تمام مواد مغذی و تقویتی رو برای پوست فراهم میکنه و نیازی به استفاده بیش از این مقدار نخواهید داشت.

البته لازمه بدونید که سرم های پوستی هم دارای انواع مختلفی بوده و ترکیبات متنوع و زیادی دارند. بنابراین بهتره قبل از خرید سرم پوست، با یک پزشک متخصص مشورت کنید و بر اساس نوع پوست و نیاز پوست خود، بهترین و مناسب ترین سرم رو تهیه کرده و مورد استفاده قرار بدید.

 

در طول روز ترکیبی از آب و لیمو بنوشید

 

نوشیدن آب و لیمو

 

راه های بسیار زیادی برای حفظ زیبایی و سلامتی پوست وجود داره اما نوشیدن آب کافی در طول روز رو میتونیم به عنوان یکی از ساده ترین و موثرترین روش ها معرفی کنیم. اگر در طول روز ترکیبی از آب و لیمو بنوشید نه تنها آب مورد نیاز پوست و بدن رو به بهترین شکل ممکن تامین کرده اید بلکه به دلیل استفاده منظم از ویتامین c، بسیاری از لکه ها، قرمزی، چین و چروک و ... پوست رو هم به طور طبیعی درمان می کنید و پوستی شفاف و روشن تر خواهید داشت. بهترین کار این هست که روز خودتون رو با نوشیدن یک لیوان آب گرم به همراه لیمو آغاز کنید و در طول روز هم نوشیدن آب رو فراموش نکنید.

 

استفاده از ضد آفتاب حتی در روزهای سرد و ابری

 

کرم ضدآفتاب

 

احتمالا تا حالا توصیه ها و مقاله های خیلی زیادی رو در رابطه با ضرورت استفاده از کرم های ضد آفتاب خوندید و می دونید که کرم های ضد آفتاب نه تنها از ایجاد آفتاب سوختگی، قرمزی و التهاب پوست ناشی از تابش نور خورشید جلوگیری می کنند بلکه تاثیر خیلی خوبی هم در جلوگیری از پیری زودرس پوست خواهند داشت و کمک می کنند تا چهره و پوستی یکنواخت داشته باشید. علاوه بر این میتونن خطر ابتلا به سرطان پوست رو هم تا حد زیادی کاهش دهند.

بنابراین کرم ضد آفتاب رو در تمام روزهای سال، چه روزهای گرم و آفتابی و چه روزهای سرد و ابری مورد استفاده قرار بدید؛ زیرا اشعه ماورابنفش و مضر نور خورشید در طول روز وجود داره و باعث ایجاد آسیب روی پوست میشه. 

 

حتما بخوانید : چرا باید همیشه ضد آفتاب بزنیم؟

 

گردش خون بدن را افزایش دهید

 

ورزش کردن

 

گردش خون مناسب در بدن تاثیر خیلی زیادی در حفظ جوانی و سلامتی پوست داره و شما میتونید با انجام تمرینات ورزشی ساده و آسان، این جریان یا گردش خون در بدن رو در یک سطح عالی و مناسب نگه دارید و از این طریق، زیبایی و جذابیت خودتون رو افزایش بدید و نیازی به آرایش کردن نداشته باشید.

 

سخن آخر

همه افراد به نوبه خود زیبا هستند و این نوع نگرش و اعتماد به نفس شماست که کمک میکنه تا همیشه و در هر موقعیتی زیبا و جذاب به نظر برسید. بهترین کار این هست که در کنار تمام هزینه هایی که برای محصولات آرایشی در نظر می گیرید، هزینه ای رو هم برای محصولات مراقبت از پوست در نظر بگیرید و همیشه از زیبایی و سلامت پوست خود به بهترین شکل ممکن مراقبت کنید. سالم بودن پوست تاثیر خیلی زیادی در افزایش زیبایی شما خواهد داشت و مطمئنا باعث میشه تا احساس خیلی بهتری هم نسبت به خودتون داشته باشید!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو