حکم شرعی فروش موی سر چیست؟

حکم شرعی فروش موی سر چیست؟


منبع: آرگا

322

1399/2/17

02:40


امروزه خرید و فروش مو به یکی از بازارهای پر رونق تبدیل شده است و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است که برخی از افراد از احکام شرعی آن اطلاعی ندارند، به همین خاطر در این مقاله به حکم شرعی فروش موی سر می پردازیم.

این روز ها همه ما آگهی مربوط به خرید و فروش مو را دیده ایم به گونه ای که پای خرید و فروش مو در دنیای مجازی نیز کشیده شده است که به عنوان یکی از بازار های پر طرفدار شناخته شده است و با یک جست و جو در اینترنت می توان به افرادی که مو می فروشند و یا مو می خرند رسید که بهتر است نظر مراجع تقلید را در این رابطه جویا شوید.

احکام شرعی خرید و فروش موی سر

برخی از افراد سرعت رشد موهایشان بسیار کم است در صورتی که تمایل دارند ظاهرشان را هر از گاهی عوض کنند و یا برخی از خانم ها دوست دارند موهای رنگ شده و زیبایی داشته باشند اما موهایشان به اندازه دلخواهشان نیست و حتی بازیگری که باید نقش شخصیتی با موهای بلند را ایفا کند اما به دلیل اینکه به اندازه کافی موهایش بلند نمی باشد به سراغ خرید مو می رود، همانطور که می دانید چندین سال زمان می برد تا یک مو به اندازه کافی بلند شود و طبیعی است که کسی که تمایل دارد در ظاهرش تغییراتی ایجاد کند و موهایش را کوتاه کند تصمیم به فروش موهای خود بگیرد.

احکام شرعی خرید و فروش موی سر

آشنایی با حکم شرعی فروش موی سر

نگهداری از موی طبیعی این روزها کار دشواری است و حتی با کمک شوینده ها نیز نمی توان به خوبی از مو مراقبت کرد که برخی از افراد ترجیح می دهند که موی خود را بفروشند، سوالاتی زیادی در رابطه با حکم شرعی فروش مو پرسیده می شود، در ادامه دیدگاه تنی از مراجع عالی قدر را در مورد حکم شرعی خرید و فروش موی سر ارائه داده ایم تا پاسخ سوالات خود را در این زمینه مشاهده نمایید.

آیت الله مکارم:

خرید و فروش مو اشکالی ندارد.

آیت الله سیستانی:

خرید و فروش به خودی خود اشکال ندارد.

آیت الله شبیری زنجانی:

اشکالی ندارد

نظر مراجع تقلید در رابطه با فروش موی سر

آیت الله وحید:

خیر، اشکال ندارد.

آیت الله فاضل:

اگر موی سر منفعت حلال و عقلائی داشته باشد، خرید و فروش موی زنانه به قصد استفاده مشروع و حلال در صورتی که ایجاد مفسده نکند، اشکال ندارد.

آشنایی با حکم شرعی فروش موی سر

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان امیدواریم مطالعه مطلب گفته شده برای شما دوستان مفید واقع شده باشد و در صورتی که تصمیم به خرید و فروش مو دارید بهتر است نظر مراجع تقلید را در این رابطه جویا شوید در پایان پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دانستنی های مذهبی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو