تفاوت هایلایت و لولایت مو چیست؟ و هر کدام چه ویژگی هایی دارند؟

تفاوت هایلایت و لولایت مو چیست؟ و هر کدام چه ویژگی هایی دارند؟


منبع: آرگا

697

1399/2/17

10:40


در این مطلب تفاوت هایلایت و لولایت مو را مطالعه خواهید کرد که امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید اطلاعات لازم را در زمینه این روش ها برای رنگ کردن موها بدست آورید.

در دنیای رنگ مو هر روز سبکی جدید برای رنگ کردن موها مد می شود از این رو اغلب خانم ها در هنگام انتخاب روشی مناسب برای رنگ کردن موهای خود دچار سردرگمی می شوند. هایلایت و لولایت از انواع روش ها برای رنگ کردن موها به شمار می روند و این روش ها با یکدیگر دارای تفاوت هایی می باشند و بهتر است شما قبل از رنگ کردن موهای خود به کمک هر یک از آن ها ابتدا اطلاعات لازم را در مورد هایلایت و لولایت مو بدست آورید.

بررسی تفاوت هایلایت و لولایت مو

با بالا رفتن سن اغلب خانم ها تمایل پیدا می کنند برای پوشاندن سفیدی موهایشان از رنگ موهای شیمیایی یا گیاهی استفاده نمایند همچنین اغلب خانم ها و دختران جوان امروزه برای ایجاد تغییرات مثبت در موهای خود از رنگ موهای تیره یا روشن استفاده می کنند. بالیاژ و آمبره و سامبره و هایلایت و لولایت و مش و … از انواع روش ها برای ایجاد تغییرات مثبت در رنگ موها می باشند و اگر شما تمایل دارید رنگ مویی به روز و زیبا داشته باشید بهتر است به کمک یکی از این روش ها در رنگ موهای خود تنوع ایجاد کنید. در ادامه به بررسی تفاوت های بین هایلایت و لولایت مو خواهیم پرداخت که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

تفاوت بین هایلایت و لولایت مو

هایلایت مو چیست ؟

به بخش ها یا قسمت هایی از مو که چند درجه روشن تر از رنگ پایه موها می باشند هایلایت گفته می شود. هدف اصلی از هایلایت کردن موها این است که رنگ کلی موها روشن تر شود همچنین بهتر است شما رنگ هایلایت مو را بر مبنای رنگ اصلی و طبیعی موها انتخاب نمایید.

توجه داشته باشید که رنگ هایلایت موها نباید بیش از سه درجه روشن تر از رنگ طبیعی و پایه موها باشد و اگر رنگ موهای شما مشکی پر کلاغی می باشد توجه داشته باشید که رنگ هایلایت روی موی مشکی را باید سایه ای از رنگ قهوه ای تیره انتخاب نمایید.

اگر شما دارای رنگ پوست سبزه و معمولی هستید بهتر است از رنگ هایلایت مسی یا کاراملی استفاده نمایید و افراد با رنگ پوست روشن و سفید باید رنگ هایلایت موهای خود را روشن تر از رنگ بلوند انتخاب نمایند.

فرق بین هایلایت و لولایت مو

برای هایلایت کردن موها دو روش وجود دارد که عبارتند از :

۱. روش دستی

روش دستی که به آن بالیاژ نیز گفته می شود همان روش استفاده از فویل می باشد که در این شیوه قطعاتی از فویل آلومینیومی برای جداسازی قسمت هایی از مو مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از فویل در این روش باعث می شود تا رنگ مو به موهای اطراف نشت نکند و علاوه بر این به کمک این روش ظاهری خاص و زیبا به موهای کوتاه و بلند داده می شود که اغلب خانم ها به دنبال آن می باشند.

 

هایلایت مو

۲. هایلایت مو به کمک کلاه

در این روش برای هایلایت کردن موها رشته های نازکی از مو از روزنه کلاه مخصوص هایلات بیرون آورده می شوند سپس رشته های مو توسط رنگ موی مورد نظر رنگ می گردند و بعد از اینکه مو رنگ را به خودش گرفت موها شسته می شوند سپس کلاه از روی موها برداشته می شود و به این ترتیب موهای هایلایت شده به صورت نامنظم و در عین حال زیبا در لا به لای موها با رنگ تیره خودنمایی می کنند.

هایلایت با کلاه

لولایت مو چیست ؟

لولایت بر خلاف هایلایت در لا به لای مو رگه هایی با رنگ چند درجه تیره تر نسبت به رنگ پایه اصلی مو ایجاد می کند و هدف از انجام لولایت عمق دادن به موها می باشد. لولایت موها را تیره می کند از این رو موها ضخیم و پر حجم تر به نظر می رسند. برای انجام لولایت روی موها از دو روش لولایت با فویل و لولایت با کلاه استفاده می شود.

لولایت و هایلات در انواع رنگ های مختلف موجود می باشند و شما می توانید با توجه به رنگ پوست و رنگ طبیعی موها و … از بین آن ها رنگی مناسب را انتخاب نمایید.

لولایت مو

فرق بین هایلایت مو با لولایت مو در چیست ؟

اغلب افراد تصور می کنند لولایت و هایلایت با یکدیگر فرق زیادی ندارند در صورتی که این دو روش از جهت های گوناگون عکس یکدیگر می باشند در ادامه به تفاوت اصلی بین هایلایت و لولایت مو می پردازیم.

لولایت مو

۱. هایلایت روی موها با رنگ تیره نظیر رنگ موی قهوه ای و رنگ موی مشکی و … ظاهری بهتری دارد.

۲. لولایت بر خلاف هایلایت روی رنگ موی روشن نظیر رنگ موی بلوند و رنگ موی قهوه ای روشن و … ظاهر بهتری دارد.

۳. برای انجام هایلایت باید موها دکلره شود که در این صورت آسیب های زیادی به مو وارد می شود زیرا عوارض دکلره کردن مو ها بسیار زیاد است.

۴. برای انجام لولایت نیازی به دکلره کردن موها نمی باشد و در این روش فقط موها رنگ می شوند از این رو آسیب زیادی به موها وارد نمی شود.

۵. هایلایت و لولایت به موهای کوتاه و بلند عمق می بخشند ولی هایلایت درخشش مو را افزایش می دهد و لولایت باعث می شود تا موها ضخیم و حجم آن ها بیشتر به نظر برسد.

تفاوت هایلایت و لولایت مو چیست ؟

۶. هایلایت مو برای فصل بهار و تابستان انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می رود زیرا موها را درخشان تر می کند ولی لولایت مو برای فصل پاییز و زمستان مناسب و جذاب تر می باشد.

۷. اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که به موهای رنگ روشن علاقه زیادی دارید بهتر است از هایلایت مو استفاده نمایید همچنین لولایت مو برای خانم هایی که تمایل دارند رنگ مویی تیره داشته باشند انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می رود.

۸. هایلایت مو با توجه به اینکه روشن است برای خانم ها مناسب تر می باشد ولی دختران جوان می توانند برای داشتن ظاهری طبیعی و دخترانه از لولایت مو استفاده نمایند و علاوه بر این به کمک لولایت تغییرات مثبتی را در ظاهر خود ایجاد نمایند.

هایلایت و لولایت مو

در این مطلب تفاوت های بین هایلایت و لولایت مو ها را ذکر کردیم که امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید اطلاعات لازم را در مورد هر یک از این روش های رنگ مو بدست آورید و بتوانید با توجه به اطلاعات خود روشی مناسب را برای رنگ کردن موهایتان انتخاب نمایید و جذاب تر از همیشه به نظر برسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو