فروشگاه برادران حسینی امکان خرید آنلاین شکلات تلخ را برای شما فراهم کرده است. بنابراین با مراجعه به فروشگاه می توانید به راحتی اقدام به خرید آن کنید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا در مورد شکلات تلخ بیشتر بدانید.

شکلات تلخ چیست؟

به طور کلی شکلات از کاکائو به دست می آید. اما شکلات تلخ نسبت به سایر شکلات ها دارای مقادیر بیشتری کاکائو می باشد. شکلات تلخ به طور تقریبی حاوی ۵۰ تا ۹۰ درصد ماده کاکائو می باشد که در سایر شکلات ها به زیر ۵۰ درصد می سد. شکلات تلخ حاوی مواد معدنی چون روی، منیزیم و آهن می باشد. خود کاکائو نیز دارای مقادیر زیادی ترکیبات آنتی اکسیدانی بوده که می تواند از بدن ما در مقابل رادیکال های آزاد محافظت کرده و انسان را از ابتلا به بیماری های فراوانی همچون سرطان مصون نگاه دارد.

در ادامه به خواص شکلات تلخ خواهیم پرداخت. این خواص توسط تحقیقات علمی به اثبات رسیده است و شما با خیال راحت می توانید به این خواص اطمینان کنید.

شکلات حسینی

خواص شکلات تلخ چیست؟

1. سرشار از مواد مغذی

اگر شما یک شکلات تلخ با کیفیت همراه با مقادیر زیاد کاکائو خریداری کرده باشید می توانید انتظار دریافت مواد مغذی مناسبی داشته باشید.

در هر 100 گرم شکلات تلخ 70 تا 85 درصد، مواد مغذی زیر وجود دارد:

  • 11 گرم فیبر

  • 67 درصد از نیاز روزانه بدن به آهن

  • 58 درصد از نیاز روزانه بدن به منیزیم

  • 89 درصد از نیاز روزانه به مس

  • 98 درصد از نیاز روزانه به منگنز

همچنین دارای مقادیر زیادی پتاسیم، فسفر، روی و سلنیوم می باشد.

البته لازم به ذکر است که مصرف ۱۰۰ گرم شکلات برای یک روز مقدار بالایی است و باید در مقادیر کمتر مصرف شود.

2. منبع قدرتمندی از آنتی اکسیدان

شکلات تلخ حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی نظیر پلی فنول ها، فلاوانول ها و... می باشد. این ترکیبات، بدن را از اثرات مخرب استرس اکسیداتیو رادیکال های آزاد حفظ می کند. استرس اکسیداتیو روند پیری را سرعت می بخشد و همچنین باعث ایجاد انواع بیماری می شود. یک مطالعه تحقیقاتی نشان داده است که کاکائو و شکلات تلخ نسبت به برخی از میوه ها چون زغال اخته دارای فعالیت های آنتی اکسیدانی بیشتری است.

3. کمک به بیماری های قلبی

خوردن شکلات تلخ به طور منظم می تواند از دو جهت به بیماران قلبی کمک کند. فشاخون بالا و کلسترول خون بالا. فلاوانول های موجود در شکلات تلخ باعث تولید اکسید نیتریک در بدن می شود. نتیجه تولید این ماده در بدن گشاد شدن عروق خونی می باشد که به بهبود جریان خون و کاهش فشارخون در بدن کمک می کند.

همچنین شکلات تلخ به دلیل داشتن ترکیباتی به نام پلی فنول ها و تئوبرومین سطح کلسترول بد خون را کاهش داده و سطح کلسترول خوب خون را افزایش می دهد. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که خوردن شکلات تلخ به مدت 15 روز، سطح کلسترول خوب خون را در بیماران مبتلا به HIV افزایش داده است.

4. دارای خواص ضد التهابی

التهاب بخشی از پاسخ ایمنی طبیعی بدن به میکروب ها و سایر مواد مضر است. با این وجود، التهاب مزمن می تواند به سلول ها و بافت های بدن آسیب برساند و ممکن است خطر برخی از بیماری ها نظیر دیابت نوع 2، آرتریت و برخی از انواع سرطان ها را افزایش دهد.

شکلات تلخ حاوی ترکیباتی است که دارای خواص ضد التهابی مناسبی بوده و به کاهش التهابات بدن کمک می کند.

در یک مطالعه در سال 2018 ، محققان دریافتند که خوردن 30 گرم شکلات تیره 84 درصد در روز به مدت 8 هفته به طور قابل توجهی نشانگرهای التهابی را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد. نویسندگان این تحقیق نتیجه گرفتند که برای ارزیابی مقادیر بهینه شکلات تیره برای درمان افراد مبتلا به دیابت ، نیاز به مطالعات اضافی وجود دارد.

5. بهبود عملکردهای مغزی

از خواص شکلات تلخ می توان به بهبود مسائل مغزی و کمک به شرایط عصبی بیماران مبتلا به آلزایمر و پارکینسون اشاره کرد. در یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که فلاوانول های موجود در شکلات تلخ باعث بهبود عملکرد مغز از جهت سازماندهی مجدد خود شده است.

شکلات برادران حسینی

احتیاط ها در مصرف شکلات تلخ

همان طور که بیان شد بیشترین خواص شکلات به دلیل وجود ماده ای به نام فلاوانول ها است. اما از آن جایی که میزان این ماده در شکلات های مختلف متفاوت بوده و همچنین هیچ الزام قانونی در مورد بیان میزان فلاوانول موجود در شکلات وجود ندارد، باید در مصرف شکلات اعتدال را رعایت کرد.

هر چند فلاوانول ها و پلی فنول ها ترکیبات آنتی اکسیدانی بسیار قوی و مفیدی هستند، اما انواع شکلات، دارای مقادیر زیادی قند و چربی بوده که شکلات را به یک خوراکی پر کالری تبدیل می کند.

به طور کلی شکلات های تلخ دارای میزان کمتری قند و چربی نسبت به شکلات های شیری و روشن بوده که مصرف آن ها برای مردم سلامتی بیشتری را به ارمغان خواهد آورد. پیشنهاد ما به شما خرید شکلات برادران حسینی است که ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین شکلات های تلخ و انواع شکلات هسنند.