رویترز گزارش داد، در حالی که کاهش تدریجی محدودیت های اجتماعی در برخی کشورها چشم انداز ترمیم فعالیت های اقتصادی را تقویت کرده و موجب کاهش تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد روز چهارشنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۷۰۰ دلار و ۶۶ سنت رسید. قیمت طلا برای تحویل در ماه ژوئن در بازار آمریکا نیز امروز به رقم ۱۷۱۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

مایکل مک کارتی تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «خوش بینی هایی در مورد چشم انداز فعالیت های اقتصادی ایجاد شده زیرا ما در حال فاصله گرفتن از محدودیت های اجتماعی هستیم.»

وی افزود: «از سوی دیگر ما شاهد تقویت ارزش ین ژاپن به عنوان یک بازار امن سرمایه گذاری هستیم و ارزش دلار نیز همچنان بالاست. بنابراین نظرات کاملا متفاوتی در مورد چشم انداز اقتصاد جهانی وجود دارد.»

ارزش دلار امروز برای چهارمین جلسه متوالی افزایش داشت و موجب گرانتر شدن طلا برای سرمایه گذارانی شد که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته گفت کارگروه مبارزه با کرونای کاخ سفید منحل خواهد شد، زیرا این کشور در حال ورود به مرحله دوم مقابله با ویروس یعنی تمرکز بر تبعات شیوع بیماری است. اما وی در عین حال اذعان کرد که همزمان با کاهش محدودیت های اجتماعی در برخی ایالت ها، آمریکا ممکن است شاهد بازگشت مجدد ویروس باشد.

ابهام در مورد وضعیت روابط آمریکا و چین نیز موضوع دیگری است که بر بازارها سایه افکنده است. ترامپ از چین خواسته تا در مورد منشا ویروس شفاف سخن بگوید. دولت وی در حال بررسی وضع تعرفه های جدید علیه کالاهای چینی است.