این برنامه جالب از سوژه ها عکس می گیرد و تصویر را در فتوشاپ می چسباند + ویدیو

منبع: روزیاتو

52

1399/2/17

14:21


برنامه AR Cut & Paste

تصور کنید تکنولوژی به قدری پیشرفت کند که بتوانید با گوشی موبایل خود عکسی از اجسام اطراف بگیرید و بعد با گرفتن دوربین موبایل به سمت مانیتور کامپیوتر خانگی خود آن عکس را در برنامه های ویرایش عکس نظیر فتوشاپ بچسبانید و تغییرات دلخواه را روی آن بدهید.

این دقیقا کاری است که یک برنامه موبایلی مبتنی بر واقعیت افزوده انجام می دهد. این اپلیکیشن که AR Cut & Paste نام دارد توسط یک هنرمند  برنامه نویس ۳۴ ساله به نام سیریل دیان ساخته شده است. او که هم اکنون در آزمایشگاه هنر و فرهنگ گوگل در پاریس کار می کند روز گذشته پیش نمایشی از برنامه جالب خود را منتشر کرد که در سراسر دنیا خبرساز شد. در این ویدیو سیریل با موبایل خود عکسی از اشیاء پیرامونش می گیرد و سپس آن را به داخل برنامه فتوشاپ در کامپیوتر مک می اندازد.

این مهندس و هنرمند برای ساخت برنامه خود از برخی ترفندهای یادگیری ماشینی استفاده کرده است. او در توییتر خود «سس سحرآمیر» برنامه AR Cut & Paste را ابزاری به نام BASNet معرفی کرده که کارش شناسایی اشیاء فیزیکی در محیط و سپس جدا کردن بخش های پیرامونی از آن است.

در ادامه توضیحات سیریل اینطور آمده است:

این برنامه در واقع یک نمونه نمایشی است که با استفاده از دوربین موبایل از سوژه ها عکس می گیرد و سپس تصویر سوژه مورد نظر شما را از محیط پیرامونی اش جدا کرده و آن را مستقیما در برنامه فتوشاپ قرار می دهد. به لطف استفاده از یک تکنولوژی تشخیص تصویر هم برنامه میتواند تشخیص دهد دوربین قصد عکاسی از کدام سوژه در کادر را دارد. این برنامه بخشی از تجربیات هفتگی من برای درک و استفاده هرچه بهتر از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی است.

آیا به این زودی ها میتوانم از این برنامه روی موبایل استفاده کنم؟

در دموی منتشر شده که روز یکشنبه این هفته منتشر شد دیان فرایند کپی و چسباندن تصویر را با استفاده از یک گوشی اندرویدی و مک بوک پرو انجام داد.  او ادامه داد که در ابتدا به انتشار عمومی این برنامه فکر نمی کرده اما بازخورد خوبی که از آن دریافت کرده او را وادار نمود تا در این باره بازنگری کند. البته به لحاظ تکنیکی بهبودهایی باید در این برنامه داده شود اما هیچ چیز غیرممکن نیست و طبق وعده دیان به زودی نسخه موبایلی از این اپلیکیشن در اختیار عموم قرار می گیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو