افزایش ماندگاری فر موها با تکنیک های عالی و کاربردی

افزایش ماندگاری فر موها با تکنیک های عالی و کاربردی


منبع: زیبامون

238

1399/2/17

18:42


اگه به دنبال راه و روش های کاربردی برای افزایش ماندگاری فر مو یا کرلی موها هستید، بهتون پیشنهاد میکنیم حتما این بخش از زیبامون رو مطالعه کنید و با تکنیک های عالی در این زمینه آشنا بشید!

افزایش ماندگاری فر موها با تکنیک های عالی و کاربردی

حالت دادن به موها یکی از کارهای سرگرم کننده و جذابی هست که تقریبا تمام خانم ها اون رو دوست دارند و تمایل دارند که هر از چند گاهی یه تغییر اساسی برای مدل موهاشون ایجاد کنند و از این طریق زیبایی و حس بهتری نسبت به خودشون داشته باشند.

فر کردن مو یا کرلی کردن موها یکی از مدل هایی هست که طرفداران خیلی زیادی داره و میشه با استفاده از روش های مختلف، این کار رو بر روی موها انجام داد و زیبایی منحصر به فرد و جذابی رو برای موها به وجود آورد. در واقع میشه گفت تمام خانم ها عاشق موهای فر خورده و بی عیب و نقص هستند؛ اما آیا می دونید چه چیزی باعث میشه احساس خیلی بهتری نسبت به موهای کرلی یا فر خورده پیدا کنند؟ اینکه موهای مجعد، فر خورده و کرلی شما در تمام طول روز زیبایی خودشون رو حفظ کنند و با گذشت زمان تغییری در حالت موها ایجاد نشه! (ویدیو فر کردن شگفت انگیز با اتوی مو)

مساله ای که در این رابطه وجود داره این هست که چه جوری میشه ماندگاری فر مو یا کرلی موها رو افزایش داد و برای مدت طولانی تری از زیبایی این مدل مو لذت برد؟

با ما در این بخش از زیبامون دات کام همراه باشید و با تمام نکات و تکنیک هایی که برای افزایش ماندگاری کرلی موها وجود داره بیشتر آشنا بشید و این مقاله رو برای افرادی که عاشق موهای فر خورده و کِرلی هستند بفرستید.

 

بهتره موها رو قبل از فر کردن نشویید

اگرچه همه خانم ها دوست دارند موهایی تر و تمیز و درخشان داشته باشند اما اگر قصد دارید موهاتون رو فر کنید و حالت کرلی روی موها ایجاد کنید، نیازی نیست که حتما قبل از این کار موها رو شست و شو بدید. در واقع، بهترین و مناسب ترین مو برای حالت گرفتن موهایی هستند که دو یا سه روز قبل شسته و تمیز شده اند. در این حالت، موها بهتر فر می شوند و ماندگاری فر موها هم بیشتر خواهد بود.

دلیل این موضوع این هست که روغن های طبیعی پوست سر، بافت لطیف تر و طبیعی تری بر روی موها به وجود میارند و بنابراین در این حالت ماندگاری فر موها بیشتر خواهد بود. اگر احساس می کنید موهاتون خیلی چرب شده میتونید به جای شستن موها از مقداری شامپو خشک بر روی ریشه مو استفاده کنید تا چربی اضافی موها رو جذب کنه.

 

شست و شوی موها و عدم استفاده از نرم کننده مو

اگرچه گفته میشه روز دوم یا سوم بعد از حمام کردن و شستن موها بهترین و مناسب ترین زمان برای ایجاد کرلی یا حالت فر روی موها هست اما شما میتونید این کار رو بعد از شستن مو و دوش گرفتن هم انجام بدید اما لازمه که به چند تا نکته مهم و ضروری در این زمینه توجه داشته باشید.

اگر قصد دارید موهاتون رو کرلی یا فر کنید، توصیه میشه که از نرم کننده مو استفاده نکنید! زیرا نرم کننده باعث میشه تا تارهای مو فوق العاده نرم و لغزنده شده و حالت فر مو رو به خوبی حفظ نخواهند کرد. نکته ی مهمی که در رابطه با فر کردن موها وجود داره این هست که موها باید به اندازه کافی ضخیم و خشک باشن تا بتونن حالت فر رو به خوبی نگه دارند. در این صورت حالت فر موها ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

 

شستن مو

 

حتما بخوانید: مدل و ترند های موی جدید برای سال 2020 + عکس

 

آماده کردن موها

همونطور که قبلا اشاره شد برای فر کردن موها لازمه که موهاتون بافت مناسبی داشته باشه تا حالت کرلی یا فر مو در تمام طول روز باقی بمونه. برای این منظور لازمه که حتما موها رو به بهترین شکل ممکن آماده کنید.

قبل از شروع به فر کردن موها لازمه که یک موس مو غلیظ و ضخیم رو بر روی موها بمالید. از انجایی که موس مو حاوی الکل هست، مقداری از رطوبت موها رو جذب میکنه و نرمی و لطافت مو رو از بین میبره و همین موضوع کمک میکنه تا فر موها ماندگاری بیشتری پیدا کنه.

اگرچه معمولا توصیه میشه از محصولات حاوی الکل یا سولفات روی موها استفاده نشه اما این بار جز معدود مواردی هست که استفاده از یک محصول مبتنی بر الکل توصیه میشه!

بنابراین مقدار خیلی زیادی از موس مو رو به طور سخاوتمندانه در کف دست بریزید و از ریشه تا انتهای مو رو به موس مو آغشته کنید تا موهاتون برای فر شدن آماده بشه.

 

موس مو

 

استفاده از محصولات مناسب مو

 

محافظ حرارت و گرما برای مو (Heat Protectant)

این محصول رو میتونیم به عنوان یکی از مهم ترین و ضروری ترین محصولاتی که باید در هنگام حالت دادن و فر کردن موها استفاده بشه معرفی کنیم. عدم استفاده از این محصول یکی از اشتباهات رایجی هست که باعث میشه تا در طول فرآیند کرلی کردن یا فر کردن موها، آسیب خیلی زیادی به موها وارد کنه.

شما میتونید این محصول محافظت گرما برای مو رو از فروشگاه های لوازم آرایشی یا داروخانه ها تهیه کنید و قبل از فر کردن مو با استفاده از ابزارهای گرم شونده، مورد استفاده قرار بدید.

 

اسپری مو (Hair spray)

استفاده از محصولات فیکس کننده مانند اسپری مو کمک میکنه تا حالت کرلی و فر موها به بهترین شکل ممکن روی موها فیکس بشه و ماندگاری بیشتری هم پیدا خواهند کرد. بهتره در حین فر کردن مو و همچنین بعد از فر کردن موها، مقداری اسپری مو رو موها اسپری کنید تا حالت بهتر و ماندگارتری داشته باشند. این محصول بافت سفت و محکم تری رو برای موها ایجاد می کنه و تاثیر خیلی خوبی هم در طولانی تر شدن یا ماندگاری فر موها خواهد داشت.

نکته ای که در رابطه با استفاده از اسپری مو وجود داره این هست که به هیچ عنوان مقداری زیادی اسپری مو رو از فاصله نزدیک روی موها اسپری نکنید. زیرا این کار باعث میشه تا موها فوق العاده خشک شده و ظاهر مصنوعی پیدا کنند. در واقع شما باید یک هاله سبک از این محصول رو بر روی موها اسپری کنید، کمی صبر کنید تا خشک بشه و بعد موها رو با ابزار گرم شونده حالت بدید و یا نتیجه نهایی کار رو فیکس کنید.

 

اسپری مو

 

حتما بخوانید: بهترین رنگ موها برای سال 99 و 2020+ عکس

 

ابزارهای گرم شونده با کیفیت تهیه کنید

برای اینکه حالت کرلی یا فر خیلی زیبایی روی موها ایجاد بشه و این حالت ماندگاری زیادی هم داشته باشه لازمه از ابزارهای با کیفیت و درجه یک، که برای این منظور طراحی و تولید شده اند استفاده کنید. اتو مو یا ابزارهای میله ای مخصوص فر کردن مو (بابلیس مو) که از تورمالین (tourmaline) یا سرامیک (ceramic) ساخته شده اند معمولا از ابزاهایی که از جنس آهن هستند، کیفیت بالاتری داشته و آسیب بسیار کمتری رو هم به مو وارد می کنند.

اگرچه این ابزارها قیمت بسیار بالاتر و گران تری دارند اما این اطمینان برای شما وجود داره که بعد از استفاده از این ابزارهای باکیفیت آسیب کمتری به موهایتان وارد میشه، دستگاه بهتر و یکنواخت تر گرم میشه، حالت فر خورده بهتر و منظم تری روی موها ایجاد میکنه و همچنین عمر دستگاه هم بیشتر خواهد بود.

بنابراین میشه گفت سرمایه گذاری بر روی خرید یک دستگاه گرم شونده باکیفیت در واقع سرمایه گذاری بر روی سلامت و زیبایی موهایتان هست و میتونید با خیال راحت موهاتون رو فر کنید و از زیبایی که بر روی موها ایجاد میشه لذت ببرید!

 

بابلیس مو

 

از سایز مناسب میله یا بابلیس استفاده کنید

سایز و اندازه میله بابلیس بسیار مهمه و لازمه که در این مورد هم اطلاعات کافی داشته باشید. شاید این طور تصور کنید که استفاده از میله بزرگتر حالت فر خورده بهتری رو برای موهاتون ایجاد میکنه اما چیزی که باید بدونید این هست که هرچه سایز میله بابلیس کوچکتر باشه، موهای کرلی و فر خورده جذاب تری رو براتون ایجاد میکنه. در این صورت نه تنها حالت فر موها مشخص تر خواهد بود بلکه ماندگاری بیشتری هم پیدا می کنه. گاهی اوقات استفاده از میله بابلیس با سایز بزرگ باعث میشه تا کرلی مو خیلی سریع باز بشه و حالت موها از بین بره و خوب این موضوع برای هیچ کسی خوشایند نیست!

 

فر کردن مو با بابلیس

 

برای افزایش ماندگاری فر موها، حتما موهاتون رو خنک کنید

یکی از موثرترین ترفندهایی که به شما کمک میکنه تا فر مو ماندگار تری داشته باشید این هست که حتما موها رو خنک کنید! بعد از فر کردن موها با بابلیس باید هر یک از حلقه های تازه رو به همان شکل فر خورده و مارپیچ در دست بگیرید و با استفاده از یک گیره باریک، این حالت رو نگه دارید. شاید براتون سوال پیش بیاد که این کار چه تاثیری داره؟

بعد از اینکه موها به دور بابلیس پیچیده میشه، در اثر گرما، شکل مارپیچی که به دور میله پیچیده شده رو به خودش میگیره و بعد از خنک شدن مو و بسته شدن کوتیکول مو، این حالت بر روی موها باقی میمونه. بنابراین توصیه میشه بعد از اینکه موها با بابلیس شکل گرفت موها رو رها نکنید بلکه با استفاده از یک گیره باریک موها رو به شکل حلقه شده نگه دارید و بعد از خنک شدن مو این گیره رو باز کرده و موها رو رها کنید. با این ترفند ساده حالت فر موها هم زیباتر شده و هم ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

 

جمع کردن موهای فر شده

 

حتما بخوانید: روش صحیح خشک کردن مو با سشوار

 

فیکس کردن حالت فر موها

بعد از فر کردن و خنک شدن موها، بهتره که سر رو به سمت عقب ببرید و موهاتون رو به آرومی تکون بدید و بعد انگشتهای دست رو بر روی موها بکشید. البته دقت کنید که خیلی این کار رو انجام ندید تا حالت فر خورده موها به هم نریزه. این کار برای این هست که حالت طبیعی تر و زیباتری برای موها ایجاد بشه.

 

کرلی مو

 

استفاده از اسپری حالت دهنده موها

اسپری حالت دهنده یا بافت دهنده به موها (TEXTURE SPRAY) کمی از اسپری های معمولی مو سبک تر هست و بافت بهتر و مناسب تری رو برای موها ایجاد میکنه و بهتره که بعد از فر کردن مو از این نوع اسپری استفاده کنید تا حالت کرلی و فر موها بهتر دیده بشه و ماندگاری بیشتری هم پیدا کنه. این نوع از اسپری مو حجم مناسبی هم برای موها ایجاد میکنه و عملکری شبیه به شامپو خشک داره و باعث خنثی کردن روغن طبیعی موها میشه.

بنابراین استفاده از اسپری مو در مرحله آخر و بعد از تمام شدن فرآیند فر کردن موها به شما کمک میکنه تا موهای فر شده بسیار زیباتر و ماندگارتری داشته باشید.

 

موهای فر

 

سخن آخر

برای اینکه حالت کرلی و فر مو زیبایی داشته باشید لازمه که قبل از هر اقدامی برای انجام این کار، حتما از سلامت موهاتون مطمئن باشید و در درجه دوم از محصولات با کیفیت استفاده کنید تا هیچگونه اسیبی به موهاتون وارد نشه و موهایی فوق العاده زیبا داشته باشید. در هنگام انجام این کار صبر و حوصله زیادی داشته باشید تا نتیجه نهایی کار زیبا و منحصر به فرد بشه.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو