سامسونگ به سرعت ۸.۵ گیگابایت برثانیه در اینترنت ۵G رسید

منبع: فوت و فن

92

1399/2/17

22:26


سامسونگ به سرعت ۸.۵ گیگابایت برثانیه در اینترنت ۵G رسید

سامسونگ اعلام کرد در یک برنامه آزمایشگاهی توانسته است به بالاترین سرعت ثبت شده برای نسل پنجم اینترنت دست پیدا کند. در این آزمایش طیف امواج میکرومتری (mmWave) 800 مگاهرتزی با فناوری «چند کاربر-چند ورودی-چند خروجی» موسوم به MU-MIMO ترکیب و روی برترین بستر موجود دنیا یعنی «واحد دسترسی موج میکرومتری ۵G سامسونگ» یا Samsung 5G mmWave Access Unit اجرا شد.

در این آزمایش با استفاده از دو گوشی تلفن سرعت انتقال داده به حدود ۴.۳ گیگابایت بر ثانیه در هر کدام از دستگاه‌ها رسید و بالاترین سرعت حاصل برای هردوی دستگاه‌ها به عدد بی‌سابقه ۸.۵ گیگابایت بر ثانیه رسید. برای رسیدن به این سرعت از دو فناوری کلیدی یعنی تجمیع حامل و MU-MIMO استفاده شد.

این آزمایش نشان دهنده نقطه اصلی تمایز ۵G با نسل‌های قبلی، یعنی استفاده از طیف امواج میکرومتری یا mmWave است. گسترده بودن پهنای باند این طیف به اپراتورهای موبایل امکان می‌دهد تا به سرعت‌های چندگیگابایتی برسند، کاری که در طیف‌های باندهای پایین‌تر امکان آن وجود نداشت. در سرعت‌های چندگیگابایتی، کاربر می‎تواند تجربه‌ای کاملا متمایز از خدمات موبایلی ۵G داشته باشد. اپراتورهای موبایل هم می‌توانند خدماتی کاملا جدید و غنی‌تر مانند استریم ویدیوهای ۸K را انجام دهند. خدماتی جدید مانند آموزش از راه دور با استفاده از واقعیت افزوده و کنفرانس با استفاده از تصاویر شرکت کنندگان از طریق واقعیت مجازی هم بخشی از خدمات کاملا نوینی هستند که بسیاری از آنها را هنوز نمی‎شناسیم.

امروزه برخی از کشورها، مانند ژاپن، کره‌جنوبی و آمریکا از طیف امواج میکرومتری استفاده می‎کنند و دو کشور هم خدمات عمومی ۵G را با استفاده از این طیف ارائه کرده اند. در عین حال بیشتر از ۱۵ کشور هم در سال‌های آتی به جمع کشورهای دارنده ۵G mmWave اضافه خواهند شد.

هیون‌هو پارک، معاون ارشد تجارت شبکه سامسونگ می‎گوید «سامسونگ همچنان به پیشتازی در توسعه فناوری ۵G mmWave ادامه خواهد داد. این آزمایش موفق ثابت کرد که mmWave توانایی خلق نسل جدیدی از کسب‌وکارها و ایجاد فرصت‌های جدید برای اپراتورهای موبایل را دارد».

او افزود «ما به دنبال استفاده از این تحول فناوری برای تسریع در حرکت مداوم‎مان برای رسیدن به یک اکوسیستم نوآورانه و انعطاف‌پذیر برای mmWave هستیم».

بخش شبکه سامسونگ در حوزه ایجاد و بکارگیری موفق راهکارهای نقطه به نقطه ۵G از چیپ‌ست، رادیو، هسته شبکه و پلتفرم‌های ابری برای هردوی باندهای متوسط (۲.۵ تا ۳.۵ مگاهرتز) و فرکانس‌های mmWave (28 تا ۳۸ گیگاهرتز) پیشتاز بوده است. این شرکت در اصلی‌ترین بازارها شامل کره‌جنوبی و آمریکا، همواره حامی خدمات تجاری ۵G بوده و در نتیجه این دو کشور در میان بالاترین سطح‌های بکارگیری فناوری و تعداد کاربر ۵G هستند. این شرکت همچنین بصورت فعال از بکارگیری ۵G در ژاپن حمایت می‌کند. نکته آخر آنکه سامسونگ با سرعت، در حال توسعه جای پای خود در بازار جهانی ۵G از طریق ورود به بازارهای جدید مانند کانادا و نیوزیلند است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو