۱۰ نکته جالب در مورد بوراک اوزدمیر ؛ سرآشپز جوان و مشهور ترکیه

۱۰ نکته جالب در مورد بوراک اوزدمیر ؛ سرآشپز جوان و مشهور ترکیه


منبع: روزیاتو

296

1399/2/18

00:43


اپلیکیشن اشتراک ویدیویی چینی تیک تاک باعث شهرت سلبریتی های اینترنتی بسیاری شده که به خاطر ویدیوهای رقصیدن و لب خوانی یک شبه مشهور شدند. اما شخصیت های پرشور اینترنتی دیگری نیز هستند که با استفاده از این اپلیکیشن و نشان دادن استعدادهایشان، راه خود را برای ستاره شدن هموار ساخته اند. بوراک اوزدمیر (Burak Özdemir) سر آشپز ترکیه ای یکی از آن هاست که با نام مستعار CZNBurak شناخته شده و تکنیک های آشپزی اش طرفداران بسیاری در شبکه های اجتماعی یافته است.

لازم نیست که طرفدار غذاهای ترکی باشید تا شیفته مهارت های آشپزی بوراک اوزدمیر در آشپزخانه شوید. او شباهتی به دیگر سرآشپزهای معروف ندارد و بیشتر به خاطر سن پایین، غذاهای خاورمیانه ای غول پیکرش و البته آن لبخند خاص و دوست داشتنی اش شناخته می شود. شاید شما نیز مانند بسیاری از کاربران فضای مجازی با ویدیوهای آشپزی بوراک مواجه شده و می خواهید جزییات بیشتری در مورد این سرآشپز جوان و زندگی او بدانید.

بوراک اوزدمیر (Burak Özdemir)

۱- بوراک اوزدمیر آشپزی را در سن بسیار پایین آغاز کرد

بوراک اوزدمیر متولد سال ۱۹۹۴ است اما ماجراجویی های آشپزی او به دوران نوجوانی اش باز می گردد. این سرآشپز اکنون مشهور کار خود را با کار در آشپزخانه در سن ۱۳ سالگی و در یک رستوران کوچک خانوادگی آغاز کرد. او در سال ۲۰۰۹ به آکسارای نقل مکان کرد و تصمیم گرفت که کسب و کار خودش را راه اندازی کند.

بوراک اوزدمیر (Burak Özdemir)

۲- او صاحب یک رستوران مشهور است

بوراک اوزدمیر مالک رستوران هاتای مدنیتلر سوفرسی آکسارای است، رستورانی اکنون مشهور که در استانبول واقع است. شاید فکر کنید که در این رستوران نیز غذاهای بسیار بزرگ شبیه آنچه بوراک در اینستاگرام و تیک تاک به نمایش می گذارد به مهمانان خود ارائه می دهد. اما در این رستوران غذاهای متفاوت و متعددی سرو می شود، از غذاهای مدیترانه ای تا باربکیو و غذاهای ترکی و خاورمیانه ای. این رستوران چنان مشهور است که نمی توانید وارد شده و میزتان را انتخاب کنید بلکه باید از قبل برای ناهار یا شام وقت بگیرید. همچنین رستوران بوراک غذاهای حلال خاص خود را ارائه می دهد. این رستوران در سال ۲۰۱۷ به عنوان یکی از بهترین رستوران های استانبول انتخاب شد.

بوراک اوزدمیر (Burak Özdemir)

۳- بوراک فعالیت های انساندوستانه دارد

علاوه بر مهارت ها و دستورهای آشپزی خارق العاده در آشپزخانه، بوراک انسانی خوش قلب است که سعی در کمک به افراد نیازمند دارد. او اغلب ویدیوهای آشپزی اش را در اینستاگرام به اشتراک می گذارد اما دستکم در یک مورد ویدیویی متفاوت را منتشر کرد که در آن به یک مرد ناتوان و معلول ترک کمک می کرد. سپس از پذیرایی خاص خودش از این مرد یک ویدیو تهیه کرده و با پیام «بهترین رابطه عشق است» این ویدیو را در اینستاگرام منتشر کرد.

بوراک اوزدمیر (Burak Özdemir)

۴- او برای سلبریتی ها آشپزی می کند

ویدیوهای پرطرفداری که بوراک اوزدمیر در اینستاگرام منتشر می کند توجه سلبریتی ها را نیز به خود جلب کرده است. یکی از این سلبریتی ها، نانسی عجرم بود، خواننده و ترانه سرای مشهور لبنانی که بوراک را به خانه اش دعوت کرد. او در این دیدار برای خانواده عجرم آشپزی کرده و بعد از یک تجربه زیبا و خوشایند با خانواده عجرم، نتیجه را در قالب تصاویری در اینستاگرام منتشر کرد، با شرح «بسیار ممنونم، ستاره بزرگ نانسی و خانواده اش برای دعوت صمیمی شان».

بوراک اوزدمیر (Burak Özdemir)

۵- بوراک اوزدمیر طرفداران بسیاری در اینستاگرام دارد

اگر فکر می کنید که بوراک تنها در تیک تاک پرطرفدار است باید در این باور خود تجدیدنظر کنید. از طریق غذاهای بسیار غول پیکر و لبخند جذابش، بوراک اوزدمیر توانسته نامی برای خود در میان کاربران اینستاگرام دست و پا کرده و طرفداران و فالوورهای بسیاری بدست آورد. در حال حاضر تعداد دنبال کنندگان او در اینستاگرام بیش از ۱۳٫۵ میلیون نفر بوده در حالی که وی خود تنها ۱۳۰ نفر را دنبال کرده است. وی تاکنون هزاران پست در حساب اینستاگرامی خود منتشر کرده که هر کدام ده ها هزار بار بازدید شده اند.

۶- او با قهرمان دنیای یو اف سی نیز ملاقات کرده است

همانطور که گفته شد غذاهای سرآشپز بوراک اوزدمیر باعث شده که بسیاری از سلبریتی ها با او دیدار کرده و وی را به خانه خود دعوت کنند. آیا فکر می کردید که قهرمان سبک وزن یو اف سی، خبیب نورماگمدوف یکی از علاقمندان به این سرآشپز ترک است؟ بعد از ورود به استانبول، این قهرمان ورزش های رزمی به رستوران بوراک رفت. در ادامه این دو برای ساعاتی در کنار هم بوده و بعد از آن بوراک غذایی که نام نورماگمدوف روی آن حک شده بود را برای قهرمان یو اف سی سرو کرد. نورماگمدوف تایید کرده که دستورالعمل های آشپزی بوراک نقش مهمی در رژیم غذایی وی داشته و در حساب اینستاگرامی اش اعتراف کرد که در روزهای کاهش وزن از مشاوره های بوراک استفاده کرده است.

بوراک اوزدمیر (Burak Özdemir)

۷- بوراک اوزدمیر با لقب CZNBurak نیز شناخته می شود

بوراک را با لقب CZNBurak نیز می شناسند و به نظر می رسد که وی خودش نیز از این لقب خوشش می آید که باعث شده از آن در حساب تیک تاک و اینستاگرام خود استفاده کند. وی حتی این نام را همواره روی پیش بندهای خود دارد.

بوراک اوزدمیر (Burak Özdemir)

۸- بوراک جایزه موفق ترین تولید کننده محتوا در ترکیه را دریافت کرده است

تیک تاک مراسمی در ترکیه برای اهدای جایزه به موفق ترین تولید کنندگان محتوا در زمینه های ورزشی، کمدی، غذا و دیگر دسته ها برگزار کرده و بوراک اوزدمیر توانست دیگر رقبای خود را شکست داده و باارزش ترین جایزه این مراسم که موفق ترین تولید کننده محتوا در ترکیه بود را بدست آورد. بوراک اکنون بیش از ۱۱ میلیون فالوور در تیک تاک داشته که او را در صدر پرطرفدارترین کاربران این اپلیکیشن در ترکیه قرار می دهد.

۹- بوراک در سال گذشته در میان بزرگ ترین ستارگان تیک تاک قرار داشت

بوراک اوزدمیر پس از شکست دادن رقبای ترکی اش در تیک تاک، در یک چالش جهانی شرکت کرده و در آن با دیگر ستارگان بین المللی تیک تاک روبرو شد و توانست رتبه ۳۲اُمین ستاره پرطرفدار جهان در این اپلیکیشن بدست آورد.

بوراک اوزدمیر (Burak Özdemir)

۱۰- پدر بوراک نیز سرآشپز بوده است

بوراک را می توان نماد ضرب المثل «پسر کو ندار نشان از پدر» دانست زیرا وی در خانواده ای بزرگ شده که از دیرباز در زمینه آشپزی و رستوران داری فعال بوده است. پدر این سرآشپز ۲۶ ساله نیز سرآشپز بوده اما ناشناخته باقی مانده و پسرش با اضافه کردن یک لبخند ملیح و غذاهای بسیار بزرگ به شهرتی بی سابقه در میان خانواده اش دست یابد.

بیشتر بخوانید: قصابی از ترکیه که به خاطر حرکات نمایشی اش حین کار کردن، در اینترنت به شهرت رسیده است [تماشا کنید]

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو