اصرار ترامپ بر رنگ‌آمیزی دیوار مرزی با مکزیک

منبع: برترین ها

113

1399/2/18

06:41


«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا تلاش می‌کند تا برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی و شیوع کرونا، دیوار مرزی این کشور و مکزیک با رنگ سیاه رنگ‌آمیزی شود؛ اقدامی که ۵۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

ایرنا: «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا تلاش می‌کند تا برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی و شیوع کرونا، دیوار مرزی این کشور و مکزیک با رنگ سیاه رنگ‌آمیزی شود؛ اقدامی که ۵۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

روزنامه واشنگتن پست چهارشنبه نوشت که مقام‌های نظامی و مرزی تلاش کرده‌اند تا ترامپ را از این تصمیم منصرف کنند اما وی تاکید کرده که رنگ‌آمیزی دیوار باعث خواهد شد مهاجران غیرقانونی نتوانند از این دیوار بالا بروند.

اصرار ترامپ بر رنگ‌آمیزی ۵۰۰میلیون دلاری دیوار مکزیک

ترامپ در حالی این پیشنهاد را مطرح کرده که کرونا سراسر آمریکا را فرا گرفته و این کشور بالاترین آمار ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ را در دنیا دارد.

ترامپ تلاش کرده است تا این دیوار را به عنوان مانعی در برابر ورود مهاجران و شیوع کرونا معرفی کند.

ایجاد دیوار مرزی یکی از وعده‌های انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ بود و با نزدیک شدن به زمان انتخابات نوامبر ۲۰۲۰، وی قصد دارد تا بار دیگر این دیوار را در کانون توجه قرار دهد.

دیوار مرزی با مکزیک یکی از پرهزینه‌ترین پروژه‌های زیرساختی در تاریخ مدرن آمریکا به شمار می‌آید که تاکنون ۱۵ میلیارد دلار به آن اختصاص داده شده است.

تاکنون بیش از ۶۰ درصد بودجه ساخت دیوار از محل بودجه عمرانی وزارت دفاع و برنامه‌های مقابله با تروریسم تامین شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو